|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Ønsker meg tips om kreative bryllupsgaver!Jeg er sannsynligvis den minst kreative personen du kan tenke deg! Det kombinert med at brudeparet bare har oppgitt ønsker som for meg fremstår som så kjedelige at jeg ikke har lyst til å gi det bort gjør at jeg gjerne vil ha tips dersom noen har fått, gitt bort, sett morsomme gaver, eller rett og slett bare er kreative selv!
|
|
|
#2 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ønsker meg tips om kreative bryllupsgaver!Jeg klarer ikke å forstå at din smak skal overstyre hva brudeparet faktisk ønsker seg. Har de ønskeliste, synes jeg du bør følge den. Hvis ikke risikerer du at gaven blir liggende i et skap og aldri brukt. Når det er sagt, fikk vi en kasse Bordeaux-vin fra året vi giftet oss. Det var lagringsvin, og ettersom årene gikk og vinen ble drikkeklar, hadde vi en skikkelig god flaske å ta frem på bryllupsdagen. Det var en fantastisk flott gave som vi ikke hadde ønsket oss, men som vi satt veldig pris på. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
ctrl+z
|
Sv: Ønsker meg tips om kreative bryllupsgaver!Vi var nettopp brudepar og kan meddele om at det var «de kjedelige» gavene som falt best i smak.
|
|
|
#4 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Ønsker meg tips om kreative bryllupsgaver!Enig med de over. Det er vel en grunn til at brudeparet ønsker seg "kjedelige gaver".
|
|
|
#5 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Sv: Ønsker meg tips om kreative bryllupsgaver!Ja, jeg er for så vidt enig med dere, altså. Med "kjedelige gaveønsker" mener jeg at de er veldig nyttige og hverdagslige, og at jeg jo har mest lyst til å gi dem noe som er litt mer personlig og minnerikt, typ en tilskudd til en reise eller en opplevelse de kan gjøre sammen for eksempel. Men det kan godt hende at ønsket mitt om å gi noe annet enn det som er oppført på ønskelista handler like mye om at jeg føler at jeg slipper litt billig unna med en lettvint løsning om jeg bare skal følge lista. Jeg føler i alle fall et behov for å komme opp med en liten litt mer personlig tilleggsgave eller noe ...
|
|
|
#6 |
|
Glamorøs
|
Sv: Ønsker meg tips om kreative bryllupsgaver!
Men du sier jo selv at du ikke er en kreativ person og ber OSS komme opp med din personlige tilleggsgave.
|
|
|
#7 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Godt poeng!
|
|
|
#8 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Takk for tips! Har du en slik bucketlist-bok å anbefale? Det kan kanskje fungere som en tilleggsgave?
|
|
|
#9 |
|
Musk
Det kan jo også være at det er slik at disse nyttige og hverdagslige tingene er noe de virkelig trenger og at de heller ønsker å bruke sine egne penger på noe som er mer spennende og minnerikt. Vi giftet oss for hauger av år siden og var veldig glade for at vi slapp på bruke egne penger på å kjøpe ulike glass, servise, bestikk og panner etc. som vi så absolutt trengte/hadde lyst på, men som vi selv ikke prioriterte å kjøpe. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Drømmer
|
Sv: Ønsker meg tips om kreative bryllupsgaver!Jeg lagde førstehjelpskoffert for brudepar, det ble veldig godt tatt i mot av brudeparet. De fikk også noe på ønskelisten, dette var en liten tilleggsgave. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Sv: Ønsker meg tips om kreative bryllupsgaver!Jeg sjekket gavelisten til noen vi skulle i bryllup til, og fant ut at de ønsket seg Zyliss isskje. Siden vi tilfeldigvis vet at dette er den eneste isskjeen som duger og vi har en litt spesiell historie rundt denne isskjeen, så var det opplagt at dette måtte bli gaven fra oss. (Vi gav noe annet også, men det er en annen historie.)
|
|
|
#12 |
|
flisespikker
|
Sv: Ønsker meg tips om kreative bryllupsgaver!Hvis man skal gå utenfor gavelisten og gi noe personlig, så synes jeg man skal være ganske sikker på at det er noe som brudeparet genuint vil sette pris på, og ikke tenke så mye på om det er noe man selv har veldig lyst til å gi bort, hvis det gir mening.
|
|
|
#13 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Sv: Ønsker meg tips om kreative bryllupsgaver!Takk for tips og innspill! Dere har sikkert rett i at jeg bør kjøpe noe fra ønskelista, selv om jeg egentlig er usikker på om dere skjønner hvor kjedelige ønskene er.
|
|
|
#14 |
|
Musk
Sv: Ønsker meg tips om kreative bryllupsgaver!Bring it on. Vil gjerne høre om hva som anses å være kjedelige ønsker!! |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Ønsker meg tips om kreative bryllupsgaver!Hvis du har mange minner bakover i tid med brudeparet, evt en av dem, som du har bilder fra, er det alltid fint å få en fotobok. Eller enda bedre, et fotoalbum med innlimte papirbilder og håndskrevne kommentarer og kanskje noen fine dikt e.l. Trenger ikke være så mye, så kan godt funke som tillegg til kjedelig og fornuftig hovedgave. Puslespill med foto kan også være gøy, om de liker puslespill og man har et passende bilde, eller en montasje av flere.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 27-07-25 kl 21:49. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Jeg har ingen planer om å "oute" ønskene deres her, men det er ikke snakk om typ deler til servise. Det er vel ganske vanlig å ønske seg i bryllupsgave?
|
|
|
#17 |
|
Leser
|
Jeg også setter stor pris på gaver som jeg bruker. Har en ostehøvel jeg har fått av en (avdød) tante og det gir mye minner å bruke den
|
|
|
#18 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Ønsker meg tips om kreative bryllupsgaver!Da jeg giftet meg, for veldig lenge siden, fikk vi en vin av onkelen min som skulle lagres i 7 år. Så kunne vi drikke skikkelig god vin på bryllupsdagen når vi var midt i 7-årskrisa. Nå var vi riktignok ikke i noen 7-årskrise, men vinen var skikkelig god.
|
|
![]() |
|
|