|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#2 |
Fortynnet
|
![]() De man kjøper i matbutikken tror jeg er programmert til å flate ut med det samme de kommer i hus, så de regner jeg som engangs. De jeg har kjøpt på gartneri (eller f.eks. Plantasjen) holder seg mye bedre både inne og ute. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Fortynnet
|
![]() Jeg har dessverre ikke noen gode råd, jeg har ikke grønne fingre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Tankefull
|
![]() Mim skrev noe om bare å kappe å fryse de. Det syns jeg hørtes fristende ut!
![]() |
#9 |
Ekvilist
|
![]() Jeg har hørt at man skal ta et og et "krydderstrå" innimellom, ikke store klaser. Altså tynne den ut etterhvert som man bruker den. I sommer har vi plantet krydderurtene i en krukke ute, og de fleste har stortrivdes og vokst. Ellers kan de altså fryses i olje eller vann/isbiter. I en krydderurtbok jeg har står det at smaken bevares bedre i olje, i tillegg til at den ikke stivner helt - og man kan da skrape av det man trenger etterhvert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan få krydderurtene til å overleve i mer enn én uke?Jeg kjøper mine urter i vanlig butikk. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|