Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva gjør dere med HUNDEN på nyttårsaften?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-12-13, 21:47   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 38.002
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva gjør dere med HUNDEN på nyttårsaften?

Hehe, regner jo med at de fleste er hjemme med hunden eller tar den med seg. Men er hunden deres redd? Helt avslappet? Fullstendig panikk og må dopes? Nervøs?

Vår hund var ni uker i fjor. Hun var urolig, men det kan også skyldes at vi kun hadde hatt henne en uke. Hun måtte naturlig nok ut og tisse en del, og hun var redd da det smalt. Hundeinstruktøren vår sa at det først er i år vi kan se hvordan hun ble påvirket i fjor. Men jeg vet allerede at hun reagerer og blir urolig i storm og sterke vindkast.

I år skal vi på besøk til venner med en hund som ikke bryr seg, og det er mulig det kan være bra for henne.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-13, 21:50   #2
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør dere med HUNDEN på nyttårsaften?

Mine foreldres hund var veldig redd raketter, og da brukte jeg å dra for gardiner og spille høy musikk. Hunden var helt rolig.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-13, 21:51   #3
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 38.002
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør dere med HUNDEN på nyttårsaften?

Jeg har hørt om slike cd-er man kan spille. Men jeg mener at hunden min merker stor forskjell på skumle lyder fra radioen og lyder som kommer utenfra.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-13, 21:53   #4
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.342
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør dere med HUNDEN på nyttårsaften?

Han er livredd. I fjor var vi sjuke, så da lå mann og barn og sov, mens jeg allernådigst slapp hunden inn på soverommet, der han lå og skalv ved siden av senga mi, med ei hånd på hodet. Han får være i et rom med tildekte vinduer, det hjelper litt, men han er redd smellene også. Han får være nær oss, og vi forholder oss så rolig vi kan, og så er det vel bare å vente til det stilner ute.

__________________
"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-13, 21:55   #5
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 38.002
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør dere med HUNDEN på nyttårsaften?

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Han er livredd. I fjor var vi sjuke, så da lå mann og barn og sov, mens jeg allernådigst slapp hunden inn på soverommet, der han lå og skalv ved siden av senga mi, med ei hånd på hodet. Han får være i et rom med tildekte vinduer, det hjelper litt, men han er redd smellene også. Han får være nær oss, og vi forholder oss så rolig vi kan, og så er det vel bare å vente til det stilner ute.

Stakkars! Ikke godt å være så redd.

Jeg må innrømme at den bortskjemte bikkja vår får sove i senga når det er full storm ute, men det er egentlig av egoistiske hensyn, for ellers er det bare tassing og masing på oss hele natta.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-13, 21:56   #6
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 38.002
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør dere med HUNDEN på nyttårsaften?

Ja, for guds skyld, Matilda, det var ikke ment som kritikk, altså, jeg syntes bare det hørtes så vondt ut å være så redd..

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-13, 21:59   #7
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.342
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør dere med HUNDEN på nyttårsaften?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ja, for guds skyld, Matilda, det var ikke ment som kritikk, altså, jeg syntes bare det hørtes så vondt ut å være så redd..

Tok det ikke sånn! Han her stinker sånn at jeg knapt nok orker å ha ham i stua, så ikke pokker om han skal opp i senga. Der er det uansett trangt nok... Minner meg på at han må ta tannstein på nyåret, så han kan lukte litt bedre og ikke mister alle tennene sine eller noe. Håper naboene ikke har kjøpt inn et helt rakettarsenal i år.

__________________
"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-13, 22:01   #8
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 38.002
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør dere med HUNDEN på nyttårsaften?

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Tok det ikke sånn! Han her stinker sånn at jeg knapt nok orker å ha ham i stua, så ikke pokker om han skal opp i senga. Der er det uansett trangt nok... Minner meg på at han må ta tannstein på nyåret, så han kan lukte litt bedre og ikke mister alle tennene sine eller noe. Håper naboene ikke har kjøpt inn et helt rakettarsenal i år.

Haha, huff da. Ja, vi har en røytefri rase, og det hjelper for meg som har støv på hjernen... At jeg fikser å ha henne i senga er intet mindre enn et under. Men det er unntaksvis. Det er utrolig uromantisk å ha hund mellom seg i en dobbeltseng.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-13, 08:57   #9
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.479
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør dere med HUNDEN på nyttårsaften?

