Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Står du på slalåm/snowboard

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Se resultatene: Står du på slalåm/snowboard?
Ja 17 8,37%
Bare slalåm 77 37,93%
Bare snowboard 9 4,43%
Gjorde det før, men ikke nå lenger 34 16,75%
Nei, men har lyst til å prøve 17 8,37%
Nei, det er ikke noe for meg 49 24,14%
Deltakere: 203. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-02-13, 18:26   #1
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Står du på slalåm/snowboard

Har inntrykk av at ganske mange 30-40-åringer ikke gjør det, men det er mulig jeg tar feil?

Poll kommer.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 18:28   #2
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Står du på slalåm/snowboard

Ja, slalom. Har hytte i en slalombakke. Har stått siden jeg var ganske liten.

Har inntrykk av at dette kanskje er litt stedsavhengig? Veldig mange av våre venner står på ski.

Gammel 22-02-13, 19:00   #3
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har passert 40 og står egentlig mye slalom nå forhold til årene mellom jeg var 20 og 35 år hvor jeg sto maks en gang i året annenhvert år eller noe. Tok det opp igjen etter vi fikk unger og kjøpte meg nytt utstyr, og har stått mye siden minsten var 3 år og kunne være med i bakken. Så nå har vi det som en familieaktivitet i vintersesongen, også har jeg gjerne et par turen til bakken uten barn også i løpet av sesongen. Men nå siste året så har alle ungene stått alene i store bakker, så da er det ingen hindring i å ha med barna. De er mindre pysete enn meg. Merker det at jeg er mye mere pysete nå enn når jeg sto når jeg var 15-20 år.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 19:02   #4
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når det er sagt, så må jeg tilføye at jeg synes det er SVINdyrt å ta med hele familien i bakken. Vi må kjøre to timer og betaler 1000 kr for TREtimerskort til oss fire. Pluss evt keycard. Og evt leie av ski. Kommer fort opp i 2000 kr på en dag. Vi har lyst å stå ofte, men vi kommer jo til syden for 10 gsnger i bakken.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 19:05   #5
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har blitt mindre kjøring på oss nå med hele familien enn når vi bare sto i barnebakkene, men vi benytter oss av diverse tilbud i løpet av sesongen, og da blir det ikke så ille dyrt. I januar så var på på åpen dag med DNB og fikk gratis dagskort til hele familien. I februar så hadde jeg kjøpt sweetdeal billetter til halv pris på et skisenter vi kan dra dagtur til. I mars så tar vi en runde med ungene en fredag (mannen og jeg bare jobber inn de timene vi tar fri tidligere) etter skolen og frem til stengetid, for da har en bakke som er grei å kjøre til med bare 1 time tilbud med 2 for 1. Foreløpig går lillebror gratis i bakkene. Så det er egentlig kun i påsken vi i år må betale full pris på skikort når vi skal stå et par dager slalom, men i fjor så slapp vi det også, for da vant jeg dagskort for 2000,- kroner i den bakken på en fotokonkurranse som vi brukte opp i påsken i fjor. På FB og andre steder så har forskjellige skisenter stadig konkurranser og diverse utdelinger av dagskort som det er mulig å vinne.

Gammel 22-02-13, 19:11   #6
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Ja. Både slalOm ()og telemark. Ikke i år, dessverre, det tar seg ikke ut med gravide i bakken .

Sønnemannen skal få prøvd seg for første gang i år nå da. Jeg synes det er veldig gøy og har lyst at barna mine også skal lære dette.

Gammel 22-02-13, 21:29   #7
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg kjørte slalåm fra jeg var 6 til 18 år. Så en periode på telemark frem til jeg fikk barn. Til neste år kjøper jeg nok slalåmski igjen.

Gammel 23-02-13, 12:00   #8
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kjører slalåm 2-3 ganger i året. (Oppdal og Molde). Skal IKKE prøve meg på snowboard!

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-13, 12:06   #9
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Standard

Vi bor i Vestfold og kjører til enten Svarstad, Drammen eller Kongsberg for å stå slalom. Mellom 40 minutter til rett over en time å kjøre. Svigers bor i nord-østerdalen så når vi er der så står vi på hummelfjell på os som er helt fantastiske bakker for hele familien og absolutt favorittstedet vi står slalom hele familien. Eneste som er dumt er at det ikke er stolheis der, så jeg blir litt sliten i beina av å stå hele dagen, men de som jobber der står ved t-kroken og huker på ungene sånn at de klarer seg selv der også og ikke trenger å kjøre heis med en voksen hele tiden, for det er slitsomt i t-krok å stå en lien og en stor sammen.

