Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Bilsikring av premature og dysmature

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-08-07, 13:14   #1
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Bilsikring av premature og dysmature

Nevøen min var liten da han var fødd, omlag 2400g. Dei forsøkte å sette han i bilsete, men han var for liten til at det var mulig å feste han i selane. Dvs. at skuldrane var såpass smale at selane ikkje ville holdt han på plass. Litt klønete forklart, men dog. Dei måtte motvillig bruke bag-sikring den første månaden.

Finnes det andre alternativ for premature/dysmature/små babyar?

Gammel 28-08-07, 13:19   #2
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bilsikring av premature og dysmature

Vi klarte fint å feste vår 2000 gram store og 44 cm lange gutt i vår Römer Britax Baby-safe. Han ble sittende med haka litt for mye ned mot brystet, så jeg pleide å legge en sammenrullet gulpeklut bak nakken hans, men da satt han helt forsvarlig. Setet har en pute man kan putte under rompa når den står stilt på det laveste hakket.

Gammel 28-08-07, 13:22   #3
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Ja, eg tenker også at det virkelig burde vere mulig, men selane vart altså for breide for guten sine skuldre.

Gammel 28-08-07, 13:26   #4
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Ja, eg tenker også at det virkelig burde vere mulig, men selane vart altså for breide for guten sine skuldre.

Det gikk helt fint i setet vårt. Hadde med oss en tynn gutt (2900) hjem fra sykehuset denne gangen og, og det var ikke noe problem.

Gammel 28-08-07, 13:53   #5
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

OM stol er en umulighet, vil boxette være bedre enn sikkerhetsnett og bag iallefall.

Gammel 28-08-07, 13:55   #6
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi sleit med det samme, og brukte derfor ikke bilen før han var godt og vel passert 3 kilo. Etterpå fikk jeg høre at bilsetet (Maxicosi) heller ikke var beregnet på barn under en viss kilogrense. (Husker ikke hva den var.)

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 21:46   #7
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tipper barnepleieren har blandet begrepene litt, zol. Når barna fødes romskinnet (løs hud) så betyr det at de har slanket seg i magen (det hadde min også - han var 51 cm og 3,3 kg) - og det var antakelig det barnepleieren mente.

Gammel 28-08-07, 21:47   #8
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Tipper barnepleieren har blandet begrepene litt, zol. Når barna fødes romskinnet (løs hud) så betyr det at de har slanket seg i magen (det hadde min også - han var 51 cm og 3,3 kg) - og det var antakelig det barnepleieren mente.

Ja sikkert. De sa forøvrig så mye rart på sykehuset at jeg sikkert bare kan slette alt sammen fra harddisken min

Hva fikk det å si for din pjokk da?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 21:50   #9
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Hva fikk det å si for din pjokk da?

Ingenting annet enn at han tømte morsmelkbanken. (Da han var 8 dager gammel drakk han 850 ml i døgnet.) Han krysset alle percentiler som finnes på rimelig kort tid.

Gammel 28-08-07, 21:54   #10
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Ingenting annet enn at han tømte morsmelkbanken. (Da han var 8 dager gammel drakk han 850 ml i døgnet.) Han krysset alle percentiler som finnes på rimelig kort tid.

Prematur? Siden han fikk morsmelk fra bank?

Ztjerna gikk ned på sykehuset. Og ned de første dagene hjemme. Men når han endelig fikk tilbud om noe annet enn pupp la han på seg i en sinnsvak fart. Og spiste med liv og lyst. Selv om det bekymret meg at han i en alder av 3 måneder drakk nær 1,5 liter MME i døgnet, overrasket det meg ikke

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 21:52   #11
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Emma gikk opp i vekt på sykehuset. Hun var sulten hun også.

Gammel 28-08-07, 21:59   #12
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Standard

Syk nyfødt (NAITP - mine sjeldne blodplater dannet antistoffer som spiste opp hans blodplater ). Han hadde sonde en uke og gikk så over til selvregulering og nebbkopp og flaske på intensiven (jeg ble da syk og var indisponibel). Gikk aldri ned i vekt, naturlig nok.

Gammel 28-08-07, 23:19   #13
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi lånte et sete av en venninne av meg, jeg lurer på om det ikke var Maxi-Cosi et eller annet. Og minsten satt veldig godt i det til tross for at han bare var rett over 2 kilo.

Gammel 28-08-07, 23:45   #14
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Mine 3 barn som har vært rundt 2500 ved utskrivelse, satt alle i sete. Hadde et sete som chicco. Det gikk fint det. Setet var litt stort men jeg fikk strammet selene skikkelig.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:57.