|
Autofil Bilsnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Kan Avensis parkeres på gir i motbakke?Et helt konkret spørsmål. Skal en Toyota Avensis kunne parkeres bare på gir i motbakke uten å gjøre små hopp fremover eller bakover? Eller må man alltid bruke parkeringsbremsen fullt ut? Min nye, brukte Toyota gjør små hopp når jeg parkerer den i motbakker. Helt ulikt min gamle bil, en liten Polo. Før jeg kjører så mye mer lurer jeg på om det er normalt eller om det er noe jeg bør klage på med en eneste gang? Vil nødig at bilen bare skal rulle av sted med mann og barn inni. |
![]() |
![]() |
#3 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan Avensis parkeres på gir i motbakke?Jeg stoler aldri på å sette en bil i bratt bakke uten håndbrekket på. Det varierer mye fra bil til bil om hvor godt de står på giret. Vår Volvo V50 sto ikke godt på giret. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Kan Avensis parkeres på gir i motbakke?
Det gjør ikke jeg heller, om håndbrekket er dårlig ser jeg flere som legger stein under hjulene for at bilen ikke skal trille. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Må man ha en tittel?
![]() Sv: Kan Avensis parkeres på gir i motbakke?En annen ting er det at man heller ikke bør la bilen stå med all vekta på giret. Det gir stor belastning på girkassa, og kan ødelegge. Det er jo en grunn til at brekket er der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
frakoblet
|
![]() Sv: Kan Avensis parkeres på gir i motbakke?Jeg måtte le litt av overskriften, jeg.
![]() |
#8 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Kan Avensis parkeres på gir i motbakke?Hvorfor i alle dager vil du parkere en bil på giret? Skal du spare på håndbrekket, eller? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Passiv
|
Dette er en vanesak. Kjørelæreren min lærte meg nemlig at man var feig hvis man parkerte med håndbrekket. Og siden det har jeg nesten aldri brukt det. |
![]() |
![]() |
#10 |
Må man ha en tittel?
Jøss, for en kjørelærer... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Passiv
|
Ja, man vil jo helst det. Vil nødig komme tilbake til en kjip forsikringssak. |
![]() |
![]() |
#12 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() Sv: Kan Avensis parkeres på gir i motbakke?Etter at nabobarnet, en jente på 6 år, gikk inni farens ulåste bil,parkert på giret i en nesten usynlig nedoverbakke (så og si flatt), parkerer jeg ALDRI på giret.
![]() |
#13 |
Kidding, right?
|
Er du sikker på at det ikke var bakkestart han snakket om? Det var nemlig min kjørelærer opphengt i. Altså at man ikke bruker parkeringsbrems når man står på rødt lys i oppoverbakke og venter på grønt lys, men bare vanlig brems og så kjøre via et kort slure-clutch-sekund.
![]() |
![]() |
#14 |
Passiv
|
Hm. Nå ble jeg plutselig i tvil. Kanskje jeg misforsto ham eller husker feil. Det var jo en ganske rar til for en kjørelærer å si. Selv om jeg egentlig ikke har fått noe konkret svar i denne tråden har jeg i det minste lært en viktig ting: Parker alltid med parkeringsbremsen på. |
![]() |
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Teller ned
![]() Sv: Kan Avensis parkeres på gir i motbakke?Kjørelæreren min var helt nazi på det med håndbrekk, uansett hvor jeg parkerte, så måtte jeg på med brekket. Jeg ble til og med spurt på oppkjøring, hvordan jeg parkerer bilen. Det går helt automatisk hos meg, drar i brekket uavhengig om det er bakke eller flatmark. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Protonterapeut
|
![]() |
#18 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() |
|
|