|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Juletråden 2024Jeg kjøpte noen julegaver på salg forrige vinter. Mummi tebokser, mummisokker og noe jeg ikke husker hva er for noe. Nå har jeg kjøpt deilige ullsokker på salg til nevøer og nieser. Skal feste et flaxlodd på pakkene i tillegg. Har også endel ullvotter på lager, så det blir noen hjemmestrikkede gaver i år også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Juletråden 2024
![]() |
#4 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Juletråden 2024Jeg har begynt på planlegging av gaveinnkjøp, mest for å få oversikt. Begynner tidlig å tenke på gaver til de nærmeste.
It takes a forum to raise a child Sist redigert av Blondie : 24-09-24 kl 07:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Juletråden 2024Juletråd! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Juletråden 2024Juletråd!
![]() |
#7 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Juletråden 2024Det blir hjemme-jul og bursdag, det vet jeg.
![]() |
#8 |
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Juletråden 2024Julaften blir rar i år. Yngstemann som bor 35 mil hjemmefra, skal jobbe julaften og 1. juledag. Hun er derfor ikke hjemme før sent 1. juledag. Om mamma og pappa ikke kommer til oss (de veksler mellom min bror og meg), så blir vi bare tre. Og det føles veldig rart |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Juletråden 2024Jeg har kjøpt to julegaver og sendt disse, så det er i boks. De siste årene har vi vært på fjellet i julen og det blir vi i år også. Tror vi får besøk av både bror og mamma så det blir fullt hus. Koselig!
![]() |
#10 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Juletråden 2024Det blir jul på hytta vår i år også, vi blir sannsynligvis 13 personer som skal sove der på julaften, noen kommer nok lille julaften og noen drar nok allerede 1. juledag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Juletråden 2024Jeg er bare godt fornøyd med t jeg ikke er på kurs som gjør at jeg ikke er hjemme siste søndagen i november jeg, som de siste årene har vært første helga i advent på toppen av det hele. Sånn at jeg i år HAR tid til å bruke den helga på å forberede huset på advent, få pakker på kalenderen og lys inne og ute etc. Som en bonus sitter jeg ikke på kurs hele black friday heller, som før jobben begynte å ha kurshelg akkurat den torsdag - lørdag pleide være en dag jeg tok fri fra jobb og ordnet masse gaver. Så kanskje jeg skal planlegge en fridag i år igjen
![]() |
#12 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Juletråden 2024Min jul blir helt merkelig i år. Barna mine skal være hos faren sin, det er de annenhver jul. Moren min tilbringer sin første jul på sykehjem. Jeg tror jeg skal feire med kjæresten min, noe som blir både helt topp og samtidig trist å ikke være med min egen familie. Det er en mental omstilling for meg, så jeg henger i tråden og skal jobbe med å få en fin jul for meg.
![]() |
#13 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Juletråden 2024Har ikke lagt noe særlig med planer enda, jeg vet bare at vi skal feire hjemme. Vet ikke om vi får besøk av noen som skal feire sammen med oss, eller om det bare blir oss fem. Jeg skulle egentlig ønske vi kunne være hjemme hele juleferien, men familien vil nok kreve å dra til svigers i romjula og nyttårshelga. Tror yngstejenta allerede har lagt planer for nyttårsaften med kusine og deres felles venninne. Men det blir koselig det også, det er jo tross alt tradisjon. Jeg har ikke kjøpt noen gaver enda, kun en kalendergave til jentungen.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 24-09-24 kl 15:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Juletråden 2024Vi skal som vanlig feire bare med oss tre, det er det som er vår tradisjon som vi trives veldig godt med. Utenlandsstudenten kommer hjem, jeg driver og duller og pynter og tviholder på tradisjoner om hva som skal skje når på dagen på både lille julaften og julaften. Etter det tar vi det litt mer som det faller seg, men skal som vanlig ha en venn på middag 2. juledag. Etter det er julen over for meg, jeg liker best adventstiden med masse selskapelighet, pynting og kos. Gleder meg! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
![]() Sv: Juletråden 2024Jeg feirer julaften med ungene og med broren min og familien annethvert år. Så i år tenkte jeg å invitere de og mamma til meg. Broren min renoverer hus, og jeg har plass til alle siden jeg har større stue enn for to år siden. Alle bor i nærheten, så drar hjem igjen på kvelden. Nyttår feirer jeg med kjæresten, men har ikke lagt noe planer.
09 & 13 Sist redigert av venla : 24-09-24 kl 15:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
I endring
|
![]() Sv: Juletråden 2024I år er det første julen uten far, som gjør at vi nok skal ha mor på besøk alle juledagene. Det er også vår tur til å ha svigers på julaften, men så er det guttungen på 20 da usikker om han vil feire hjemme eller hos kjæresten. Blir en rar julaften uansett i år.
![]() |
#17 |
|
![]() Sv: Juletråden 2024I år blir det nok bare oss fem (eller fire). Foreldrene mine og bror + kone er i Spania i hele vinter. Bror 2 er det nok ikke aktuelt å invitere.
![]() |
![]() |
#18 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Juletråden 2024I år begynner de eldre i familien å bli merkbart eldre, og forhåpentligvis får vi yngre lov til å ta over en del av arbeidet. Jeg går ut i fra at vi drar til svigers som vanlig.
![]() |
#19 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Juletråden 2024Jeg har ikke kjøpt en eneste gave, men gavekurven med strikkavotter og -sokker begynner å bli ganske full. Og i dag har jeg bestilt adventskalender til frøkna. I fjor var jeg altfor sent ute med å bestille den hun ønsket seg, så i dag hadde jeg på alarm for å få med meg lanseringsdato på den hun har aller mest lyst på. Den er ganske dyr, men den blir en del av julegaven, så jeg kan egentlig trykke check på første julegave også.
![]() |
#20 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Juletråden 2024
Hvilken kalender er det Adrienne?
![]() |
|
|