|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bilsikring av premature og dysmatureNevøen min var liten da han var fødd, omlag 2400g. Dei forsøkte å sette han i bilsete, men han var for liten til at det var mulig å feste han i selane. Dvs. at skuldrane var såpass smale at selane ikkje ville holdt han på plass. Litt klønete forklart, men dog. Dei måtte motvillig bruke bag-sikring den første månaden.
|
|
|
#2 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Bilsikring av premature og dysmatureVi klarte fint å feste vår 2000 gram store og 44 cm lange gutt i vår Römer Britax Baby-safe. Han ble sittende med haka litt for mye ned mot brystet, så jeg pleide å legge en sammenrullet gulpeklut bak nakken hans, men da satt han helt forsvarlig. Setet har en pute man kan putte under rompa når den står stilt på det laveste hakket.
|
|
|
#3 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Bilsikring av premature og dysmatureJa, eg tenker også at det virkelig burde vere mulig, men selane vart altså for breide for guten sine skuldre.
|
|
|
#4 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Bilsikring av premature og dysmature
Det gikk helt fint i setet vårt. Hadde med oss en tynn gutt (2900) hjem fra sykehuset denne gangen og, og det var ikke noe problem.
|
|
|
#6 |
|
Peppy!
|
Sv: Bilsikring av premature og dysmatureVi sleit med det samme, og brukte derfor ikke bilen før han var godt og vel passert 3 kilo. Etterpå fikk jeg høre at bilsetet (Maxicosi) heller ikke var beregnet på barn under en viss kilogrense. (Husker ikke hva den var.) |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Bilsikring av premature og dysmatureTipper barnepleieren har blandet begrepene litt, zol. Når barna fødes romskinnet (løs hud) så betyr det at de har slanket seg i magen (det hadde min også - han var 51 cm og 3,3 kg) - og det var antakelig det barnepleieren mente.
|
|
|
#8 |
|
Har fått viljen sin
|
Ja sikkert. De sa forøvrig så mye rart på sykehuset at jeg sikkert bare kan slette alt sammen fra harddisken min |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Etylbarbital
Ingenting annet enn at han tømte morsmelkbanken.
|
|
|
#10 |
|
Har fått viljen sin
|
Prematur? Siden han fikk morsmelk fra bank? |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Bilsikring av premature og dysmatureEmma gikk opp i vekt på sykehuset. Hun var sulten hun også.
|
|
|
#12 |
|
Etylbarbital
Sv: Bilsikring av premature og dysmatureSyk nyfødt (NAITP - mine sjeldne blodplater dannet antistoffer som spiste opp hans blodplater
|
|
|
#13 |
|
Javel
|
Sv: Bilsikring av premature og dysmatureVi lånte et sete av en venninne av meg, jeg lurer på om det ikke var Maxi-Cosi et eller annet. Og minsten satt veldig godt i det til tross for at han bare var rett over 2 kilo.
|
|
|
|
#14 |
|
superbruker
|
Sv: Bilsikring av premature og dysmatureMine 3 barn som har vært rundt 2500 ved utskrivelse, satt alle i sete. Hadde et sete som chicco. Det gikk fint det. Setet var litt stort men jeg fikk strammet selene skikkelig.
|
![]() |
|
|