|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
GPS-klokke for å lokalisere barnet?Finnes det? At man kan utstyre barnet med klokke og om man skal finne det, gå inn på nettet?
|
|
|
#3 |
|
Sv: GPS klokke for å lokalisere barnet?
Ja. Vi gjør. Men kommer bare til å utstyre ham med den når det er lange sommerdager og de glemmer tiden. Jeg ønsker ikke detaljstyre gutten min, men feks ja du kan gå til xx ble i dag til fire timer, og da jeg forhøre meg med moren så var de ikke der.
|
|
|
#4 |
|
awesom
|
Sv: GPS klokke for å lokalisere barnet?Hva med en billig mobilsom på en måte ikke har hans, men som du sender med han når han skal på slike ting. Det hadde vi her i huset før det ble aktuelt med egen mobil.
|
|
|
#5 |
|
Erfaren
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: GPS klokke for å lokalisere barnet?Det finnes men den løsningen koster mellom 3-6000 kr . Da er 200 kr mobil fra claes olson billigere . Det var vel reklamert tidligere at det finnes abonnomang som også fungerer som gps . |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2011
![]() |
Sv: GPS klokke for å lokalisere barnet?Mobil med AVG antivirus og den der tyverisaken påslått. Da kan du logge inn på nett og se hvor telefonen befinner seg. Vi bruker den ikke aktivt, men har sjekket at den faktisk funker og viser korrekt. Så OM det skulle bli nødvendig senere, så har vi den... |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Han er veldig fysisk, og spiller fotball løper etc, og da ser jeg mobil blir bare krøll og ha med. Shorts og tskjorte.
|
|
|
#8 |
|
Erfaren
Sv: GPS klokke for å lokalisere barnet?her er en tjeneste . https://www.lociloci.com/signup/no/f...e-med-mobilen/ |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Vel, da må man jo ha mobil på barnet, og da er man jo like langt.
|
|
|
#10 |
|
Sv: GPS klokke for å lokalisere barnet?Eller noen som har erfaring på hvordan de greit bærer med seg uten at det blir farlig ihht klatring, snorer, henger i veien etc?
|
|
|
#11 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: GPS klokke for å lokalisere barnet?Ønsker jeg og meg, hadde vært supert til niåringen.
|
|
|
#12 |
|
Dragedytteren
|
Sv: GPS klokke for å lokalisere barnet?Hva med en klokke med alarm som du kan sette til å ringe når det er på tide å gå hjem?
|
|
|
#14 |
|
Erfaren
Sv: GPS klokke for å lokalisere barnet?Det finnes jo mange telefonholdere som kan festes i bukselinningen eller med borrelås rundt overarmen . |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Bra tips.
|
|
|
#16 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: GPS klokke for å lokalisere barnet?Min erfaring er at mobil ikke alltid fungerer, ikke på min sønn og hans kompis. Så jeg ville gått for klokke med alarm.
|
|
|
|
#17 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2011
![]() |
Sv: GPS klokke for å lokalisere barnet?Klokke med alarm funker ikke her. Han har klokka på seg døgnet rundt, men han hører ikke den alarmen. Jeg synes den er fryktelig høy, men han hører den ikke selv når han er ute i lek, eller når han sover. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: GPS-klokke for å lokalisere barnet?Vi setter alarm på mobilen vi, så er han innenfor døren ila 5 min som regel! ;-) Han ble nylig 7 og det har fungert ypperlig så langt dette sommerhalvåret. Han har den i holder som festes på bukse/shorts og kun med seg når han løper ute på egenhånd.
|
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: GPS-klokke for å lokalisere barnet?
Jeg har ingen etiske betenkeligheter med å "gps-tracke" barn, men tenker at om du må løpe "bygda rundt" for å hanke ham inn igjen, er du vel ikke så mye lenger på vei enn du var før?
|
|
![]() |
|
|