|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() |
![]() Mallorca i oktober?Det er vel for sent å reise til Mallorca tidlig i oktober ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Mallorca i oktober?Nei, det er ikke for sent, men dere kan risikere litt skyer og en og annen regnskyll. Sjøen er nok fremdeles ganske varm etter sommeren.
![]() |
![]() |
#3 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mallorca i oktober?Jeg har vært der i oktober for en del år siden. Vi tok siste fly nedover med alle pensjonistene som skulle overvintre.
![]() |
#4 |
Textrovert
|
![]() Sv: Mallorca i oktober?
Den høsten jeg var der, var det kaldere enn en norsk sommer. Jeg husker at det tjukkeste plagget jeg hadde, var en tykk herredressjakke, men den holdt ikke kulden ute.
![]() |
#5 |
Textrovert
|
![]() Sv: Mallorca i oktober?Jeg har bodd på Mallorca om høsten, og akkurat det året var det kaldt og regn i oktober. Jeg tror vi var på stranden i kanskje to timer til sammen. Jeg husker ikke annet enn at jeg hutret og frøs hele måneden. Nå kan det være riktig fint vær i oktober også, men det er litt gambling å satse på tur dit da hvis man absolutt vil ha "sydenvær".
![]() |
#6 |
Borte
|
![]() Sv: Mallorca i oktober?Jeg var på Mallorca midt i oktober i høst og det var litt kaldt, ja. Lå på rett under 20 C og litt ustabil værtype.
![]() |
#7 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Mallorca i oktober?Min svigerinne har vært på Mallorca i oktober hvert år i mange år (ikke ferie), og i følge henne er det for sent værmessig. Ustabilt og kjølig.
![]() |
#8 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Mallorca i oktober?Vi var på Mallorca i begynnelsen av oktober for noen år siden, og den dagen vi kom var det bare 15 grader. Ungene var skikkelig skuffa, for det var for kaldt til å bade. Dagen etter ble det sol og 25 grader heldigvis, og det var den tempen resten av uka. Men det er vel litt ustabilt såpass sent på sesongen.
![]() |
#9 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Mallorca i oktober?Var på Mallorca i starten av oktober og vi hadde vel en uke med nesten 30 grader. De som hadde vært uka før oss hadde bare hatt regn omtrent.
![]() |
![]() |
#10 |
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Mallorca i oktober?Om du drar dit pga varme og bading så er det en sjanse å ta. Jeg har bodd på øya og været på den tiden kan være ustabilt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() |
![]() Sv: Mallorca i oktober?Ja, det var vel som jeg tenkte, usikkert og da vet jeg ikke om jeg syns det er verdt pengene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Mallorca i oktober?Jeg ville nok heller satset på Kypros eller Tyrkia i oktober. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Mallorca i oktober?Skal en til Mallorca fordi en vil til syden og være garantert sol og varme så hadde ikke det vært stedet jeg hadde valgt i oktober. Da hadde jeg valgt Egypt eller Kanariøyene. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|