Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Bringebærrosa kjole i bryllup

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-08-13, 09:57   #1
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bringebærrosa kjole i bryllup

Det må vel være greit? Jeg har kjøpt denne kjolen
http://www.zalando.es/inwear-yammie-...1c00p-402.html
i en mer bringebærrosa farge, tror ikke det er helt den som er på bildet. Veldig fornøyd med fasongen på kjolen, og jeg har noen fine sko som passer bra til.

Bryllupet er nok av den mindre høytidelige sorten, så jeg tror denne kjolen er fin nok, selv om den på enkelte nettsider omtales som InWear Yammie Work Dress. Jeg kan ikke se for meg noen som helst slags jobb der jeg hadde brukt en sånn litt blank drapert kjole ihvertfall.

Må bare sjekke her at ikke fargen havner i den grusomme kategorien "betyr at man har hatt seg med brudgommen", for det har jeg ikke.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-13, 10:03   #2
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bringebærrosa kjole i bryllup

Fin kjole. Den ser korall ut på min skjerm...

Gammel 10-08-13, 10:04   #3
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, men dette er muligens ikke riktig farge i utgangspunktet. Min het cerise på den norske nettsiden, men er en mer dempet bringebærrosa vil jeg si. Den kjolen fins i mange farger, inkludert flere rød- og rosanyanser.

Gammel 10-08-13, 10:19   #4
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Fin kjole.
Hadde glatt gått i den.

Men hvorfor skal man ikke gå i rødt? Sånn egentlig.

Gammel 10-08-13, 10:55   #5
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Fin kjole.
Hadde glatt gått i den.

Men hvorfor skal man ikke gå i rødt? Sånn egentlig.

Det betyr at man har hatt seg med brudgommen.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-13, 11:07   #6
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Aha..

Men følger man de helt gamle skikkene nå?
Altså man unngår jo hvitt og helt svart fortsatt vil jeg tro.
Men rødt ville jeg ikke tenkt på en gang.

Gammel 10-08-13, 11:16   #7
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Seriøst? Har eg aldri høyrt om.

Kjolen var fin! Eg har hatt raud kjole i bryllup sjølv.

Gammel 10-08-13, 10:12   #8
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er bare en dustete greie at man ikke skal gå i rødt i bryllup, flilfjonka. Kongelige går stadig i rødt i bryllup, ergo kan du/jeg/røkla iføre oss rødt så mye vi orker. Og hvis noen skulle finne på å si noe, er det bare å hevde at rødtregelen er en dustete Harry-regel og vise frem bilde av kronprinsesse Mary i bryllupet til Madeleine.

Og kjolen er smashing!

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-13, 10:17   #9
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Ja, jeg har gått i rødt i bryllup to ganger jeg, i før-FP-tid da jeg ikke ante noe om denne regelen.

Gammel 10-08-13, 10:57   #10
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har hatt denne kjolen hjemme, og fargen er nydelig! Desverre var den for stor til meg, så jeg måtte returnere den.

Denne kan du fint bruke i bryllup!

Gammel 10-08-13, 11:05   #11
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veldig fin kjole og absolutt ikke jobbkjole (selv jeg som kan pynte meg ganske mye på jobb hadde nok ikke brukt den på jobb med mindre vi skulle ha fest rett etterpå). På min skjerm så kjolen litt cerise ut, men enig i at den går mer over i bringebærfarge. Fikk nesten lyst på den selv faktisk!

Så klart du kan bruke den i bryllup!

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-13, 11:18   #12
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Perfekt kjole for bryllup, jeg har den samme i et par andre farger og har brukt dem til fest, ikke på jobb. Man skal ha en ganske heftig jobb for at den skal funke som jobbkjole, altså.

Gammel 10-08-13, 11:20   #13
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Ja, jeg kan ikke heller se for meg hvor det skulle passe, selv ikke i svart eller andre mer nøytrale farger. Jeg har også vært ganske oppdresset på jobb iblant, men aldri i blanke stoffer tror jeg.

Gammel 10-08-13, 14:46   #14
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klart du kan ha den, men hva synes mannen din om den, da?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-13, 14:50   #15
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Det var en annen, mye mer rosa han ikke likte.

Gammel 10-08-13, 14:53   #16
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åja.

Men angående dette rød-kjole-i-bryllup-greiene: HVIS man nå hadde ligget med brudgommen, hvorfor skulle man ønske å flashe det i bryllupet? Er ikke det ganske vulgært?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-13, 15:12   #17
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Jo, absolutt.

Gammel 10-08-13, 15:20   #18
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Aha..

Men følger man de helt gamle skikkene nå?

Er det virkelig en helt gammel skikk? Jeg trodde det var noe som var funnet opp nå nylig. Jeg nekter å tro at de for hundre år siden hadde idéer om at rødkledde hadde hatt sex med brudgomen.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-13, 18:26   #19
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Er det virkelig en helt gammel skikk? Jeg trodde det var noe som var funnet opp nå nylig. Jeg nekter å tro at de for hundre år siden hadde idéer om at rødkledde hadde hatt sex med brudgomen.

Aha, jeg trodde virkelig det var gammel skikk.

Som Hyicinth sa da, hvorfor skulle noen ønske å flashe at de hadde hatt sex med brudgommen.

Er det sånn da at eventuelt xr kunne gått med det da? Eller er det hvis man har hatt sex med duden mens har har vært sammen bruden? Bare spør, i ren nysgjerrighet.

Gammel 10-08-13, 16:32   #20
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Hyacinth, jeg er igrunnen enig med mannen, det ble litt mye med både blank og rosa. Men jeg likte fasongen og stoffet veldig godt, og i den mørkere mer dempete fargen så er den mindre glorete. Har ikke vist den til ham ennå, han får bare leve med at jeg kommer til å gå med den iblant.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:59.