Jeg har ikke lest hele tråden, men dette er mitt tips som jeg skrev ned til en med valp:

Det er ikke hyggelig når det blir slik. Min erfaring tilsier følgende: Nå når du har sjansen før nyttårsaften så har du alltid en leke tilgjengelig og godteri i lommen. Så snart du hørere noen raketter (eller om noen i familien skyter av noen bittesmå type kinaputter utenfor huset) så får du hennes oppmerksomhet med mat eller leke og berømmer henne masse når hun ikke er så redd som hun var sist. Masse lek og noe godt og berøm, berøm. Hun er liten nå, men om min hund er redd i morgen, nå når han er større så sier jeg Nei til ham og roser ham når han viser at det ikke er noe å være redd for. Jeg kan ikke trøste ham ettersom jeg da forteller ham at å være redd er riktig. Da kan han oppfatte at jeg også syns det er skummelt og at det faktisk er helt riktig å være redd. Øv, øv, øv nå før morgendagen. Ved 12 i morgen tar du henne til et sted der det er så stille som mulig. Setter på musikk og er der, lek med henne om hun er våken, øv på ting hun kan, fjern oppmerksomheten fra lydene. Og ros masse masse om hun er rolig. Eller dra til fjells, men da risikerer dere å måtte gjøre det år etter år.


Sist redigert av Pelen : 30-12-13 kl 09:18.
Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-13, 09:57   #10
Note
Superduperaktiv
 
Note sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 741
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Sv: Hva gjør dere med HUNDEN på nyttårsaften?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Jeg har ikke lest hele tråden, men dette er mitt tips som jeg skrev ned til en med valp:

Det er ikke hyggelig når det blir slik. Min erfaring tilsier følgende: Nå når du har sjansen før nyttårsaften så har du alltid en leke tilgjengelig og godteri i lommen. Så snart du hørere noen raketter (eller om noen i familien skyter av noen bittesmå type kinaputter utenfor huset) så får du hennes oppmerksomhet med mat eller leke og berømmer henne masse når hun ikke er så redd som hun var sist. Masse lek og noe godt og berøm, berøm. Hun er liten nå, men om min hund er redd i morgen, nå når han er større så sier jeg Nei til ham og roser ham når han viser at det ikke er noe å være redd for. Jeg kan ikke trøste ham ettersom jeg da forteller ham at å være redd er riktig. Da kan han oppfatte at jeg også syns det er skummelt og at det faktisk er helt riktig å være redd. Øv, øv, øv nå før morgendagen. Ved 12 i morgen tar du henne til et sted der det er så stille som mulig. Setter på musikk og er der, lek med henne om hun er våken, øv på ting hun kan, fjern oppmerksomheten fra lydene. Og ros masse masse om hun er rolig. Eller dra til fjells, men da risikerer dere å måtte gjøre det år etter år.

Ja. Trene er nøkkelordet. Ikke vent til nyttårsaften. Begynn med et lite bank i bordet og belønn. (Selv om hunden ikke helt begriper hvorfor det belønnes til å begynne med.) Så øker man bare på med hardere bank og eskalerer opp til grytelokk e.l.
Min flat gikk fra å være en skuddredd nervebunt til å insistere på å være med ut og høre på rakettene, han trodde det regnet godteri.

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-13, 12:05   #11
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.089
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør dere med HUNDEN på nyttårsaften?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Jeg har ikke lest hele tråden, men dette er mitt tips som jeg skrev ned til en med valp:

Det er ikke hyggelig når det blir slik. Min erfaring tilsier følgende: Nå når du har sjansen før nyttårsaften så har du alltid en leke tilgjengelig og godteri i lommen. Så snart du hørere noen raketter (eller om noen i familien skyter av noen bittesmå type kinaputter utenfor huset) så får du hennes oppmerksomhet med mat eller leke og berømmer henne masse når hun ikke er så redd som hun var sist. Masse lek og noe godt og berøm, berøm. Hun er liten nå, men om min hund er redd i morgen, nå når han er større så sier jeg Nei til ham og roser ham når han viser at det ikke er noe å være redd for. Jeg kan ikke trøste ham ettersom jeg da forteller ham at å være redd er riktig. Da kan han oppfatte at jeg også syns det er skummelt og at det faktisk er helt riktig å være redd. Øv, øv, øv nå før morgendagen. Ved 12 i morgen tar du henne til et sted der det er så stille som mulig. Setter på musikk og er der, lek med henne om hun er våken, øv på ting hun kan, fjern oppmerksomheten fra lydene. Og ros masse masse om hun er rolig. Eller dra til fjells, men da risikerer dere å måtte gjøre det år etter år.

Uten at jeg besitter noen fasit, så er jeg litt uenig i det du sier. Det blir litt som å forberede ungene på at tannlegen ikke er farlig ved å si at tannlegen ikke er farlig - om ungen ikke hadde tenkt tanken om at tannlegen er farlig før, så gjør den det da i alle fall.

Jeg har aldri trent med våre hunder, men tatt det som det kom. Ingen i huset er redd for verken storm eller raketter, og vi gjør dermed ikke slike situasjoner til noen happening - heller ikke for hunden. Hvorfor skal jeg gi hunden gobiter når det smeller raketter? Han lar seg jo ikke affisere av dem i det hele tatt. Spisser kanskje ørene litt, men er ikke redd. Hvorfor skulle jeg ikke trøste han om han ble redd? Det skjønner jeg ikke. Man skal pøse på med godbiter, men ikke trøste? Jeg tror ikke noen har vondt av å ligge i armkroken litt når de er redde, verken mennesker eller dyr. Men jeg tror man lett kan komme til å gjøre både dyr og barn redde hvis man hauser opp situasjoner i forkant ved å gjøre dem oppmerksom på at det er noe i gjære.

