|
Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Converse på 17. mai?Ungene skal ha chinos, skjorte, slips og gensere over, og ønsker seg selvfølgelig nye converse til dette. Er det helt fy-fy med converse på 17. mai? Jeg ser for meg at alternativet blir joggesko, og det er jo ikke mye bedre.
![]() |
#2 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: Converse på 17.mai?Jeg tenker at til det antrekket der, så kan Converse funke.
![]() |
#3 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Converse på 17.mai?Hvorfor ikke? Nye Convers til den typen antrekk tror jeg blir bra |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Converse på 17.mai?Snart tolvåringen har fått tillatelse til å ha converse på 17. mai. Hun skal ha mørkeblå shorts som er høye i livet, pudderrosa topp med noe bling og hvite converse. I fjor trumfet jeg gjennom kjole og pensko og da følte hun seg alt for pyntet i forhold til resten.
![]() |
#5 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Converse på 17.mai?Det må da være helt greit. Minstemann her kommer til å gå i joggesko, de går ganske langt i skoletoget i byen så jeg ser ingen grunn til å bruke vonde sko. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Det kommer seg
![]() Sv: Converse på 17.mai?
Nå synes ikke jeg at Converse kommer inn under kategorien "gode sko" da.
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
OK i mine øyne!
![]() |
#9 |
Med nebb og klør
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Converse på 17.mai?Jeg har måttet fire på pensko meningene mine iår og har konkludert med at det viktigste er at skoene er rene og pene og gode å gå et godt stykke i. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Converse på 17.mai?Mine bruker joggesko den tiden de går i 17-maitoget.
![]() |
#11 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Converse på 17.mai?Vi har gått for mørkeblå tøysko til guttene, jeg orker ikke kjøpe pensko som skal brukes en gang.
![]() |
#12 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Converse på 17.mai?Greit, så lenge det ikke er til bunad.
![]() |
#14 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Converse på 17.mai?Jeg synes det hørtes smashing ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
flisespikker
|
![]() Sv: Converse på 17.mai?Converse er da fint nok. Og i alle fall hvis antrekket ellers ikke er stivpyntet. (Poden går alltid i joggesko. Det er langt å traske, og pensko ville vært helt ut - selv om han hadde hatt pensko, hvilket han for tiden ikke har. Men han er heller ikke mer pyntet enn ny ikke-jeans-bukse og rutete skjorte.) Jeg ville synes dress/kjole og converse var helt innenfor også, hvis ungen selv ønsker det - jeg er veldig for at ungene skal få være med på å definere antrekket sitt.
![]() |
#16 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Converse på 17.mai?Regner forresten med å se ganske mange jenter på 17.mai med kjole og nye, fine Converse. Det er da helt innafor i moteverden for barn og unge om dagen tenker jeg, å bruke Converse til pent. Er det ikke?
![]() |
#17 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Converse på 17.mai?Selvfølgelig kan de gå i converse.
Det er da en smakssak. Jeg har gått hele dager rundt i store byer i converse, og det er virkelig null problem. Det er heller ikke noe problem å gå i 17.-maitog i dem, og jeg vil påstå at vår skole er en av dem som går absolutt lengst av alle skoler i hele landet på 17. mai.
![]() |
#18 |
Det kommer seg
Det finnes jo ikke noe støtte i de?
![]() |
#19 |
Glamorøs
|
Så du mener at pensko og barnebunadsko er bedre fottøy? Converse er ikke sko jeg ville betegnet som ortopediske, og jeg ville ikke latt små barn gå i dem dag ut og dag inn. Men skolebarn på 17. mai? Null problem. om Lille*My sier: Vi snakker ikke maraton eller fjellklatring, akkurat. Det er snakk om noen kilometer på asfalt. Jeg går med det selv og vet godt hvordan det kjennes ut på foten.
![]() |
#20 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Converse på 17.mai?Jeg syns Converse er vonde å gå med fordi de er så tynne og flate, ungen her har aldri villet bruke de to parene han har hatt. Det skyldes vel delvis latskap med snøringen og delvis at han er vant til å gå med sko med bedre såler. Så hvis poenget var gode sko å gå langt i, så er ikke Converse det jeg hadde valgt. Penskoene hans er langt bedre sko å gå langt med - de trenger da slett ikke alltid være så dårlige? Det er svarte sko i godt skinn og med litt kraftig såle. Helt kurant fottøy. Jentepensko trenger jo heller ikke være av typen 1 millimeter plastsåle eller 22 cm stilett. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|