Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Lette barnesykler

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-02-13, 08:47   #1
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.641
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Lette barnesykler

Det er snart vår (hører du, gradestokken!), og jeg er på sykkeljakt til syvåringen. Hun trenger en lett, 20" sykkel. Jeg har sett på Nakamura Grade 20, men så kom jeg over Islabikes, som må importeres fra England. De er jo utrolig lette, bare snaue 8 kg! Er det noen som har erfaringer med disse, eller andre lette barnesykler?

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-13, 08:55   #2
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.886
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lette barnesykler

Her er det noen flere tips om lette sykler

http://tablet.dagbladet.no/2012/04/1...else/21080517/

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-13, 09:58   #3
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lette barnesykler

Vi har Diamant Ultra, den er veldig lett. Kommer i de fleste barnestørrelser.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-13, 10:00   #4
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lette barnesykler

20" veier ca 8 kg i Diamant Ultra.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-13, 10:12   #5
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.641
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lette barnesykler

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle

20" veier ca 8 kg i Diamant Ultra.

Takk for tips! Ja, Diamant Ultra er omtrent samme sykkelen som Nakamura Grade. Men i katalogen står det at 20" veier 9,6 kg.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-13, 10:27   #6
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lette barnesykler

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Takk for tips! Ja, Diamant Ultra er omtrent samme sykkelen som Nakamura Grade. Men i katalogen står det at 20" veier 9,6 kg.

Ahh, ok. Jeg bare googlet og leste. Vi har hvertfall vært veldig fornøyde med vår 16".

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-13, 10:36   #7
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.641
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lette barnesykler

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Ahh, ok. Jeg bare googlet og leste. Vi har hvertfall vært veldig fornøyde med vår 16".

Ja, jeg tror absolutt den er et godt valg.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-13, 11:07   #8
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.061
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lette barnesykler

http://foreldreportalen.no/forum/sho...ghlight=sykkel

http://foreldreportalen.no/forum/sho...ghlight=sykkel

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-13, 10:03   #9
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lette barnesykler

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Det er snart vår (hører du, gradestokken!), og jeg er på sykkeljakt til syvåringen. Hun trenger en lett, 20" sykkel. Jeg har sett på Nakamura Grade 20, men så kom jeg over Islabikes, som må importeres fra England. De er jo utrolig lette, bare snaue 8 kg! Er det noen som har erfaringer med disse, eller andre lette barnesykler?

Jeg kjøpte en Islabikes Cnoc 16 til minste i fjor vår, da var hun en liten femåring. Veldig fornøyd med sykkelen, den var litt dyr men det har jeg selvsagt glemt nå. (Også regner jeg med å få litt igjen for den når jeg selger den videre.)

__________________
Do you know why they call it 'PMS'? Because 'Mad Cow Disease' was already taken.
torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-13, 10:17   #10
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.641
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lette barnesykler

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Jeg kjøpte en Islabikes Cnoc 16 til minste i fjor vår, da var hun en liten femåring. Veldig fornøyd med sykkelen, den var litt dyr men det har jeg selvsagt glemt nå. (Også regner jeg med å få litt igjen for den når jeg selger den videre.)

Jeg har sett på Beinn 20. Det ser ut som fraktprisen er 40 GBP. Men de trekker fra den engelske momsen på salgsprisen, ikke sant? Så blir det moms og fortollingsavgift ved innførsel til Norge. Ingen toll?

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-13, 10:27   #11
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lette barnesykler

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Jeg har sett på Beinn 20. Det ser ut som fraktprisen er 40 GBP. Men de trekker fra den engelske momsen på salgsprisen, ikke sant? Så blir det moms og fortollingsavgift ved innførsel til Norge. Ingen toll?

De trekker fra den engelske momsen, ja. Her er fra svaret jeg fikk da jeg ba om pris på sykkel fraktet til Norge i mars i fjor:

Sitat:

Shipping to Norway is £40.00 per bike (Rothan, Cnoc 14, Cnoc 16), £50.00 per bike (Beinn 20 small, Beinn 20 large, Beinn 24, Luath 24, Luath 26, Luath 700) or £80.00 (Beinn 26 small, Beinn 26 large, Creig 26). We can remove our VAT from the price of the bike, but please be aware you will have to pay local tax and duty, plus a small admin. charge, when the bike is delivered.

