|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Absolut ateist
|
![]() Mensen tidlig = overvektige barn?Jeg leste en liten notis om dette for en stund tilbake. Forskere hadde visst kommet frem til at det var en større sjanse for at barn av kvinner som fikk mensen tidlig kom til å bli overvektige. Noen som ser sammenhengen hos seg selv?
![]() |
#4 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Mensen tidlig= overvektige barn?Jeg var 12 år, en av de høyeste i klassen (ca 168 cm tror jeg) og veide definitivt mer enn 45 kg. Men kanskje ikke mye over 50 kg når jeg tenker etter, jeg var slank i alle fall.
![]() |
#5 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mensen tidlig= overvektige barn?Søsteren min fikk mensen når hun var 9. Sønnen hennes er slank. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Passiv
|
![]() Sv: Mensen tidlig= overvektige barn?*poff* Sist redigert av Frantzen : 29-11-07 kl 08:53. Årsak: Irrelevant svar fra sløv trådleser |
![]() |
![]() |
#7 |
Pauset
![]() Sv: Mensen tidlig= overvektige barn?Jeg har tenkt litt. Er jo et mulig bias her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Lykkelig naiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?Jeg var sylslank, og fikk ikke mensen før jeg var nesten 16 år, datteren min har min kroppsbygning. Antar at det kanskje er slik at barn med høyere BMI får mensen før de med lav BMI. Det er jo en grunn for at jenter mister mensen når de har for lav vekt og for lite kroppsfett. Sist redigert av Frances : 29-11-07 kl 07:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
kamerat
|
![]() Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?Jeg fikk mensen rett før jeg fylte 11, og var temmelig rund i hele oppveksten. Ungene mine er helt gjennomsnittlige begge to.
![]() |
#10 |
🎈
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?
Dette går begge veier. Er man overvektig nok mister man/får man ikke mensen av den grunn heller. Selv var jeg 17 da jeg fikk mens. Jeg har vært overvektig hele mitt liv. Begge mine to barn er normalvektige, minstemann er riktignok i øverste del av normalkurven, men han er bare baby enda.
![]() |
#11 |
Live and let live
|
![]() Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?Jeg fikk den når jeg var 12 tror jeg. Og jeg var enten undervektig eller i hvertfall nederst på kurven. Jeg har alltid vært veldig tynn.
![]() |
#12 |
Henger i stroppen
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Samme her. Bortsett fra at jeg ikke alltid har vært veldig tynn, men heller aldri overvektig. Som barn var jeg tynn som en strek. Med mine 12 år var jeg den første i klassen som fikk mensen.
Storesøster f. 2000, Lillesøster f. 2006 og Minstesøster, september 2008 Sist redigert av HSJ73 : 29-11-07 kl 20:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?Man burde vel egentlig definere hva som er tidlig mens. Noen som vet?
![]() |
#14 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?Jeg var undervektig og fikk mensen når jeg var omtrent 12 år, alltid hatt veldig tynne barn.
![]() |
#15 |
Pauset
Jeg vet ikke, men jeg ville si 10 maks 11 år. Jeg nevnte meg selv kun til samenligning med min søster. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Live and let live
|
![]() Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?Åja, jeg tenkte på meg jeg.
![]() |
#17 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?Jeg lurer også på om det er forskjell på kjønnene som blir lubne. Er det slik at døtre tar etter sine mødre? Ofte får jo døtrene mensen på omtrent samme alder som sin mor. Jeg håper virkelig ikke det er tilfelle med mine, men om Emma fortsetter utviklingen sin som hun gjør, så håper jeg nok forgjeves.
![]() |
#18 |
Skrekkøgle
|
Du ser jo mine... Malika er som meg, men tynnere enn det jeg var på samme alder. Sofiane er som faren, Khadija er tja, mer lubben enn gubben noensinne har vært, men halve meg på den alderen. Khadi veier jo ikke så mye, og er jo ganske lang.
![]() |
|
|