Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hjelp med å finne den perfekte tvillingvognen

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-12-13, 14:35   #1
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Hjelp med å finne den perfekte tvillingvognen

Jeg tror egentlig ikke den perfekte tvillingvognen finnes men det er lov å håpe.

Jeg har et krav og det er at den må være smal nok til å komme igjennom ytterdøra. Den må være smalere enn 70cm.
Ellers så har jeg jo en ønskeliste da:
- Lett å manøvrere
- Lufthjul
- Handlekurv som ikke må taes av for å slå den sammen
- Støtdemping
- Kalesjer som går langt ned sånn som på Babyjogger
- Lett
- Lett å slå sammen
- Fin farge(veldig lite viktig)

Det var det tror jeg! Forslag mottas med takk.

Sist redigert av frukt : 29-12-13 kl 17:32. Årsak: Fikk målt døren til slutt.
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-13, 14:46   #2
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjelp med å finne den perfekte tvillingvognen.

Mountain buggy duet.?
http://www.barnashus.no/mountain-bug...015739381.html

Moubtain buggy duo?
http://www.barnashus.no/mountain-bug...ogn-black.html

Gammel 29-12-13, 14:58   #3
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp med å finne den perfekte tvillingvognen

Babyjogger. De er så lette og slå opp og ned at det ikke er så farlig dersom de ikke går gjennom døra, kanskje?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-13, 14:49   #4
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjelp med å finne den perfekte tvillingvognen.

Babycare har 2000,- i avslg på duo nå for tiden.

Gammel 29-12-13, 15:33   #5
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

BabyJogger er uten tvil de beste vognene som finnes, er du sikker på du ikke klarer deg med BabyJogger City Mini GT? Den er virkelig fantastisk!

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-13, 15:37   #6
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde definitivt valgt Mountain buggy, vi brukte den i barnehagen jeg jobbet i å den var super.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-13, 17:54   #7
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jeg har bugaboo donkey, jeg elsker den. Den oppfyller alle kriterier så langt jeg kan se.

Gammel 29-12-13, 18:05   #8
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Jeg har bugaboo donkey, jeg elsker den. Den oppfyller alle kriterier så langt jeg kan se.

Må visst titte på den og.

Gammel 29-12-13, 18:02   #9
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

Mountain buggy duet.?
http://www.barnashus.no/mountain-bug...015739381.html

Moubtain buggy duo?
http://www.barnashus.no/mountain-bug...ogn-black.html

Duet er jo nokså smal, 63cm mener jeg å huske. Vurderte den før jeg kjøpte vogna jeg har nå. Grunnen til at jeg ikke gikk for den var at jeg tenkte kanskje setene ble litt vel smale da, men det er de kanskje ikke?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Babyjogger. De er så lette og slå opp og ned at det ikke er så farlig dersom de ikke går gjennom døra, kanskje?

Nja ... Jeg lånte en Babyjogger i en uke mens min vogn var til reperasjon, og den var ikke så veldig mye raskere å slå sammen syns jeg. Akkurat det med å få den gjennom døra er veldig viktig for meg altså. Hadde en skummel hendelse nylig ser du ...

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

BabyJogger er uten tvil de beste vognene som finnes, er du sikker på du ikke klarer deg med BabyJogger City Mini GT? Den er virkelig fantastisk!

Jeg lånte som sagt en Babyjogger, men det var ikke GT'en tror jeg. Syntes den var fryktelig tung, men kanskje GT'en er lettere.
Jeg har lurt litt på City Select da.

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Jeg hadde definitivt valgt Mountain buggy, vi brukte den i barnehagen jeg jobbet i å den var super.

Skal se nærmere på MB, ja.

Ellers så ser den nye Phil & Teds Navigator V2 interessant ut. Noen som har erfaring med den eller andre Phil & Teds vogner?

Gammel 29-12-13, 18:04   #10
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Nja ... Jeg lånte en Babyjogger i en uke mens min vogn var til reperasjon, og den var ikke så veldig mye raskere å slå sammen syns jeg.

Er du helt sikker på at det er en BabyJogger du har lånt? Den slår man sammen sånn:

(Kilde: youtube.com)

Jeg kan ikke tenke meg noen annen vogn som er like enkel å slå sammen.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-13, 18:06   #11
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Er du helt sikker på at det er en BabyJogger du har lånt? Den slår man sammen sånn:

(Kilde: youtube.com)

Jeg kan ikke tenke meg noen annen vogn som er like enkel å slå sammen.

Det var helt sikkert en Babyjogger ja. Det var sikkert bare jeg som klønte litt.

Gammel 29-12-13, 18:05   #12
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Standard

Jeg synes MB var mye bedre enn p&T.

