|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hva skulle du stemme om det var EU-valg i dag? | |||
| Ja, vi burde gå med i EU |
|
61 | 74,39% |
| Nei, vi burde ikke gå med i EU |
|
20 | 24,39% |
| Jeg skulle ikke stemme |
|
1 | 1,22% |
| Deltakere: 82. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Hva skulle du stemme om det var EU-valg i dag?Det synes jeg er fryktelig vanskelig å svare på. Jeg synes EU gjør veldig mye rart, men det gjør såvisst norske politikere også. Energipolitikk bekymrer meg, både i og utenfor i grunnen, og jeg er også redd for at vi ville bli hele Europas pengebinge. På den andre siden trenger vi alle de vennene vi kan få nå med Trump tilbake i det hvite hus snart.
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva skulle du stemme om det var EU-valg i dag?Jeg er også på "Jeg vet ikke", og måtte/ville satt meg inn i det dersom de ble aktuelt, men all den tid det ikke er valg på det nå så har jeg ikke prioritert å ha oversikten og derved en mening om er helt klar.
|
|
|
#4 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Hva skulle du stemme om det var EU-valg i dag?Jeg stemte nei sist gang. Nå tror jeg det ville blitt ja, siden vi gjennom "husmannskontrakten" EØS har mindre innflytelse enn vi ville hatt via medlemskap. Tror jeg. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Sv: Hva skulle du stemme om det var EU-valg i dag?Jeg er også på "vet ikke". Jeg var for i 94 og har vært mot omtrent siden da, men nå som verden er som den er så vet jeg ikke. Jeg måtte nok også satt meg mer inn i det om det ble aktuelt.
|
|
|
#6 |
|
|
Sv: Hva skulle du stemme om det var EU-valg i dag?Jeg tok ikke med et Vet ikke med vilje. Var det valg i dag så måtte du bestemme deg, enten valgte du ja, nei eller så stemte du ikke. Men, jeg skjønte at det var litt kort varsel. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Sv: Hva skulle du stemme om det var EU-valg i dag?
Aha. Om jeg våknet fra koma på valgdagen og dermed ikke hadde hatt mulighet til å sette meg skikkelig inn i det hadde jeg stemt nei eller latt det være.
02 10 Sist redigert av Fluke : 28-11-24 kl 17:34. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hva skulle du stemme om det var EU-valg i dag?Jeg har ikke endret standpunkt og mener fremdeles at det beste for oss ville vært å være med i EU. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hva skulle du stemme om det var EU-valg i dag?Helhjertet for. Klimagrunner, sikkerhetspolitisk, næring, og rett og slett fordi mer samarbeid er bra.
|
|
|
#10 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Hva skulle du stemme om det var EU-valg i dag?Jeg stemte ja, etter en del tvil i 94, og jeg hadde stemt for medlemskap i dag også.
|
|
|
|
#12 |
|
|
Enig. Og jeg mener det blir bare viktigere og viktigere mtp. den politisk situasjonen i USA og krigen i Europa. Og selvfølgelig klima. Jeg vil si det haster for Norge å bli med i EU.
|
|
|
|
#13 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Jeg hsr mange av de samme tankene som deg. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Er fornøyd
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva skulle du stemme om det var EU-valg i dag?Jeg stemte nei under tvil i 1994, og ville stemt ja i dag. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
|
Kan du utdype det med helsepolitikk? Jeg innså nettopp at jeg vet veldig lite om EUs helsepolitikk.
|
|
|
|
#18 |
|
© All rights reserved
|
Jeg kan også veldig lite, men feks vaksiner. Det var kun flaks og «bekjentskap» som gjorde at Norge fikk tilgang på covidvaksiner så tidlig som vi fikk, som andre EU-land. Og flere medisiner (mot kreft og muskelsykdommer bl.a) er godkjent i EU, men tar en evighet å bli godkjent i Norge. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
|
Ah, ja - det er veldig gode poenger, som jeg hadde glemt. Takk for påminnelsen, det du nevner er superviktig!
|
|
|
|
#20 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Hva skulle du stemme om det var EU-valg i dag?Jeg stemte nei i 94. Jeg var oppriktig bekymret for at vi skulle stenge oss av mot de fattigere delene av Europa. Men der tok jeg feil. EU har tatt inn mange av de østeuropeiske landene og jeg opplever at de støtter utviklingen der på en god måte. |
|
|
|
![]() |
|
|