Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hva slags vårdress?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-01-13, 10:55   #1
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Hva slags vårdress?

09-modellen trenger snart ny vårdress (vel, før eller senere), og jeg er litt forvirret i jungelen. Hun trenger def. noe slitesterkt, ikke for tykt foret, og som passer langbeinte unger. Vi har bare hatt ReimaTec til nå, men kan også prøve noe annet, men merker som Troll og TTH får vi ikke tak i lokalt.

Høy vannsøyle, pusteevne og slitestyrke sier seg selv.

Gammel 21-01-13, 10:58   #2
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags vårdress?

Vi har vært fornøyde med Reimatec i 7 år. I neste størrelse har vi dog en Bergans vårdress til minsten, fordi jeg fant den billig på salg. Den virker mer slitesterk i stoffet, og den er lenger i fasongen enn Reima. Lengre ben. Blir spennende å teste den.

Gammel 21-01-13, 10:59   #3
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

ReimaTec er veldig gode.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-13, 11:02   #4
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Hun har tatt knekken på en ny av sesongen ReimaTec vinterdress pga barfrost. Rett og slett slitt skikkelig på flere steder. Den forrige vårdressen, fra våren 2012, er derimot like fin som da den var ny, og har vært primærdress hele veien.

Kanskje dressene for større barn er mer slitesterke? Den hun slet ut, er i str 92, så babymodell. Nå trenger hun nok 104 el 110, tror jeg.

Gammel 21-01-13, 11:46   #5
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Kanskje dressene for større barn er mer slitesterke? Den hun slet ut, er i str 92, så babymodell. Nå trenger hun nok 104 el 110, tror jeg.

Nei, reima tec er ikke mer slitesterk i større str.

Gammel 21-01-13, 12:16   #6
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Nei, reima tec er ikke mer slitesterk i større str.

Men Reimatec + er virkelig noe helt annet enn Reimatec.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-13, 13:06   #7
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Men Reimatec + er virkelig noe helt annet enn Reimatec.

Ja, men de finnes ikke i vårdress, dessverre.

Gammel 21-01-13, 13:31   #8
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Ja, men de finnes ikke i vårdress, dessverre.

Ah. Hva vet jeg. Vi er forbi dress-stadiet for flere år siden.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-13, 11:05   #9
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har ikke vi hatt dress de aller siste årene, men min erfaring var at de minste størrelsene så nærmest ubrukt ut, og så ble de litt mer slitt da han ble 5-6 år.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-13, 11:09   #10
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Nå har ikke vi hatt dress de aller siste årene, men min erfaring var at de minste størrelsene så nærmest ubrukt ut, og så ble de litt mer slitt da han ble 5-6 år.

Poden har fremdeles Reimatec vårdress, men nå brukes den som reserveplagg, siden han foretrekker todelt.

Gammel 21-01-13, 11:12   #11
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har brukt HH shelter todelt sett når det ikke er vinter, og det synes jeg tåler mye. Jenta er av typen som rusjer på bar bakke og klatrer overalt. Ingen rifter eller nupper på klærne. Finnes også som dress. Obs bruker å ha kampanje på disse.

Gammel 21-01-13, 11:10   #12
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sverger til PoP og har gjort det de siste årene . Jeg synes det er virkelig gode dresser, både i vinter- og vår/høst-varianter. God passform, god kvalitet, gode detaljer. Jeg er imponert over dresser som kan arves av tre-fire unger i den verste slitealderen og fremdeles ha liv igjen.

Gammel 21-01-13, 11:28   #13
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg sverger til PoP og har gjort det de siste årene . Jeg synes det er virkelig gode dresser, både i vinter- og vår/høst-varianter. God passform, god kvalitet, gode detaljer. Jeg er imponert over dresser som kan arves av tre-fire unger i den verste slitealderen og fremdeles ha liv igjen.

Dette er stikk motsatt av det vi opplevde. Snuppa har kunnet levere fra seg reimadresser som så tilnærmet ubrukte ut etter to sesonger, men PoP-dressen hennes måtte kastes etter en sesong. Nå er hun over på todelt og da har Skogstad fungert greit til en overkommelig pris.

Gammel 21-01-13, 21:34   #14
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Jeg har forsåvidt vært OK fornøyd med skalldressen jeg kjøpte til poden fra P.O.P. i fjor. Den holder tett, men fôringen på beina irriterer meg. Den er litt slapp og henger nedover på innsiden av dressen og gjør dermed dressen våt oppover beina på innsiden, selv om ungen er tørr ellers og det ikke har vært spesielt vått/pøsregn ute.
Dessuten fatter jeg ikke at de setter på så kjipe fotstrikk på et plagg i denne prisklassen. Det er en bagatell, jeg vet, men jeg synes i grunn tykke gummistrikk som faktisk tåler å bli brukt er et minimum. (Reflex selger forresten slike strikk i topakninger).

Alt i alt har jeg vært mer fornøyd med de parkdressene jeg har hatt fra TTH, men nå er det noen år siden jeg kjøpte ny derfra, så jeg aner ikke om kvaliteten fremdeles er like god.

