Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Pølsegrateng

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-15, 15:09   #1
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Pølsegrateng

Eldstebarnet har bestilt "sånn pølsegrateng som vi får på AKS" til middag.

Hvordan lager jeg det?

Gammel 18-01-15, 15:19   #2
pippo
Sangfugl

pippo sin avatar

pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pølsegrateng

Finnes sikkert mange typer? Når jeg var student hadde vi pølsegrateng ofte. Kokt makaroni og pølsebiter blandes i ildfast form. Lag hvit saus/ev med litt ost i, og hell over blandingen. Ost på toppen og stekes i ca 10 min.

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-15, 15:27   #3
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Min mor har lært meg å lage med eggeplommer i den hvite sausen, og blande inn stivpiskede eggehviter til slutt. Brødrasp på toppen. Ellers makaroni og pølse, ja.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-15, 15:28   #4
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Posetomatsuppe som basis. Add pølser and makaroni. Ost på toppen.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-15, 18:01   #5
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Posetomatsuppe som basis. Add pølser and makaroni. Ost på toppen.

Lurt å lage det med tykk tomatsuppe, det må jeg prøve

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-15, 15:49   #6
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Når jeg vil ha en kjapp middag som ungene liker, så koker jeg pasta og lager en tomatsaus og har pastaen i bunnen av en ildfast form, har oppskjærte pølser oppå, og heller tomatsaus(evt spaghettisaus fra toro over det igjen. Ost på toppen.

Gammel 18-01-15, 18:00   #7
Nip

Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Eldstebarnet har bestilt "sånn pølsegrateng som vi får på AKS" til middag.

Hvordan lager jeg det?

Hør litt hva de tror er i pølsegryten

Standard er ganskje pølsebiter, makaroni, fløte eller hvitsaus med ost på toppen - helst grønnsaker i også da.

Jeg fikk samme utfordring fra 10 åringen om lakslasagne med spinat, men han forklarte at han trodde det var fløtesaus, ost og lasagneplater. Så klarte å få til en variant han likte

Gammel 18-01-15, 18:15   #8
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil tro det er en tomatbasert greie med macaroni, pølser og ost.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-15, 19:34   #9
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lager "hvit" makaronigrateng. Med hvit saus, pølse eller skinke, blomkål og purre og ost.

Gammel 18-01-15, 20:02   #10
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Re: Pølsegrateng

Det er visst med ost og ligner på fiskegrateng med pølse i, så da er det nok som pippo, niobr og nip foreslår.

Kan jeg lage den i stand i kveld og la den stå i kjøleskap og steke den i morgen? Jeg vil ha broccoli i, skal jeg koke den først eller ha den i rå?

Gammel 18-01-15, 20:10   #11
pippo
Sangfugl

pippo sin avatar

pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Re: Pølsegrateng

Det er visst med ost og ligner på fiskegrateng med pølse i, så da er det nok som pippo, niobr og nip foreslår.

Kan jeg lage den i stand i kveld og la den stå i kjøleskap og steke den i morgen? Jeg vil ha broccoli i, skal jeg koke den først eller ha den i rå?

Ja, kan fint lages dagen før. Da blir nok oppvarmingstiden litt lengre, men jeg ville likevel ha kokt broccolien noen minutter før den haes i.

Jeg ble så inspirert av denne tråden at jeg lagde det selv idag, jeg. For første gang på mange år.

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-15, 05:37   #12
Nip

Standard

Ja, går nok helt fint å bare varme opp igjen i morgen. Jeg tipper jeg ville kokt brokkolien først så sant det ikke er fra frossenpose

Gammel 19-01-15, 18:02   #13
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Når dere gratinerer, hvor mange gradere har dere stekeovnen på? Fikk akkurat inspirasjon til å få brukt opp noe av pølsene i frysen som ble igjen etter barnebursdag så en pølsegrateng står på menyen i morgen tror jeg.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-15, 18:05   #14
Nip

Standard

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Når dere gratinerer, hvor mange gradere har dere stekeovnen på? Fikk akkurat inspirasjon til å få brukt opp noe av pølsene i frysen som ble igjen etter barnebursdag så en pølsegrateng står på menyen i morgen tror jeg.

Pleier vel å ha på 200 grader, og om man vil ha litt godt gyllen så fint å sette på grill på ovnen litt

Gammel 20-01-15, 08:35   #15
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Standard

Re: Pølsegrateng

Pølsegrateng med hvit saus og lettkojt broccoli står klar i kjøleskapet. Venter spent på dommen i ettermiddag!

Gammel 20-01-15, 09:09   #16
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pølsegrateng med hvit saus og lettkojt broccoli står klar i kjøleskapet. Venter spent på dommen i ettermiddag!

Det blir knall, vettu!

Anbefaler brunet smør med baconbiter i ved siden av. På toppen av gratengen: brødrasp blandet med revet parmesan. Jeg tok den varianten sist jeg lagde fiskegrateng og ungene og mannen åt så tøt ut av ørene på dem.

Gammel 20-01-15, 10:07   #17
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Det blir knall, vettu!

Anbefaler brunet smør med baconbiter i ved siden av. På toppen av gratengen: brødrasp blandet med revet parmesan. Jeg tok den varianten sist jeg lagde fiskegrateng og ungene og mannen åt så tøt ut av ørene på dem.

Åh, det var en god idé med brødrasp og revet parmesan på toppen. Det skal jeg jammen få til.

Gammel 20-01-15, 09:12   #18
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Brødrasp blandet med revet parmesan hørtes fantastisk godt ut - og ikke minst for en i husstanden som er så gal at han ikke liker smeltet ost. Annet enn på pizza. Det skal jeg prøve.

HV; hva ca er blandingsforholdet?

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-15, 10:14   #19
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når dokke lage brødrasp, tar dokke berre brødskiver og smuldre opp da?

Gammel 20-01-15, 10:15   #20
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Når dokke lage brødrasp, tar dokke berre brødskiver og smuldre opp da?

Du får kjøpt brødrasp, eller griljermel. Eller så kan du riste brødskivene så de blir helt sprø og smuldre det over.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:14.