Jeg mener å huske at jeg bare betalte moms og fortollingsavgift i tillegg.

__________________
Do you know why they call it 'PMS'? Because 'Mad Cow Disease' was already taken.
torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-13, 10:34   #12
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.641
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lette barnesykler

Takk for svar! Her er fraktinfo som står på nettsiden, så kanskje de har satt ned prisen?


Non-EU (Norway & Switzerland)
Please note VAT will be removed from Non-European orders

Rothan, Cnoc 14, Cnoc 16 £30
Beinn 20, Beinn 24, Luath 24, Creig 24 £40
Beinn 26, Luath 26, Luath 700, Creig 26 and Beinn 29 £70

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-13, 12:09   #13
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.890
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lette barnesykler

Dette var veldig interessant! Vår 6-åring skal også få ny sykkel til våren, og mannen min har kikket på disse fra England.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-13, 12:22   #14
Moia
Feil planet
 
Moia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
Innlegg: 505
Moia er litt kulMoia er litt kul
Standard

Sv: Lette barnesykler

Kjøpte en Islabike Cnoc 16 nå i januar. Har ikke fått testet den enda da den skal være bursdagsgave i mai. Men fin er den - lett og balansert og med bremser som er tilpasset barn. Anbefaler å bestille før våren kommer. Prøvde å bestille i april i fjor - men da hadde de midlertidig stopp på eksport ut av landet - fordi de hadde så mange ordre inne at de måtte prioritere dem som gikk til UK.

__________________
'08, '12
Moia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-13, 13:11   #15
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.513
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lette barnesykler

Min minste har Diamant Ultra, veldig fornøyd. Eldste har en Trek et eller annet, den er tyngre enn diamanten (men også større, selvsagt) som også er ganske lett, og virker som den er veldig god kvalitet. Ser ny ut etter to års hard bruk.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-13, 13:36   #16
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.430
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lette barnesykler

Genial tråd! Eldste blir 8 år i morra og skal få bilde av en sykkel med levering av the real thing i april. Disse fra England så veldig interessante ut!

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-13, 19:55   #17
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.911
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lette barnesykler

Jeg har også sett meg ut Diamant, Nakamura og Merida som nevnt over her. Ventet at de skulle komme på salg i fjor, isteden ble de utsolgt.

Skal 128 cm lang 6 åring også ha 20"? Tror det blir kort brukstid, men hun bør vel få øve på 6 gir før hun får 12 gir? Eller går det greit å gå fra 16" til 24"?

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-13, 20:29   #18
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.641
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lette barnesykler

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Jeg har også sett meg ut Diamant, Nakamura og Merida som nevnt over her. Ventet at de skulle komme på salg i fjor, isteden ble de utsolgt.

Skal 128 cm lang 6 åring også ha 20"? Tror det blir kort brukstid, men hun bør vel få øve på 6 gir før hun får 12 gir? Eller går det greit å gå fra 16" til 24"?

Ja, vi var også på Nakamurajakt i fjor sommer, men de var ikke å få tak i. Så i år har jeg tenkt til å være tidlig ute. De kommer visst til butikkene i uke 10-11.

Hva gjelder størrelse, så var det en størrelsesguide på Islabikes sine sider som tok utgangspunkt i innerbenslengde. Den var veldig grei. Men det er visst ikke bare rammestørrelse som teller, hjulstørrelse har også noe å si.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 22:18   #19
Bean
Erfaren
 
Bean sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 1.109
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Sv: Lette barnesykler

Vi kjøpte Diamant Ultra 24tommer til storebror i fjor. Den har holdt seg bra og er mye lettere enn kompisene sine sykler. Vi var tidlig ute i mars, men de var utsolgt flere plasser. I år skal lillesøster få 20tommer og tenker at det blir en Diamant Ultra eller tilsvarende. Orker ikke importere fra England siden reklamasjon blir litt vanskelig om det skulle være noe. Hva gjør dere om produktet ikke er som forventet? Er det lett å returnere eventuelt få hjelp i Norge?

__________________
2003 & 2006
Bean er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-13, 13:28   #20
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.911
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lette barnesykler

Det er en Scott Contessa 20". Den er 10,7 kg og har demper foran, men har lavt innsteg og skal være god. Kun 1700,- på Oslo Sportslager.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no