Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Lesebrett? Opplys en idiot!

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-04-14, 16:29   #1
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lesebrett? Opplys en idiot!

Jeg skal på 3 1/2 ukes øyhopping i Hellas til sommeren. Den eneste bekymringen jeg har i forhold til det akkurat nå er hvordan jeg skal få med meg nok bøker. Jeg har null kjennskap til ulike typer lesebrett, men jeg ser for meg at jeg 1) vil ha problemer med å se skjermen og 2) at sand kommer til å ødelegge hele dingsen (Jeg er ikke solstol-typen).

Tar jeg feil?

Gammel 29-04-14, 16:39   #2
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lesebrett? Opplys en idiot!

Du har ikkje problemer med å sjå skjermen med Kindle i alle fall. Er ein av dei store fordelane. Sand har eg ikkje kjennskap til. Har ikkje testa det ut Har og skjermbeskyttar til min.

Gammel 29-04-14, 16:56   #3
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du trenger en Kindle eller eller annen type lesebrett med passiv skjerm. De fungerer like bra utendørs som papirbøker.

Ang. sand: legg lesebrettet i en ziplock-pose, så slipper du bekymre deg for det.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-14, 17:53   #4
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ok ... Kan dere fortelle en idiot hvordan jeg går fram for å skaffe meg dette utstyret jeg trenger, da?

Gammel 29-04-14, 17:55   #5
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Og hva med batterilevetid og slikt?

Gammel 29-04-14, 18:06   #6
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Paperwhite har vel en måneds batterilevetid. I tillegg lades kindle via micro USB, så om du har androidtelefon er det veldig greit å lade den.

Gammel 29-04-14, 18:14   #7
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av slaraffen, her.

Paperwhite har vel en måneds batterilevetid. I tillegg lades kindle via micro USB, så om du har androidtelefon er det veldig greit å lade den.

Veldig greit å lade om du har iPhone eller annen type USB-lader også: det er bare å bruke kabelen som følger med Kindelen og plugge den inn i stikkontakten til telefonen.

Eller du kan lade den via datamaskinens USB-plugg.

Gammel 29-04-14, 18:09   #8
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg får ikke posetrikset til å funke på touchscreen.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-14, 18:16   #9
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg får ikke posetrikset til å funke på touchscreen.

Ah. Men da kan du jo åpne posen og bytte side. Mer upraktisk, absolutt, men bedre enn å ikke bruke den.

Jeg har for øvrig hatt min på stranden flere ganger og bare børstet av sanden. Lesebrett er forbruksvare, i mine øyne.

Gammel 29-04-14, 18:12   #10
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Kindle Paperwhite, som er den beste Kindle-modellen, etter min mening.

Eller den noe billigere vanlige Kindle, som også er bra.

Gammel 29-04-14, 18:13   #11
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Bestiller Kindle frå Amazon. Batterilevetid er ein liten evighet føles det som. Ganske praktisk i grunn.

Gammel 29-04-14, 18:19   #12
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Posen kommer borti skjermen. Svosj, tre kapitler frem.

Jeg droppet også hele posen, men oppbevarte den til og fra.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-14, 19:18   #13
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Takk for hjelp!

Hvor laster jeg ned bøker? Og passer alle ebøker til Kindle?

Gammel 29-04-14, 19:57   #14
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Amazon er hovedkilden til bøker etc. til Kindle, og Kindle i seg selv. Jeg anbefaler også varmt Paperwhite.

Du kan laste ned norske/andre ebøker til Kindle også, men er enn så lenge i stor grad avhengig av et program som konverterer filene til Kindle-format.

Gammel 29-04-14, 20:01   #15
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Takk for svar, Bomull.

Gammel 29-04-14, 20:20   #16
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Til kindlen kan man også veldig lett få bøker på norsk gjennom ebok.no og ark.no. Jeg har mange norske bøker på min kindle.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-14, 20:44   #17
Shane
Erfaren

Shane sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Shane er populærShane er populærShane er populær
Standard

Jeg elsker min Kindle Paperwhite og gleder meg til å dra på sydenferie UTEN 10-12 bøker i kofferten..! Løp og kjøp, eller rettere sagt: bestill på Amazon.

Shane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-14, 21:17   #18
Krem

Medlem siden: Oct 2006
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Til kindlen kan man også veldig lett få bøker på norsk gjennom ebok.no og ark.no. Jeg har mange norske bøker på min kindle.

Weee!! Nå har jeg fått norske bøker enkeltpenkelt over på min elskede kindle! Lykke!!

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-14, 21:41   #19
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Krem, her.

Weee!! Nå har jeg fått norske bøker enkeltpenkelt over på min elskede kindle! Lykke!!

Ja er det ikke flott!

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-14, 21:46   #20
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Kan man laste inn e-bøker på flere maskiner?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:43.