Gammel 22-02-13, 21:19   #10
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Nei, står ingen av delene. Men har stått både slalåm og snowboard.
Det passer ikke knærne mine lenger.

Gammel 22-02-13, 18:29   #11
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har utstyr, og er kjører kanskje slalom en gang i løpet av sesongen. Som oftest benytter jeg anledningen til en lang fredelig skitur i eget selskap mens mann og barn kjører slalom. Mannen er tidligere konkurransekjører i slalom, så han syns det er mye mer gøy enn meg.

Gammel 22-02-13, 18:32   #12
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg får benytte anledningen til å for ørtende gang å minne om at det heter slalÅm på norsk.

Ja, jeg står slalåm. Og jeg er 37 1/2 år. Og jeg startet da jeg var 33-34. Det var kjekt!

Gammel 22-02-13, 18:33   #13
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

snowboard

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 23:44   #14
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Neineinei. Absolutt ikke.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-13, 00:02   #15
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kjører slalom. Har hatt ett opphold på 3 år pga prolaps og påfølgende operasjon. I fjor turte jeg ikke prøve, men tok meg noen langrennsturer, og siden det gikk bra, så bestemte jeg meg for å prøve slalomskiene igjen i år.
Første tur i romjula, og det gikk kjempebra og siden det har jeg kjørt 3-4 ganger. Passer på å kjøre litt når småjentene er på slalomkurs en gang i uka.
Synes slalom er utrolig gøy og liker meg aller best der det er litt bratt og utfordrende.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-13, 00:31   #16
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Hvor bor alle dere som står på slalåm hele tiden? Jeg er interessert i fylke og evt kommune dersom du vil fortelle det. Og har dere årskort alle sammen?

Hilsen siddis med milevis til snø. Vel, vi har en snømann i hagen. Med gress på alle kanter.

Gammel 23-02-13, 01:11   #17
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hvor bor alle dere som står på slalåm hele tiden? Jeg er interessert i fylke og evt kommune dersom du vil fortelle det. Og har dere årskort alle sammen?

Hilsen siddis med milevis til snø. Vel, vi har en snømann i hagen. Med gress på alle kanter.

Østlandet, litt nord for Oslo. Ingen store bakker i nærheten, men et helt greit alpinanlegg ca 45 minutt unna (der ungene går på slalomkurs).
Har også en bakke som er nærmere, men den er egentlig ganske kjedelig.

Ellers har vi mulighet for å låne hytte både på Skeikampen (Gausdal) og i Trysil, men det er såpass langt unna at da må vi ta en helgetur.

Inntil for et par år siden, hadde vi hytte selv, og da kunne vi stå ofte. Men dårlig bakke (les: liten) gjorde at jeg kun kjørte slalom når ungene hadde veldig lyst. Ble egentlig mest langrenn de helgene.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-13, 03:16   #18
Synnemor
Born to run

Synnemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Bor på Nordvestlandet og har alpinanlegg 15 min kjøring unna heimen. Snøforholdene er litt varierende der, så enkelte sesonger har vi måttet ty til Bjorli (1 t 50 min unna) eller Oppdal (2 t 15 min unna). Vi har ikke årskort. Her hjemme tør vi ikke pga ustabile vintre, på Bjorli koster årskort for 2 voksne og 3 barn den nette sum av kr 18 800 (!!!) og Oppdal er såpass langt unna at det ikke er aktuelt med årskort.

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 18:34   #19
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Gjorde det før.
Mannen er ikke oppvokst med det og da ble det til at jeg ikke gjorde det etter vi ble sammen.
Jeg er oppvokst med slalåm og har stått fra jeg var seks syv år.
Pappa som er 64 år står fortsatt.
Vurdere å begynne igjen, det er jo så herlig på fjellet!: elsker:
Eldste maser om twintip osv., det spørs om han og jeg skal prøve oss litt.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 18:35   #20
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Kjørte slalom i barne-/ungdomsårene, men gikk over til telemark da jeg var et par og tjue. Nå er jeg tilbake til slalom pga skranglete bekken.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:05.