Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Adventskalender

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-24, 08:27   #1
millact
Bør lage seg en tittel selv

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Adventskalender

Skal lage til hun på folkehøgskole og er godt i gang. Tips til ting? Vi snakker små og rimelig.

Til nå har jeg ulikt fransk godteri, penn, håndkrem. Kjøper flaxlodd og leppepomade. Gøye sokker?

Gammel 03-10-24, 09:22   #2
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Adventskalender

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Skal lage til hun på folkehøgskole og er godt i gang. Tips til ting? Vi snakker små og rimelig.

Til nå har jeg ulikt fransk godteri, penn, håndkrem. Kjøper flaxlodd og leppepomade. Gøye sokker?

Praktiske småting til hybel? Potetskreller, oppbevaringsbokser, skjærebrett, vinopptrekker e.l. Eller små lysestaker eller annet pyntenips til hybel. Er vel mulig å finne sånt ganske rimelig på Nille og Clas Ohlsson etc. Vi kjøpte en del sånt til vår student, og var også villige til å la slike praktiske kalendergave være litt dyrere enn resten siden det jo kommer mye mer til nytte.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-24, 09:25   #3
millact

millact sin avatar

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Gode tips!

Gammel 03-10-24, 09:39   #4
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Te, nudler, Rett i koppen og godteri.

Gammel 03-10-24, 12:22   #5
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I kalenderen til min hybelboer i fjor, puttet jeg en del julepynt som hun kunne bruke til å pynte med i førjulstida, for å få litt julestemning på rommet sitt. Fant mye fint og billig småtteri på Søstrene Grene o.l. Sånt som en søt liten snøkule, noe papirpynt til å henge i vinduet, et par nisser, et lite pyntehus med (batteridrevet) telys inni, liten pakke med noe DIY-julepynt jeg fant i bokhandelen ... ga henne også et par pepperkakeformer den ene dagen, sammen med oppskrift på "mine" pepperkaker.

Så fikk jeg litt andre familiemedlemmer til å bidra med innhold noen av dagene, inkludert en liten skriftlig hilsen (tenkte også å inkludere noen av vennene hennes her hjemme, men kom aldri så langt at jeg fikk kontaktet dem).

Godteri på lørdagene.

En liten bilderamme (10X15 cm) med et koselig eller morsomt bilde (jeg satte inn ett av henne og kusinen fra de var små). Ansiktsmaske fra Normal, et lommespeil, et lite armbånd, diverse kosmetikk, duftlys ...

Ja, det stemmer, på Kid kjøpte jeg en pakke med fire små adventslys med tall på, der hun fikk ett i kalenderen hver søndag i advent (første søndag i advent er vel på første desember i år, så det er mulig i år også).

Sist redigert av My : 03-10-24 kl 12:49.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-24, 15:50   #6
millact

millact sin avatar

Standard

Gode tips! Jeg kan jo sende de siste pakkene til henne også.

Gammel 06-10-24, 15:46   #7
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har akkurat bestilt gøyale sokker på Temu og var overrasket over kvaliteten når jeg mottok dem. Fine og man får jo med motiv av nesten hva som helst. Jeg kjøpte med Lucky Luke på og wiley coyote og muldvarpen og musikknoter.

Ellers kan det være fint med en god dusjsåpe? Vi har nettopp fått normal her i byen og tenker nesten at de utelukkende kan leve av å selge kalendergaver. �� 18-åringen min liker seg så godt der at hun likesågodt har begynt å jobbe der.

Gammel 06-10-24, 16:36   #8
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Knekki strikk hvis hun har hår med litt lenge. Ulike masker (leppe, øye etc). Har ofte veldig billige på parfymeriene nå før jul. Neglefil, sminkefjerner osv.

Gammel 13-10-24, 16:22   #9
millact

millact sin avatar

Standard

Det ble endel ting fra Normal, ja.

Nå er tingene sendt med henne, innpakket, samt kalenderposer.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:07.