|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
maler
|
Hvordan er Nord-Norge om sommeren?Vi har tilgang på hytte nordpå. Jeg er ikke så stø i geografi nord for Trondheim, så jeg kan liksom ikke helt si hva det området kalles.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvordan er Nord-Norge om sommeren?Det er vel som resten av Norge om sommeren; enten helt fantastisk eller helt grusomt. Vesterålen er veldig fint, men det er jo ikke syden.
|
|
|
|
#3 |
|
bits and pieces
|
Sv: Hvordan er Nord-Norge om sommeren?Selvsagt må dere reise!
|
|
|
|
#4 |
|
Kald på føttene
|
Sv: Hvordan er Nord-Norge om sommeren?Har vært i Harstad hver sommer de sju siste årene. Spesielt værsikkert er det ikke, men det er jo ikke akkurat sånn at vi sliter ut sommertøyet her i Trondheim heller, da.
|
|
|
#5 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan er Nord-Norge om sommeren?Erfaringen min etter oppvekst i Nordland og sju år som student i Trondheim er at somrene er relativt like når det gjelder fint vs. dårlig vær, men at snittemperaturen nok er litt lavere i Nord-Norge.
|
|
|
#6 |
|
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan er Nord-Norge om sommeren?
|
|
|
#7 |
|
Bedreviter
|
Sv: Hvordan er Nord-Norge om sommeren?Som Stompa sier: du har omtrent like stor sjanse til finvær som i Trondheim, men et par grader lavere temperatur er å forvente. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan er Nord-Norge om sommeren?Det er ikke å komme unna at det i snitt er dårligere vær. Men naturen er så fantastisk at det kan være verdt det og vel så det.
|
|
|
|
#9 |
|
maler
|
Sv: Hvordan er Nord-Norge om sommeren?Altså, Trondheim er ikke akkurat noe å satse på om sommeren. :hehe: Verdens fineste by, men jeg vil gjerne flytte den 100 mil lengre sør.
|
|
|
#10 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hvordan er Nord-Norge om sommeren?Det kommer an på hvor avhengig du er av fint vær. Ungene mine er på ferie i det området hvert år. Jeg er ikke det. Jeg klarer ikke å gamble med ferien min på den måten. Jeg trenger godt vær når jeg er på ferie, hvis ikke så går jeg et tungt år i møte.
|
|
|
|
#11 |
|
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan er Nord-Norge om sommeren?Det er vel som ellers i landet, været varierer veldig. I 2012 hadde vi vel én dag med over 20 grader i løpet av sommeren. I fjor synes jeg vi hadde 25 grader fra 17. mai til 1. september. Det var i alle fall en fantastisk sommer i fjor.
|
|
|
#12 |
|
i tåkeheimen
|
Vi hadde det omtrent like varmt i Nord-Norge som i Syden i fjor sommer, ja. Mulig hjemlengselen min er litt farget av det.
|
|
|
#13 |
|
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hehe, ja, broren min var i Bulgaria i juni. De hadde mellom 20 og 25 grader der, vi hadde en uke på rad med 29 grader.
|
|
|
#14 |
|
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Og gjett hvilket år vi valgte å dra på ferie til Nord-Norge? Fantastisk, men vått og kaldt!
|
|
|
#15 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Da temperaturen kom opp i 30 grader her i Harstad i slutten av mai i fjor da trodde jeg seriøst et øyeblikk at jeg drømte.
|
|
|
#16 |
|
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan er Nord-Norge om sommeren?Litt avhengig av hva du regner som over fjorden, så er du rett ved mitt hjertested også.
|
|
|
|
#17 |
|
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
Som jeg skulle sagt det selv, bare bytt ut svigerdatter med datter. Heldigvis har foreldrene mine kjøpt seg hytte her på østlandet, så vi ser dem en god del likevel.
|
|
|
#18 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Så rart. Jeg tilbragte store deler av sommeren i Vesterålen gjennom alle årene på barneskolen (to arbeidende foreldre med kort ferie, ingen SFO, hjemmeværende bestemor i Vesterålen = sett barneskoleeleven på bussen når skoleferien starter), og jeg husker somrene som solfylte og fine. Ikke knallvarme, selvsagt, og noen regnværsdager husker jeg jo, men jevnt over husker jeg sol og fine dager tilbragt i hagen eller i fjæra rett nedfor huset - i og ute av vannet.
|
|
|
#19 |
|
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
På 70-tallet var det nok noen fine somre, men de jeg husker mest av altså ungdomstiden min på slutten av 80-tallet var fine. På begynnelsen av 90-tallet var det igjen noen fine somre. Selv har jeg ikke opplevd sommervarme i Vesterålen siden i 1992.
|
|
|
#20 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Hvordan er Nord-Norge om sommeren?Du reiser ikke til Nord-Norge på grunn av været. Husk å ta med sommerhuva og sommervottan.
|
![]() |
|
|