|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Beredskapslager hjemmeDere som har, hvor mange er dere og hva har dere i deres lager?
![]() |
![]() |
#2 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Beredskapslager hjemmeDenne har utviklet seg til en seriøs tråd, om du begynner bakfra.
![]() |
#4 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Beredskapslager hjemmeVi har brukt denne som utgangspunkt: https://krisesikker.no/products/beredskapsboksen |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Beredskapslager hjemmeVi har ved, men ikke uttømmelig. Vedovn med kokeplater og gassgrill (tror ikke vi har så mye gass nå på vinteren da).
![]() |
#6 |
![]() Sv: Beredskapslager hjemmeVi synes det er vanskelig å finne mat som er holdbart lenger enn ut 2025. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Beredskapslager hjemme
ja, jeg har alt rullert første runde med havregryn og mel.
![]() |
#8 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Beredskapslager hjemmeVann (og noe brus, vin og øl)
![]() |
#9 |
|
![]() Sv: Beredskapslager hjemmeVi har ingenting, men vi har kjøpt ny bolig med vedfyring.
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Sv: Beredskapslager hjemmeJeg har vanndunker, ikke helt nok men i det minste 50 liter, og en dedikert kasse med hermetikk, knekkebrød, noen tørrvarer, te og kaffe, noe rettikoppen og lignende, fyrstikker, litt ekstra pyrisept og slikt. Dette er den dedikerte beredskapskassen, utenom det har vi jo som oftest en hel del tørrvarer i skapet og middager i fryseren, ved, peisovn, primus, gass og lignende, men det er ikke lagret sammen som en krisepakke lissom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Beredskapslager hjemmeVi har en del ekstra mat i fast rotasjon i tillegg til et lager som er sortert på dato så jeg vet hva som må brukes derfra først.
![]() |
#12 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Beredskapslager hjemmeJeg etablerte kriselager i mars 2022. En god del av maten har blitt tatt ut og spist pga dato siden da. Må gå gjennom og oppdatere og oppgradere snart. Da jeg lagde lageret syntes mannen jeg var hysterisk, nå skryter han av at jeg har ordnet kriselager til oss. I går spurte 17-åringen om vi hadde. Jeg liker ikke at det er sånn, foretrakk at alle mente det var hysterisk å ha... |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
![]() Sv: Beredskapslager hjemmeVi trenger å ha kontanter hjemme, selv om eldste har en del liggende. Vi har jo valgt å ha to dedikerte bokser til dette, en til utstyr og en til matvarer, så vi jobber med å fylle det opp. Men sliter som nevnt med å finne mat som har holdbarhetstid lenger enn ett år. Men da må jo bare ting sirkuleres. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Beredskapslager hjemme
Det vi har som holder lengst (2028) er spaghetti ala Capri, lapskaus, leverpostei og makrell i tomat. Altså "god" gammeldags boksmat.
![]() |
#15 |
can-jur
|
![]() Sv: Beredskapslager hjemmeVi har vel i teorien slik at vi skal greie oss nesten i uendelig tid. Mulig vi må bytte til oss såkorn av hvete og bygg.
![]() |
![]() |
#16 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Beredskapslager hjemmeFiksa vann for noen år siden. Der har vi mer enn anbefalt selv om de nå sier en uke og ikke 3 dager.
![]() |
![]() |
#17 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Beredskapslager hjemmeVi har anbefalt mengde vann, noe tørrvarer, stearinlys og ellers har vi alltid type mel og sukker og sånt. Men har ikke egen boks da jeg synes det blir så fort gammelt. Men burde nok hatt det og sørget for et rotasjonssystem.
![]() |
#18 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Beredskapslager hjemmeJeg kjøpte en pakke kjeks i dag som i det minste varer til desember i år. Digestive havrekjeks, tror jeg det var.
![]() |
#19 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Beredskapslager hjemmeJeg flyttet akkurat beredskapslageret med mat fra kjellerboden og opp på kjøkkenet for å se over. Har ikke nok til fire tildels storspiste personer og en hund i en uke ennå, men har et stort kjøkken med mye i frysere, skuffer og skap i tillegg. Vann tror jeg vi har nok av, men det står veldig spredt i huset, så neste prosjekt er å samle det sammen på ett sted for oversikt. Har også handlet ekstra dopapir og såpe.
![]() |
#20 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Beredskapslager hjemmeVi har ikke en dedikert boks, men fulle skap. Tenker allikevel at det er noen ting jeg skal legge i en boks, og med reminder i kalender på når de må byttes ut/lades. Batterier er sånn vi alltid går tom for, og powerbankene er aldri ladet når vi trenger dem.
![]() |
|
|