|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() FerieønskerHar du og partneren samme ønsker for ferien? Vi er ekstremt ulike, og det begynner å bli et stort problem... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: FerieønskerNei, vi har helt ulike ønsker og behov.
![]() |
#3 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: FerieønskerJa, vi er heldigvis herlig samstemte der. Jeg planlegger det meste, men det er fordi jeg elsker ferieplanlegging og synes det er halve opplevelsen.
![]() |
#5 |
Tatt på
|
![]() Sv: FerieønskerNei, vi er ikke helt samstemte. Men det gjør ingenting for det er økonomien som bestemmer og den tillater ikke hverken det ene eller det andre.
![]() |
#6 |
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: FerieønskerVi liker mye av det samme, så er nokså samstemte. Og uansett setter familie og økonomi begrensninger. Jeg er nok mer gira på å reise langt enn han er og han liker mer friluftsliv enn meg. Jeg ser ikke noe i veien for å kunne reise hver for oss når ungene er flyttet ut, men vi har også en del felles ferieønsker som vi kunne tenkt oss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: FerieønskerNei, men vi føyer oss begge to, så blir det litt av hvert.
![]() |
#8 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: FerieønskerVi har veldig like ønsker, dvs vi har noen ulike også, men vi overlapper på det meste og velger det vi begge vil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Flawsome
![]() Sv: FerieønskerTja, vi er nokså ulike i utgangspunktet (han liker seg best på tur med telt, ryggsekk og fiskestang, mens jeg liker en blanding av hytteliv, storbyferie og badestrand), men vi blir oftest enige om at alle skal få litt av det de ønsker. Noe annet hadde jo ikke gått i lengden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Rockesøster
|
![]() Sv: FerieønskerRelativt samstemte, jeg vil være kun i egen bakgård, han det samme, men vil kjøre mc med gjenget i nesten ei uke i ferien. Greit for meg bare jeg slipper.
![]() |
#11 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: FerieønskerVi er heldigvis nokså samstemte når det gjelder ferie. Begge vil til sol og varme, begge elsker dager med strand og bok. Jeg kunne gjerne tenkt meg å loffe mer rundt, mannen foretrekker å være i ro på samme sted. Mest fordi vi oftes reiser med ungene, når det bare blir meg og han i 14 dager er det lettere å ta ting på sparket. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Flawsome
![]() Sv: Ferieønsker
Hvor ulike ønsker har dere da, er det ikke mulig å gjøre litt av hvert eller møtes på halvveien? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg elsker friluftsliv og å reise til fremmede land. Han vil kun være på hytta. Han blir aldri med til utlandet. Og på hytta blir han ikke med å campe ute, eller padle eller fiske eller bade. Han er ikke interessert i å kjøpe en liten båt eller gjøre andre vann-ting. Han liker best å sitte inne på hytta og se på tv eller lage mat eller spille brettspill. Han kan strekke seg til å være med på en sykkeltur eller en gåtur eller en tur inn til nærmeste by på museum eller kafe. Thats it. Så jeg drar alene med barna eller med søsteren min på utenlandsfeire hvert år, og så er jeg et par uker på hytta med han og barna. Etter 15 år med dette kjenner jeg at jeg faktisk begynner å få et VELDIG stort savn etter at vi skal oppleve noe annet sammen. Jeg liker å gjøre ting SAMMEN i et forhold, ikke hver for seg. På hytta synes jeg nå det er så kjedelig at jeg nærmest føler meg deprimert. Jeg elsker hytteliv, men da må det skje ting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
Da skjønner jeg det blir litt vanskelig ja. Vi har såpass mye vi er enig om at det er ikke noe problem å dele oss på de tingene den andre ikke vil. I år blir vi bare i lokalområdet med turer på hytta, byen og hjemme. Men de feriene vi liker best er å reise til et annet land, ha leiebil og selvhushold. Vi liker å se og oppleve ting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
finner ut av mye
|
Skjønner godt at du synes det er vanskelig.
![]() |
#17 |
Medlem siden: Mar 2008
Ta det opp med ham. Begge må gi og ta. Forstår godt at du er lei.
![]() |
#20 |
Flawsome
Og likevel er det ikke mulig å enes? Det høres slitsomt ut, og siden ferie for meg skal være alt annet enn slitsomt, hadde jeg faktisk tatt i hvert fall en ukes ferie enten alene eller sammen med barna på mine premisser, og så kunne mannen min gjort det samme. Resten av ferien kunne vi gjort noe sammen. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|