|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Rent hypotetisk - hva ville DU gjort?Si at du fikk et par lilla Viking Thermo - ville du brukt dem til den toårige gutten din i barnehagen?? |
|
|
|
#3 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Rent hypotetisk - hva ville DU gjort?Ja, det hadde jeg lett gjort.
|
|
|
#4 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Rent hypotetisk - hva ville DU gjort?Nå har jeg lest Hønnis tråd om de råsa støvlene. Noe jeg synes er rart er at flere skriver "men det nekter samboeren min / da ville pappa få hjerteinfarkt" osv. Jeg forstår ikke helt hvorfor dere godtar at mannen blander seg inn i noe sånt i det hele tatt. Hos oss får ungene bestemme selv hvilken farger de vil gå i, og hadde mannen nektet å ta visse klær på dem som de selv hadde valgt, så hadde det blitt seriøs trøbbel her i heimen. Jeg kan ikke fordra at man overkjører barnas ønsker på denne måten.
|
|
|
#5 |
|
Ustabil
|
Sv: Rent hypotetisk - hva ville DU gjort?
Vel, av og til må man overkjøre barnas ønsker fordi det er til barnas beste. Jeg ønsker jo ikke å sende barna mine avgårde i klær de vil bli ertet for. Jeg tror at rosa klær på en liten gutt kan medføre erting, og det syns jeg er unødvendig så lenge det kan unngås. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
ræv med ører
Helt uenig. Hvis barnet ønsker det selv, og har blitt informert over konsekvensene (nemlig at noen gutter synes det er jentefarger og kanskje erter) så er de klare å ta konsekvensene selv.
|
|
|
#7 |
|
Protonterapeut
|
Man kan ikke tvinge ungen til å gå i noe de ikke vil selv, men så lenge de vil selv synes jeg det er helt høl i hodet å overkjøre barnet.
|
|
|
#8 |
|
Protonterapeut
|
|
|
|
#9 |
|
ræv med ører
Sv: Rent hypotetisk - hva ville DU gjort?Det er faktisk ikkke alle barn som tar seg så innmari nær av det, Bina. :erfart:
|
|
|
#10 |
|
Ustabil
|
Nei, og det er jo vel og bra. Men innser ikke du også at barna vil møte kommentarer? Og det er ikke uvanlig heller. Det er ikke bare de andre barna i barnehagen, ei heller uvettige fedre. De møter det fra hvem som helst. Og det ønsker ikke jeg å utsette mine barn for. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Endelig på vei oppover!
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() |
Før eller senere vil alle barn komme til å møte kommentarer fra omverdenen. Sånn er livet. Da er det vår jobb som foreldre å på forhånd ha rustet dem til å takle slike situasjoner på en god måte. Jeg mener det er viktig å la poden få være med å velge selv - selvfølgelig innenfor rimelighetens grenser.
|
|
|
#12 |
|
ræv med ører
Jeg tror faktisk barna vil møte overraskende få kommentarer. For det første så hender det at voksne har antenner, for det andre synes det gjerne godt på ansiktene til de små om de er gutter eller jenter. Men ja- de vil sikkert møte kommentarer. Og jeg tror foreldrene flest kjenner sine barn såpass godt at de vet hva barna tåler. Er barnet ekstremt hårsår så må man jo skjerme det for slikt. Ellers tror jeg ikke barn tar skade. Og igjen spørs det hvilken aldersgruppe det gjelder. Fem-seksåringer tror jeg greier å ta slike avgjørelser selv og leve med konsekvensene.
|
|
|
#13 |
|
ræv med ører
Sv: Rent hypotetisk - hva ville DU gjort?Jeg har lyst å fortelle en liten historie, om det å få negative tilbakemeldinger pga. hva slags klær man går i.
|
|
|
#14 |
|
Passiv
|
Sv: Rent hypotetisk - hva ville DU gjort?Ja. |
|
|
|
#15 |
|
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Rent hypotetisk - hva ville DU gjort?Ja.
|
|
|
#17 |
|
Originala
|
Sv: Rent hypotetisk - hva ville DU gjort?Ja, men jeg må være ærlig nok og tilstå at jeg ville satt pris på at han hadde blå, svart eller grå dress. Nå kommer vi trolig til å kjøpe rød vinterdress til Lillemor, med tanke på at Knerten kan bruke den seinere. Da ser jeg helst at tilbehør som votter, lue og sko er i blått el. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Rent hypotetisk - hva ville DU gjort?Ja, ingen motforestillinger. |
|