Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2024

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-09-24, 20:58   #1
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Juletråden 2024

Snart oktober og det er vel på tide å åpne juletråden for 2024.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-24, 21:28   #2
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juletråden 2024

Jeg kjøpte noen julegaver på salg forrige vinter. Mummi tebokser, mummisokker og noe jeg ikke husker hva er for noe. Nå har jeg kjøpt deilige ullsokker på salg til nevøer og nieser. Skal feste et flaxlodd på pakkene i tillegg. Har også endel ullvotter på lager, så det blir noen hjemmestrikkede gaver i år også.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-24, 21:35   #3
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:nisse:

Har avklart at det blir hjemmejulaften og at mor feirer hos oss.
Jeg har kjøpt stash til adventskalendere og har gjort ferdig noen julegaver.

Også har jeg kjøpt meg en ny kjole med nisser på.

Gammel 24-09-24, 06:46   #4
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har begynt på planlegging av gaveinnkjøp, mest for å få oversikt. Begynner tidlig å tenke på gaver til de nærmeste.
Vi skal være hjemme med mine barn, det blir fint. Vanligvis er mamma hos oss også, men nå er hun så skral at jeg er veldig usikker på om vi tør.

Sist redigert av Blondie : 24-09-24 kl 07:35.
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-24, 07:02   #5
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Juletråd! I år reiser vi bort store deler av julen, så det blir litt mindre planlegging. Tenker jeg begynner med julegavene om kort tid, og så snikinnfører jeg (siden de andre i familien synes jeg er aaalt for tidlig med pynting) litt og litt pynt når vi er ferdige med halloweenfeiringen. Jeg har forresten bestilt to kalendere allerede; lakriskalender fra Bulow og en ampullekalender fra Babor (til meg selv).

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-24, 07:17   #6
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Juletråd!

Det blir som vanlig hjemmejul. Broren min og kona feirer hos oss og hos hennes familie annethvert år og i år er det hos hennes, men de kommer tilbake i romjulen og er nok her hver dag da. Mamma, en eldre venn av henne samt mannens eldre tante og søskenbarn kommer som vanlig og i tillegg ser det ut til at den ene tanten min kommer fra Frankrike og feirer med oss. Det er ti år siden hun var her sist så det hadde vært superhyggelig.

Gammel 24-09-24, 07:32   #7
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Det blir hjemme-jul og bursdag, det vet jeg.
Tror svigermor snakka på å komme en tur før jul, i så fall blir det bare oss fem her på julaften, også har vi min bror og mine foreldre her første juledag. I 9 års bursdag.

Gammel 24-09-24, 10:06   #8
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Julaften blir rar i år. Yngstemann som bor 35 mil hjemmefra, skal jobbe julaften og 1. juledag. Hun er derfor ikke hjemme før sent 1. juledag. Om mamma og pappa ikke kommer til oss (de veksler mellom min bror og meg), så blir vi bare tre. Og det føles veldig rart

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-24, 10:34   #9
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har kjøpt to julegaver og sendt disse, så det er i boks. De siste årene har vi vært på fjellet i julen og det blir vi i år også. Tror vi får besøk av både bror og mamma så det blir fullt hus. Koselig!

Gammel 24-09-24, 10:58   #10
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Det blir jul på hytta vår i år også, vi blir sannsynligvis 13 personer som skal sove der på julaften, noen kommer nok lille julaften og noen drar nok allerede 1. juledag.
Også planlegger jeg juleselskap 2. juledag på hytta for annen slekt og venner. Hmm, må tenke og regne litt på sengeplasser, vil gjerne få til alt men det er mange hensyn å ta.
Men som jeg gleder meg! Og det blir så gøy å pynte og ordne! Både på hytta og hjemme.
I år tenker jeg, tradisjonen tro, at jeg skal være ekstra tidlig ute med alt. Jeg skal rett og slett bli en ny person, en sånn allegaverihusinnen1.desember-person. En sånn med adventskalendergavene kjøpt inn og pakket inn i good tid. Særlig…

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-24, 11:19   #11
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg er bare godt fornøyd med t jeg ikke er på kurs som gjør at jeg ikke er hjemme siste søndagen i november jeg, som de siste årene har vært første helga i advent på toppen av det hele. Sånn at jeg i år HAR tid til å bruke den helga på å forberede huset på advent, få pakker på kalenderen og lys inne og ute etc. Som en bonus sitter jeg ikke på kurs hele black friday heller, som før jobben begynte å ha kurshelg akkurat den torsdag - lørdag pleide være en dag jeg tok fri fra jobb og ordnet masse gaver. Så kanskje jeg skal planlegge en fridag i år igjen

Gammel 24-09-24, 11:50   #12
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Min jul blir helt merkelig i år. Barna mine skal være hos faren sin, det er de annenhver jul. Moren min tilbringer sin første jul på sykehjem. Jeg tror jeg skal feire med kjæresten min, noe som blir både helt topp og samtidig trist å ikke være med min egen familie. Det er en mental omstilling for meg, så jeg henger i tråden og skal jobbe med å få en fin jul for meg.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-24, 12:01   #13
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har ikke lagt noe særlig med planer enda, jeg vet bare at vi skal feire hjemme. Vet ikke om vi får besøk av noen som skal feire sammen med oss, eller om det bare blir oss fem. Jeg skulle egentlig ønske vi kunne være hjemme hele juleferien, men familien vil nok kreve å dra til svigers i romjula og nyttårshelga. Tror yngstejenta allerede har lagt planer for nyttårsaften med kusine og deres felles venninne. Men det blir koselig det også, det er jo tross alt tradisjon. Jeg har ikke kjøpt noen gaver enda, kun en kalendergave til jentungen.