Gammel 21-01-13, 21:40   #15
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Jeg har forsåvidt vært OK fornøyd med skalldressen jeg kjøpte til poden fra P.O.P. i fjor. Den holder tett, men fôringen på beina irriterer meg. Den er litt slapp og henger nedover på innsiden av dressen og gjør dermed dressen våt oppover beina på innsiden, selv om ungen er tørr ellers og det ikke har vært spesielt vått/pøsregn ute.
Dessuten fatter jeg ikke at de setter på så kjipe fotstrikk på et plagg i denne prisklassen. Det er en bagatell, jeg vet, men jeg synes i grunn tykke gummistrikk som faktisk tåler å bli brukt er et minimum. (Reflex selger forresten slike strikk i topakninger).

Alt i alt har jeg vært mer fornøyd med de parkdressene jeg har hatt fra TTH, men nå er det noen år siden jeg kjøpte ny derfra, så jeg aner ikke om kvaliteten fremdeles er like god.

Det er sant, de strikkene er virkelig dårlige. Jeg bytter dem stort sett ut ganske raskt, da. Nå kom jeg på at den ene buksa jeg har liggende og som jeg skulle bytte fotstrikk på, manglet knapper til å feste strikken i. Får vel neppe reklamert på den, men alle andre bukser har da hatt knapper selv om den originale fotstrikken ikke er festet i disse.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-13, 22:12   #16
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Det er sant, de strikkene er virkelig dårlige. Jeg bytter dem stort sett ut ganske raskt, da. Nå kom jeg på at den ene buksa jeg har liggende og som jeg skulle bytte fotstrikk på, manglet knapper til å feste strikken i. Får vel neppe reklamert på den, men alle andre bukser har da hatt knapper selv om den originale fotstrikken ikke er festet i disse.

Ja. Det stemmer det. Jeg klipper av strikkene og setter på gummistrikk fra Reflex på knappene. Det er jo fort gjort når man har det tilgjengelig, men jeg synes godt de kan sette på skikkelige strikk på plaggene sine .

Gammel 22-01-13, 23:06   #17
olena
Superaktiv

olena sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
olena er litt kulolena er litt kul
Standard

Vi bruker kun todelt fra Isbjørn. Dyrt ja, jeg vet jeg får litt pepper for det når jeg anbefaler, men jeg synes at jeg får det jeg betaler for her. Junior har selv valgt bort hel dress nå. Isbjørn-buksene er gode i passformen, han blir aldri våt, og de brukes som både vårdress og regntøy. Han har ikke klart å slite hull på noen av sine klær ennå. Men må etterfylle med strikker under bena innimellom......

Gammel 24-01-13, 00:23   #18
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Mens jeg kjøpte en POP dress til Knerten i en "lille-søster-kan-arve"-vennlig farge. Som hun ikke kan arve, da den er utslitt, slitt hull på. At strikken under foten ble slitt av fort var ikke uventet, reflex-gummi-strikk ble satt på, men dressen er rett og slett oppbrukt.

Jeg aner ikke hva han skal få til våren. Men det aaaaaaaner meg at jeg plutselig muligens kan komme på noe Mikro han trenge likevel, jeg har nettopp sagt til mamma at "nei, hun har alt hun trenger og i flere størrelser fremover" og det stemmer at vi har arvet vinterdress i minst to størrelser til, men vårdress tror jeg ikke hun har i arveposene!

Knerten har nå egentlig slitt ut de fleste vår/høstdressene sine han da, enten de har vært fra reima eller pop, så jeg vet ikke hva jeg skal satse på til noen av dem.

Gammel 24-01-13, 00:42   #19
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Mens jeg kjøpte en POP dress til Knerten i en "lille-søster-kan-arve"-vennlig farge. Som hun ikke kan arve, da den er utslitt, slitt hull på. At strikken under foten ble slitt av fort var ikke uventet, reflex-gummi-strikk ble satt på, men dressen er rett og slett oppbrukt.

Jeg aner ikke hva han skal få til våren. Men det aaaaaaaner meg at jeg plutselig muligens kan komme på noe Mikro han trenge likevel, jeg har nettopp sagt til mamma at "nei, hun har alt hun trenger og i flere størrelser fremover" og det stemmer at vi har arvet vinterdress i minst to størrelser til, men vårdress tror jeg ikke hun har i arveposene!

Knerten har nå egentlig slitt ut de fleste vår/høstdressene sine han da, enten de har vært fra reima eller pop, så jeg vet ikke hva jeg skal satse på til noen av dem.

Todelt fra Isbjørn? Min aktive gutt på 4 har Isbjørn vinterdress, to stk, ene er kjøpt brukt. Begge ser helt nye ut. Første gang det har skjedd!

Reflex er rimelige og slitesterke. De har kommet med høy vannsøyle også nå. Jeg betalte 399 eller 499 i fjor vår. Veldig fornøyd med den. Og til den prisen trenger den ikke å holde allverdens heller, men den har holdt hele fjoråret og blir brukt i vår også om den passer.

Gammel 24-01-13, 08:32   #20
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Malama:Ticket to heaven. Vi kjøpte en brukt ticket to heaven her inne, den er nå arvet videre til to barn og er fortsatt like hel.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:30.