|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#2 |
Sangfugl
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: PølsegratengFinnes sikkert mange typer? Når jeg var student hadde vi pølsegrateng ofte. Kokt makaroni og pølsebiter blandes i ildfast form. Lag hvit saus/ev med litt ost i, og hell over blandingen. Ost på toppen og stekes i ca 10 min. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: PølsegratengMin mor har lært meg å lage med eggeplommer i den hvite sausen, og blande inn stivpiskede eggehviter til slutt. Brødrasp på toppen. Ellers makaroni og pølse, ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: PølsegratengNår jeg vil ha en kjapp middag som ungene liker, så koker jeg pasta og lager en tomatsaus og har pastaen i bunnen av en ildfast form, har oppskjærte pølser oppå, og heller tomatsaus(evt spaghettisaus fra toro over det igjen. Ost på toppen.
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() Sv: Pølsegrateng
Hør litt hva de tror er i pølsegryten |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: PølsegratengJeg lager "hvit" makaronigrateng. Med hvit saus, pølse eller skinke, blomkål og purre og ost.
![]() |
![]() |
#10 |
Trøtt
|
![]() Re: PølsegratengDet er visst med ost og ligner på fiskegrateng med pølse i, så da er det nok som pippo, niobr og nip foreslår.
![]() |
#11 |
Sangfugl
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Re: Pølsegrateng
Ja, kan fint lages dagen før. Da blir nok oppvarmingstiden litt lengre, men jeg ville likevel ha kokt broccolien noen minutter før den haes i. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Ja, går nok helt fint å bare varme opp igjen i morgen. Jeg tipper jeg ville kokt brokkolien først så sant det ikke er fra frossenpose |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: PølsegratengNår dere gratinerer, hvor mange gradere har dere stekeovnen på? Fikk akkurat inspirasjon til å få brukt opp noe av pølsene i frysen som ble igjen etter barnebursdag så en pølsegrateng står på menyen i morgen tror jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
![]() Sv: Pølsegrateng
Pleier vel å ha på 200 grader, og om man vil ha litt godt gyllen så fint å sette på grill på ovnen litt |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Epikur
|
Det blir knall, vettu!
![]() |
#17 |
Trøtt
|
![]() |
#18 |
Smugleser
|
![]() Sv: PølsegratengBrødrasp blandet med revet parmesan hørtes fantastisk godt ut - og ikke minst for en i husstanden som er så gal at han ikke liker smeltet ost. Annet enn på pizza. Det skal jeg prøve.
![]() |
#19 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: PølsegratengNår dokke lage brødrasp, tar dokke berre brødskiver og smuldre opp da?
![]() |
![]() |
|
|