Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Spørsmål om sjokoladefondantrøre i kjøleskap over natta

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-13, 23:41   #1
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Spørsmål om sjokoladefondantrøre i kjøleskap over natta

Jeg har nå laget røre til sjokoladefondant til 20 pers. Skal stekes i morgen, toer'n fyller 12 år i morgen og ønska seg fondant til familieselskapet.

Må røra tempereres før jeg steker fondantene? Hvis ikke, blir steketida lenger med kald enn romtemperert røre? I såfall hvor mye?

Gammel 31-12-13, 09:36   #2
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spørsmål om sjokoladefondantrøre i kjøleskap over natta

Det går helt fint. Faktisk bedre enn røre rett fra komfyren. Den kalde røra gjør det lettere å få til rennende kjerne. Vet ikke med steketiden. Pleier å følge med og ta ut med en gang de er stekt på toppen (sånn funker det i min stekeovn).

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-13, 09:37   #3
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg lot røre til fondant stå i kjølig romtemperatur en del timer her om dagen, den ble veldig seig å ha med å gjøre, og de måtte steke 3-4 minutter lengre enn oppskriften sa. Men det trenger ikke å ha vært sammenheng der da, kan være at jeg hadde litt mye i hver form. Det verste var seigheten, måtte røre lenge og ha i varmere rom en stund for få den flytende nok til å ha i formene.

Gammel 31-12-13, 09:38   #4
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tar ut røren kanskje en halvtime før steking.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-13, 11:45   #5
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror heller ikke det er noe problem.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-14, 00:20   #6
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Det funket aldeles utmerket!

Brukte Toffskij sin oppskrift, den var gedigen! Mulig jeg brukte små former, hadde bare metallformer fant jeg plutselig ut, men jeg lagde 34 fondanter av ei 20-posjonsrøre!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:07.