|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Isbitmaskin: kan den stå på hele tiden?Det er visst kommet en slik i hus. Den bråker jo litt. Men digg med isbiter denne varmen.
![]() |
#2 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Isbitmaskin: kan den stå på hele tiden?Den jo full kurv eller det blir tomt for vann og da funker den ikke lenger. Så vi skrur den bare av og på og fyller opp i poser som vi i fryseren. Vi har vår på vaskerom, ja. For det er for mye bråk på kjøkkenet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Isbitmaskin: kan den stå på hele tiden?Aha! Trodde noen hadde klikket på grunn av bråk jeg for den var avskrudd i morges. Og alt tint, men da var det sikkert fordi kurven var full.
![]() |
#4 |
can-jur
|
![]() Sv: Isbitmaskin: kan den stå på hele tiden?Vår står på 24/7.
![]() |
![]() |
#5 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Isbitmaskin: kan den stå på hele tiden?
Dette ja |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
can-jur
|
På vår kan du velge to str. Helt vanlig isbit str synes jeg? Vi lar den stå på large.
![]() |
![]() |
#8 |
Musk
Vi har også to innstillinger, men selv de største blir veldig små synes jeg, så vi har faktisk alltid liggende noen som er laget i større former i tillegg. Sist redigert av liefje : 25-07-25 kl 10:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Ja, de jeg har sett har så små isbiter syns jeg. Jeg foretrekker ganske store isbiter og syns selv de vi kjøper i pose på butikken er i minste laget. Er de på størrelse med de?
![]() |
#10 |
Musk
De fra vår maskin er MYE mindre enn de som kjøpes i pose på butikken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() Sv: Isbitmaskin: kan den stå på hele tiden?Vi har også en isbitmaskin. Heldigvis! Vår isbitmaskin fylles med vann i den ene enden og så plasseres den medfølgende kurven til de ferdige isbitene over dette området. Dermed er dette - hvis det er varmt nok og ingen gjør noe - en evighetsmaskin, ettersom isbitene smelter og smeltevannet faller ned og blir til nye isbiter.
![]() |
#12 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Isbitmaskin: kan den stå på hele tiden?Jeg gidder ikke ha på den bråkebøtta hele tiden. Skrur av om natta, og vi setter den først på dersom det er isbitbehov. Det går uansett rimelig fort å lage isbiter nok til et glass eller to. Isbitmaskinen på jobb går konstant, og for tiden er den en kjærkommen duppeditt, siden innetemperaturen er på rundt 27-30 grader. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|