Mange hunder er redde på nyttårsaften, og da må man helt klart gjøre noe, godbiter - gjerne. Mange hunder er dog ikke redde på nyttårsaften, og da lager man seg bare masse ekstraarbeid hvis man har vennet hunden til masse oppmerksomhet og godbiter hele dagen.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-13, 13:02   #12
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.479
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør dere med HUNDEN på nyttårsaften?

Om hunden ikke er redd så skal man selvsagt ikke gjøre noe ut av det. I dette tilfellet så var det svar til noen som hadde en valp som hadde blitt veldig redd for raketter når de gikk tur i går.

Det med trøst er noe jeg har hørt og lest av vante hundtrenere. Du skal selvsagt være til stede, klappe og roe ned om det trengs, men om hunden helt tydelig viser tegn på ubehag og du trøster masse så kan du underbygge redselen. Du viser at det hunden gjør nå er riktig. Jeg har i stedet vært til stede når de er valper og rost ved positivt beteende og vist dem med kroppspråk og eventuelle kommandoer at det å være redd trenger de ikke å være. Å begynne å vise masse omsorg og trøst tror jeg bare hadde underbygget den følelsen de hadde av at dette var skummelt.

Jeg har selv hatt en hund som ikke brydde seg og den jeg har nå liker det ikke helt, men er ikke redd, men han har jeg fått jobbe litt mer med.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-13, 21:53   #13
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør dere med HUNDEN på nyttårsaften?

Jeg overdøvde lydene utenfra, det var ganske høyt, og ettersom jeg var ung&gal var hunden godt vant med høy musikk.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-13, 21:54   #14
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.342
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør dere med HUNDEN på nyttårsaften?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg overdøvde lydene utenfra, det var ganske høyt, og ettersom jeg var ung&gal var hunden godt vant med høy musikk.

Det tror jeg ikke vi skal prøve, da kommer aldri ungene til å sovne igjen.

__________________
"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-13, 21:56   #15
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør dere med HUNDEN på nyttårsaften?

De hundene jeg har hatt i livet mitt har ikke vært spesielt redde på nyttårsaften. Litt skvetten kanskje, men det er jo ikke rart, siden de ikke kan forutse at nå smeller det.

Fuglehunder dette, og mulig erfaring med skarpe smell på jakt gjør dem tøffere

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-13, 21:57   #16
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 38.002
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør dere med HUNDEN på nyttårsaften?

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

De hundene jeg har hatt i livet mitt har ikke vært spesielt redde på nyttårsaften. Litt skvetten kanskje, men det er jo ikke rart, siden de ikke kan forutse at nå smeller det.

Fuglehunder dette, og mulig erfaring med skarpe smell på jakt gjør dem tøffere

Ja, det tror jeg nok. Mange hunder blir jo skudd-trent.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-13, 22:07   #17
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør dere med HUNDEN på nyttårsaften?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ja, det tror jeg nok. Mange hunder blir jo skudd-trent.

Ja, det er sant.

Den siste hunden mamma og pappa hadde, han var ikke brukt på jakt i det hele tatt, og han var vel den som var mest skvetten nyttårsaften. Han var litt vant med skudd han også, da han noen ganger var med pappa på post under elgjakta, men ikke like vant som de andre vi har hatt.

Pappa pleide forøvrig å ta med seg hundene ned i kjellerstua ved midnatt nyttårsaften, men det var nok bare for eget selskap Han liker ikke raketter selv, og plages veldig av bråket pga at han er døv på ett øre.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-13, 21:56   #18
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.143
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør dere med HUNDEN på nyttårsaften?

Hun er redd, men ikke så redd at hun må dopes. Og hun er sammen med oss, enten inne eller jeg har henne med meg ut når rakettene skytes opp.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-13, 21:59   #19
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.445
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva gjør dere med HUNDEN på nyttårsaften?

Mamma og pappa brukte å ta med hunden på fjellet til midnatt nyttårsaften. De gikk fjelltur og satt der oppe og så på fyrverkeriet, der var det mindre lyd mens fargene var like fine

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-13, 22:00   #20
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 38.002
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør dere med HUNDEN på nyttårsaften?

Opprinnelig lagt inn av Bayone, her.

Mamma og pappa brukte å ta med hunden på fjellet til midnatt nyttårsaften. De gikk fjelltur og satt der oppe og så på fyrverkeriet, der var det mindre lyd mens fargene var like fine

Sikkert lurt. Vi vurderte å dra på hytta i år, men det er så sabla mørkt og kaldt der...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no