Gammel 29-12-13, 19:23   #13
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Ellers så ser den nye Phil & Teds Navigator V2 interessant ut. Noen som har erfaring med den eller andre Phil & Teds vogner?

Det er en stund siden, men jeg hadde Phil & Teds dobbel, side by side vogn. Fantastisk lett, enkel å manøvrere, lufthjul, skillevegg mellom barna, 5 pkt seler, smal, dype kalesjer, lett å folde, tar liten plass i bagasjerommet og jeg fikk min svært billig. Det er 18 mnd mellom mine, eldste er lang for alderen og jeg kunne ikke ha de vognene med de smaleste setene.

Gammel 29-12-13, 19:34   #14
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Noen år siden nå, men jeg hadde mine to tette i tvillingvogn fra MB Duo, den var helt fantastisk. Kjøpte Phil&Teds også, den solgte jeg raskt videre, en mye dårligere vogn enn MB. Bugaboo hadde jeg aldri, annet enn en stiv Bugaboo Bee som bare var en tullevogn for oss, men trillet andres og ble aldri overbevist.
Jeg startet opp med MB, men var ganske vogngal og ville gjerne finne noen andre, men endte altså opp med MB igjen.
Kjenner altså ikke til Duet, kanskje den er like god, men jeg kan ihvertfall varmt anbefale MB Duo.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-13, 19:41   #15
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Noen år siden nå, men jeg hadde mine to tette i tvillingvogn fra MB Duo, den var helt fantastisk. Kjøpte Phil&Teds også, den solgte jeg raskt videre, en mye dårligere vogn enn MB. Bugaboo hadde jeg aldri, annet enn en stiv Bugaboo Bee som bare var en tullevogn for oss, men trillet andres og ble aldri overbevist.
Jeg startet opp med MB, men var ganske vogngal og ville gjerne finne noen andre, men endte altså opp med MB igjen.
Kjenner altså ikke til Duet, kanskje den er like god, men jeg kan ihvertfall varmt anbefale MB Duo.

Duet er ikke like god, men den er nesten like god. Litt mer ustabil og litt mindre hjul slik at den ikke er like god i marka som duoen, men den er et veldig godt alternativ når bredden er viktig.

Gammel 29-12-13, 18:23   #16
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Re: Hjelp med å finne den perfekte tvillingvognen

Bugaboo Donkey. Uten tvil. Kommer aldri til å bytte. Har en MacLaren som visstnok sklle være god å trille, den er håpløs.

Gammel 29-12-13, 18:46   #17
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har mb duet. Plutten på 5 år er for lang for den nå sånn egentlig, men det går ennå. Den er ikke for smal i setene. Men den er ikke fullt så stabil å trille som duo som har større hjul.

Babyjogger city mini/city elite er geniale å slå sammen, men de er såvidt jeg vet en god del bredere.

Gammel 29-12-13, 18:52   #18
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg har hatt City Select til barn med 18 måneder mellom. Jeg var veldig fornøyd med den så lenge vi hadde bag og søskensete eller bilstol og søskensete på den, med to seter syntes jeg tyngdepunktet blei veldig rart, uavhengig av hvordan jeg plasserte seter og unger. Den er smal, men laaaaang. Greit med oppbevaringsplass. Pes å slå sammen, ikke så lett som andre BJ-vogner. Det ene setet må tas av for å få den inn i bagasjerom, og siden vår bodde i bilen, blei jeg drittlei av å pusle den sammen for hver gang og bytta den i en brukt Emmaljunga Twin Nitro, tung som et uvær, men den gikk da an å trille på grus. City Select er for ny asfalt og kjøpesentere... Alt i alt likte jeg den ikke noe særlig. Perifer venninne med tvillinger hadde liknende inntrykk, etter hva jeg har skjønt. Tror heller jeg ville hatt City Mini, planlegger en single-GT til treeren.

Emmaljunga har ny tvillingvogn der setene plasseres etter hverandre, tror den heter Viking. Sikkert like dyr som Donkey, og kanskje ikke så lett å få tak i i UK? Jeg er glad i Emmaljunga, men håper jeg slipper å sjekke den ut nærmere. :tredjegangs pre-UL:

Sist redigert av Matilda : 29-12-13 kl 19:28.
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-12-13, 19:17   #19
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Standard

Emmaljunga er ganske bred. 79 cm tror jeg.

Gammel 29-12-13, 19:26   #20
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

Emmaljunga er ganske bred. 79 cm tror jeg.

Det var Super Viking jeg tenkte på. Der sitter barna etter hverandre, ikke ved siden av. 57 cm. Kjapt overslag over priser funnet på nett, tilsier at man kan få den med to seter fra 7-8000, men de prisene innebar henting i Sverige. Det gir nå likevel en pekepinn.

Sist redigert av Matilda : 29-12-13 kl 19:41.
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:21.