Helga i midten av desember skal jeg til min mor og feire bursdagen hennes (bursdag 13. des) sammen med søstrene mine (bare oss søstrene altså, uten menn eller barn), slik vi har hatt som tradisjon i flere år. Det bruker å være veldig koselig, og et av høydepunktene i forbindelse med jul/førjul. Da har vi rakfisk med tradisjonelt tilbehør fredag kveld, også har vi ordentlig julebord lørdag, med ribbe og alt tilbehør, øl og akevitt, og da stæsjer og doller vi oss skikkelig opp, skravler og koser oss. Søndag før vi drar spiser vi lunsj/brunsj, med kald ribbe i lefse, og annet godt. I fjor var forresten også faren vår med på lørdagen (han og min mor har vært skilt i over 30 år, men er fortsatt venner). Den helga bytter vi også gaver, så det er deadline for å være ferdig med gavene til min side av familien. Det er egentlig veldig greit.

Sist redigert av My : 24-09-24 kl 15:15.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-24, 14:48   #14
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Vi skal som vanlig feire bare med oss tre, det er det som er vår tradisjon som vi trives veldig godt med. Utenlandsstudenten kommer hjem, jeg driver og duller og pynter og tviholder på tradisjoner om hva som skal skje når på dagen på både lille julaften og julaften. Etter det tar vi det litt mer som det faller seg, men skal som vanlig ha en venn på middag 2. juledag. Etter det er julen over for meg, jeg liker best adventstiden med masse selskapelighet, pynting og kos. Gleder meg!

Har ikke gjort annen planlegging så langt enn å invitere til lutefiskmiddag sent i november. Julegaver håper jeg å få handlet en del av på to ferier vi skal på før julen ringes inn, men det blir uansett ikke stress med gaver for det er noe jeg liker veldig godt.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-24, 15:00   #15
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg feirer julaften med ungene og med broren min og familien annethvert år. Så i år tenkte jeg å invitere de og mamma til meg. Broren min renoverer hus, og jeg har plass til alle siden jeg har større stue enn for to år siden. Alle bor i nærheten, så drar hjem igjen på kvelden. Nyttår feirer jeg med kjæresten, men har ikke lagt noe planer.

Julegave til eldste barn er klart. Spleiser på trafikalt grunnkurs med eksen. Mamma og broren min får konfirmasjonsbilde. Så da er det faktisk bare yngstejenta, to tantebarn, kjæresten og svigers jeg trenger å finne på gave til.

Sist redigert av venla : 24-09-24 kl 15:08.
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-24, 07:38   #16
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

I år er det første julen uten far, som gjør at vi nok skal ha mor på besøk alle juledagene. Det er også vår tur til å ha svigers på julaften, men så er det guttungen på 20 da usikker om han vil feire hjemme eller hos kjæresten. Blir en rar julaften uansett i år.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-24, 07:55   #17
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

I år blir det nok bare oss fem (eller fire). Foreldrene mine og bror + kone er i Spania i hele vinter. Bror 2 er det nok ikke aktuelt å invitere.

Vi vet ikke enda om bonusgutten vil være her eller hos mor, men jeg skal ærlig innrømme at jeg håper han vil være her. Det er ikke fult hus før alle tre ungdommene er i hus liksom.

Jeg har foreslått for samboeren at vi kan invitere hans far oppover, men tror ikke det er blitt nevnt videre, så jeg må høre litt mer om akkurat det tror jeg.

Vi fikk jo en ufrivillig jul med bare oss fem i fjor, pga positiv korona-test på samboeren lille-julaften, så jeg tenker å være bare oss går nok helt fint. Men en fordel at jeg vet det litt før lillejulaften.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-24, 08:27   #18
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I år begynner de eldre i familien å bli merkbart eldre, og forhåpentligvis får vi yngre lov til å ta over en del av arbeidet. Jeg går ut i fra at vi drar til svigers som vanlig.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-24, 09:32   #19
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke kjøpt en eneste gave, men gavekurven med strikkavotter og -sokker begynner å bli ganske full. Og i dag har jeg bestilt adventskalender til frøkna. I fjor var jeg altfor sent ute med å bestille den hun ønsket seg, så i dag hadde jeg på alarm for å få med meg lanseringsdato på den hun har aller mest lyst på. Den er ganske dyr, men den blir en del av julegaven, så jeg kan egentlig trykke check på første julegave også.

Gammel 25-09-24, 09:51   #20
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Jeg har ikke kjøpt en eneste gave, men gavekurven med strikkavotter og -sokker begynner å bli ganske full. Og i dag har jeg bestilt adventskalender til frøkna. I fjor var jeg altfor sent ute med å bestille den hun ønsket seg, så i dag hadde jeg på alarm for å få med meg lanseringsdato på den hun har aller mest lyst på. Den er ganske dyr, men den blir en del av julegaven, så jeg kan egentlig trykke check på første julegave også.

Hvilken kalender er det Adrienne?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:09.