|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
Se resultatene: Hvordan henger dere opp pakker på kalenderen? | |||
Alle pakkene fra 1.desember |
![]() ![]() ![]() ![]() |
61 | 73,49% |
Ny pakke henges opp hver dag |
10 | 12,05% |
Bruker kjøpekalender hvor alle gavene ligger i fra 1.desember |
3 | 3,61% |
Bruker ikke adventskalender |
2 | 2,41% |
Annet |
7 | 8,43% |
Deltakere: 83. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Har fått viljen sin
|
![]() En og en gave på adventskalenderen eller alle på en gang?Ja hva gjør dere? Henger dere opp en ny gave for hver dag, eller henger/ligger alle gavene der fra første dag også blir det færre og færre? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Skriv og skriv og skriv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: En og en gave på adventskalenderen eller alle på en gang?Her kommer gavene én og én. Jeg er ikke mer strukturert enn som så.
![]() |
#3 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: En og en gave på adventskalenderen eller alle på en gang?Har tenkt å henge opp alle på en gang, ja..!
![]() |
#4 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: En og en gave på adventskalenderen eller alle på en gang?Her henges alle de små opp, de større står høyt oppe i vinduet over trappa med tall på. 72 pakker
![]() |
#5 |
stille
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: En og en gave på adventskalenderen eller alle på en gang?
Jeg har en kalender hvor nissene er malt på en treplate. Det er slått inn spiker og skrevet inn tall, men det er ikke plass til alle gavene. I fjor hang jeg opp en gardinstang hvor jeg hang alle gavene på, i lang hyssing. Alle pakkene hadde tall på seg, og jeg kunne endre på aktiviteter og sånt dersom det ikke passet, ved å flytte rundt på gavene.
Jeg må ha alt klart før den 30. Da skal jeg ha julebord her så natten skal brukes til noe annet enn julekalender. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: En og en gave på adventskalenderen eller alle på en gang?Alle opp på en gang. De dagene tingene er for store/tunge til å henges opp, henger det en liten, innpakket lapp der det står "Tampen brenner" på. Da ligger pakkene godt bortgjemt merket med dato og jeg må huske å ta dem frem på kvelden og gjemme dem på et sted ungene klarer å finne på morgenkvisten.
![]() |
#8 |
Passiv
|
![]() Sv: En og en gave på adventskalenderen eller alle på en gang?Alle på en gang. |
![]() |
![]() |
#9 |
Audacious
|
![]() Sv: En og en gave på adventskalenderen eller alle på en gang?Alle på en gang. Men nå når det er ca. 38 pakker (noen dager får de felles) blir det skrekkelig fullt! I fjor gikk Plutten under tvil med på å ikke pakke opp alle første dag, i år er han mer rampete så vi får se hvordan det går!
![]() |
#10 |
trøtt
|
![]() Sv: En og en gave på adventskalenderen eller alle på en gang?
Slik gjorde vi det i fjor. Tidligere år har nissen sneket seg inn om natten og lagt en gave i trappen.
![]() |
#11 |
Type R ;)
Hvor: Nord
![]() Sv: En og en gave på adventskalenderen eller alle på en gang?en og en. kalenderen tåler ikke mere.
![]() |
#12 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: En og en gave på adventskalenderen eller alle på en gang?Alle på en gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: En og en gave på adventskalenderen eller alle på en gang?Jeg henger nok opp noen av gangen, slik at det ikke tar helt av, kanskje en og en uke.
![]() |
#15 |
Tilpasser tittel
|
![]() Sv: En og en gave på adventskalenderen eller alle på en gang?Alle kommer opp med engang..
![]() |
#16 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() |
![]() Sv: En og en gave på adventskalenderen eller alle på en gang?Henger opp alle på en gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: En og en gave på adventskalenderen eller alle på en gang?En og en..
![]() |
#18 |
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: En og en gave på adventskalenderen eller alle på en gang?Ale på en gang - det er jo så kjekt å bruke kalenderen til nedtelling. Minstemor er stadig borte og teller hvor mange dager det er igjen til jul.
![]() |
#19 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: En og en gave på adventskalenderen eller alle på en gang?Er faktisk veldig usikker på dette selv. Tror kanskje han er gammel nok til å kunne åpne bare en pakke hver dag, samtidig er jeg redd for å gjøre desember til en masemåned. Nedtelling er forsåvidt et godt poeng, men T har begynt å ase seg sånn opp for ting vi gleder oss til, så om vi snakker om julaften i tre uker i strekk så er jeg redd han kommer til å bli helt utafor når jula virkelig nærmer seg.
![]() |
#20 |
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: En og en gave på adventskalenderen eller alle på en gang?Alle pakkene fra 1.desember.
![]() |
|
|