|
|||||||
| Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her. |
| Se resultatene: Står du på slalåm/snowboard? | |||
| Ja |
|
17 | 8,37% |
| Bare slalåm |
|
77 | 37,93% |
| Bare snowboard |
|
9 | 4,43% |
| Gjorde det før, men ikke nå lenger |
|
34 | 16,75% |
| Nei, men har lyst til å prøve |
|
17 | 8,37% |
| Nei, det er ikke noe for meg |
|
49 | 24,14% |
| Deltakere: 203. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Står du på slalåm/snowboardHar inntrykk av at ganske mange 30-40-åringer ikke gjør det, men det er mulig jeg tar feil? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Står du på slalåm/snowboardJa, slalom. Har hytte i en slalombakke. Har stått siden jeg var ganske liten.
|
|
|
#3 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Står du på slalåm/snowboardJeg har passert 40 og står egentlig mye slalom nå forhold til årene mellom jeg var 20 og 35 år hvor jeg sto maks en gang i året annenhvert år eller noe. Tok det opp igjen etter vi fikk unger og kjøpte meg nytt utstyr, og har stått mye siden minsten var 3 år og kunne være med i bakken. Så nå har vi det som en familieaktivitet i vintersesongen, også har jeg gjerne et par turen til bakken uten barn også i løpet av sesongen. Men nå siste året så har alle ungene stått alene i store bakker, så da er det ingen hindring i å ha med barna. De er mindre pysete enn meg. Merker det at jeg er mye mere pysete nå enn når jeg sto når jeg var 15-20 år. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Står du på slalåm/snowboardNår det er sagt, så må jeg tilføye at jeg synes det er SVINdyrt å ta med hele familien i bakken. Vi må kjøre to timer og betaler 1000 kr for TREtimerskort til oss fire. Pluss evt keycard. Og evt leie av ski. Kommer fort opp i 2000 kr på en dag. Vi har lyst å stå ofte, men vi kommer jo til syden for 10 gsnger i bakken. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Står på egne ben
Sv: Står du på slalåm/snowboardDet har blitt mindre kjøring på oss nå med hele familien enn når vi bare sto i barnebakkene, men vi benytter oss av diverse tilbud i løpet av sesongen, og da blir det ikke så ille dyrt. I januar så var på på åpen dag med DNB og fikk gratis dagskort til hele familien. I februar så hadde jeg kjøpt sweetdeal billetter til halv pris på et skisenter vi kan dra dagtur til. I mars så tar vi en runde med ungene en fredag (mannen og jeg bare jobber inn de timene vi tar fri tidligere) etter skolen og frem til stengetid, for da har en bakke som er grei å kjøre til med bare 1 time tilbud med 2 for 1. Foreløpig går lillebror gratis i bakkene. Så det er egentlig kun i påsken vi i år må betale full pris på skikort når vi skal stå et par dager slalom, men i fjor så slapp vi det også, for da vant jeg dagskort for 2000,- kroner i den bakken på en fotokonkurranse som vi brukte opp i påsken i fjor. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Sv: Står du på slalåm/snowboardJa. Både slalOm (
|
|
|
#7 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: Står du på slalåm/snowboardJeg kjørte slalåm fra jeg var 6 til 18 år. Så en periode på telemark frem til jeg fikk barn. Til neste år kjøper jeg nok slalåmski igjen.
|
|
|
#8 |
|
oppbevares tørt
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Står du på slalåm/snowboardKjører slalåm 2-3 ganger i året. (Oppdal og Molde). Skal IKKE prøve meg på snowboard! |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Står på egne ben
Sv: Står du på slalåm/snowboardVi bor i Vestfold og kjører til enten Svarstad, Drammen eller Kongsberg for å stå slalom. Mellom 40 minutter til rett over en time å kjøre. Svigers bor i nord-østerdalen så når vi er der så står vi på hummelfjell på os som er helt fantastiske bakker for hele familien og absolutt favorittstedet vi står slalom hele familien. Eneste som er dumt er at det ikke er stolheis der, så jeg blir litt sliten i beina av å stå hele dagen, men de som jobber der står ved t-kroken og huker på ungene sånn at de klarer seg selv der også og ikke trenger å kjøre heis med en voksen hele tiden, for det er slitsomt i t-krok å stå en lien og en stor sammen. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Sv: Står du på slalåm/snowboardJeg har utstyr, og er kjører kanskje slalom en gang i løpet av sesongen. Som oftest benytter jeg anledningen til en lang fredelig skitur i eget selskap mens mann og barn kjører slalom. Mannen er tidligere konkurransekjører i slalom, så han syns det er mye mer gøy enn meg.
|
|
|
#12 |
|
Kontrollfrik
Sv: Står du på slalåm/snowboardJeg får benytte anledningen til å for ørtende gang å minne om at det heter slalÅm på norsk. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Står du på slalåm/snowboardsnowboard |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Bokglad
Hvor: Agder
Sv: Står du på slalåm/snowboardNeineinei. Absolutt ikke.
|
|
|
#15 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Står du på slalåm/snowboardKjører slalom. Har hatt ett opphold på 3 år pga prolaps og påfølgende operasjon. I fjor turte jeg ikke prøve, men tok meg noen langrennsturer, og siden det gikk bra, så bestemte jeg meg for å prøve slalomskiene igjen i år. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Kontrollfrik
Sv: Står du på slalåm/snowboardHvor bor alle dere som står på slalåm hele tiden? Jeg er interessert i fylke og evt kommune dersom du vil fortelle det. Og har dere årskort alle sammen? |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Står du på slalåm/snowboard
Østlandet, litt nord for Oslo. Ingen store bakker i nærheten, men et helt greit alpinanlegg ca 45 minutt unna (der ungene går på slalomkurs). |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
Sv: Står du på slalåm/snowboard
|
|
|
#19 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Står du på slalåm/snowboardGjorde det før. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Viser tenner
|
Sv: Står du på slalåm/snowboardKjørte slalom i barne-/ungdomsårene, men gikk over til telemark da jeg var et par og tjue. Nå er jeg tilbake til slalom pga skranglete bekken.
|
![]() |
|
|