|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er du fagorganisert?Hvorfor\hvorfor ikke?
|
|
|
#2 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du fagorganisert?Ja, er fagorganisert. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Er du fagorganisert?Ja, organisert i Utdanningsforbundet. Alle lærerene på jobben er det så jeg følger strømmen og betaler med glede. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Lille tyrann
Sv: Er du fagorganisert?Ja. Betaler 360 kroner/mnd. Er veldig tilhenger av solidaritestankegangen, og synes det er viktig å støtte dem som jobber for at jeg skal ha det bedre.
|
|
|
#5 |
|
Har fått nytt nick
|
Sv: Er du fagorganisert?
Signerer, bortsett fra at jeg ikke lenger er tillitsvalgt, men var det før jeg fikk barna. I tillegg har vi hatt bruk for forsikringsordningene og utdanningsstipendet til LO. Nå bytter nok jeg jobb når jeg er ferdig med studiene, men kommer såklart til p organisere meg i det aktuelled forbundet hva det enn blir :MsMerusikkerpåhvahunskalblinårhunblirstor: |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Total awareness
Hvor: Bergen
![]() |
Sv: Er du fagorganisert?Jepp. Er medlem i YTF (yrkes trafikk forbundet), som er en del av YS.Der betaler jeg 400 i mnd. Da får jeg hjelp hvis det oppstår uenigheter på jobb f.eks.. Også har jo de fleste forbund avtaler med forskjellige selskaper på f.eks. forsikring, bensin og diverse andre godsaker. Har 40% på dekk fra dekkmann, men det er bare for de på min arbeidsplass, gjennom forbundet.
|
|
|
#8 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Er du fagorganisert?Nei, jeg er ikke fagorganisert. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Mellom barken og veden
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du fagorganisert?Jeg er medlem i NSF. Jobber redusert, og betaler derfor rundt 120 kr mnd.
|
|
|
#10 |
|
interlektuell
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du fagorganisert?Ja, jeg er fagorganisert, men lurer seriøst på å bytte fagforening til en som er mer relevant for meg. Gjerne en organisasjon med spissere tenner og skarpere klør...
|
|
|
#11 |
|
interlektuell
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du fagorganisert?Jeg betaler en andel av min lønn i kontingent, det blir noen hundre kroner i måneden. Jeg har aldri måttet ta kontakt med dem for å få hjelp på arbeidsplassen, men fikk et par tusenlapper i videreutdanningsstipend fra dem for noen år side.
|
|
|
#12 |
|
Teller ned
Sv: Er du fagorganisert?Ja, jeg er organisert og betaler en prosentandel av lønna. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Viking F.K !!
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
![]() ![]() ![]() ![]() |
Me too.
|
|
|
#15 |
|
WF: BNBE
Sv: Er du fagorganisert?Jeg har akkurat meldt meg inn i Norsk Tjenestemannslag. Jeg er student, så jeg innrømmer ærlig at det var reklamen deres om gratis innboforsikring som gjorde at jeg meldte meg inn nå. Men jeg jobber deltid, og NTL er en av fagforeningene på jobben. Siden jeg ser for meg at jeg kommer til å fortsette å jobbe på samme sted når jeg er ferdig med utdannelsen, er det like greit å være med nå. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Protonterapeut
|
Det gjør du ikke det så. Du har gratis medlemskap og betaler kun for forsikringen.
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Er du fagorganisert?Ja, jeg er medlem av utdanningsforbundet og betaler en viss prosent. Synes det er en selvfølge å være organisert, det er jo faktisk fagforeningen som forhandler frem lønna jeg har. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Passiv
|
Sv: Er du fagorganisert?Ja, jeg er medlem av Sykepleierforbundet. Ser på det som en selvfølge å være organisert i min bransje; det er jo de som forhandler for oss både når det gjelder lønn og arbeidsforhold. Synes også det er trygt å vite at jeg har dem i ryggen dersom jeg skulle trenge det. |
|
![]() |
|
|