Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Er trenchcoat damete?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-04-07, 17:33   #1
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Er trenchcoat damete?

Det er ut til at trenchcoat er årets "hit" i moteverden...

Men er det damete?

Jeg så en nydelig lyserosa en i Kamille, fra Lindex. Kjempesøt! Tipsa rååsaprinsessa Haugtussa, men hun ser det er for damete .

Jeg synes noen ser litt damete ut, men så er det jammen mange kule og!

Er også avbildet en fra Arne&Carlos i Kamille, den var kjempetøff!

Har du trenchcoat?
Bilde?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 17:43   #2
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er trenchcoat damete?

Her er noen eksempler:

Gammel 12-04-07, 22:40   #3
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Her er noen eksempler:

Jeg har en svart trenchcoat fra Popin som ligner på bildet over. Var veldig i tvil om jeg kledde den. Derfor endte jeg opp med svart - svart kamuflerer mer enn beige. Føler meg derfor mye større i beige

Jeg bruker min til både svart jobb-bukse og dongeri - kanskje litt damete, men da er jeg vel litt damete da Bruker ganske klassiske klær på jobb og da er en sånn type jakke ok, synes jeg. Om man foretrekker hettegenser, jeans og joggesko så blir det kanskje litt feil med en sånn jakke

Guniss - jeg tror helt sikkert at du ville kledd denne typen jakke!

Gammel 12-04-07, 22:47   #4
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Har så lyst på en. Men hittil har jeg ikke funnet en som passer meg skikkelig. Vel har ikke lett så veldig enda, men så utrolig mye fint i Korea, desverre er ikke jeg 150 høy og 50 kilo, så de passet ikke meg.

Gammel 12-04-07, 17:47   #5
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg liker ikke fasongen på noen av de du viser fram her, jeg synes de er bomsete (på meg i alle fall) og litt for damete. Det finnes andre som er skikkelig kule, men de jeg har sett er i en litt annen prisklasse. Typ Marc Jacobs til 5000 kr. Hvilket betyr at det blir lenge til jeg får meg trenchcoat.

Gammel 12-04-07, 17:50   #6
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kommer jo HELT ann på hva man har til.
Syntes ikke trenchcoat i seg selv er veldig damete.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 17:50   #7
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Her er Madonna sin :

Gammel 12-04-07, 17:54   #8
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Her er Madonna sin :

Jeg skjønner ærlig talt ikke hva som er fint med den. Den er bomsete og totalt usexy. Jeg tror det er få som virkelig kler den fasongen.
Denne, derimot:

Gammel 12-04-07, 17:56   #9
morgana
På vent....

morgana sin avatar

Hvor: På bygda!
morgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Denne, derimot:

Jeg har denne. Dyr men, kommer sikkert til å ha den i årevis...Betalte kr 4300 for den.

morgana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 18:53   #10
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner ærlig talt ikke hva som er fint med den. Den er bomsete og totalt usexy. Jeg tror det er få som virkelig kler den fasongen.
Denne, derimot:

Fiiiiiin!

Gammel 12-04-07, 19:42   #11
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjempefin!!

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 19:47   #12
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Jeg elsker slike jakker jeg da, men da er jeg vel kanskje litt damete også da.

Har en svart som jeg har hatt i herrans mange år, men nå får jeg sikkert annledning til å bytte den ut da, siden den er på mote igjen.

Gammel 12-04-07, 19:51   #13
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingenting galt i å vere damete, Tuneland, men det er så ikkje meg. Eg er lite damete i stilen og får litt krypp når eg må vere noko eg ikkje er. For meg er trench noko en kombinere med stilig veske, høge hælar og andre klassiske klær.

Maximililla er sikkert smellfin i trench. Ho er ei klassisk, vakker kvinne som kler denne stilen supergodt!

Gammel 12-04-07, 17:55   #14
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes man kan være både dame og sporty i trenchcoat jeg. Kommer helt ann på tilbehøret. Kan godt like stilen.

Siden jeg er såpass lita og noen kilo for mye så kan jeg ikke bruke de lange men har kjøpt en kortere trenchcoat lignende type men uten belte og litt innsvinget. Den passer bedre min kropp.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 15:00   #15
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Ja, det synes jeg.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 17:57   #16
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Jeg er 176 cm, er ikke tynn.. men har ei ganske smal midje. Derfor tror jeg egentlig slike jakker kan kle meg ganske godt .

Gammel 12-04-07, 17:58   #17
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Jeg er 176 cm, er ikke tynn.. men har ei ganske smal midje. Derfor tror jeg egentlig slike jakker kan kle meg ganske godt .

Utifra bilder av deg så vil de kle deg supert ja.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 18:01   #18
Pastill
Pauset

Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg tror det kan være fint hvis den ikke stopper midt på låret og hvis den er skikkelig innsvingt og ikke sånn man må snurpe for å få midje. Da vil den ikke sitte så pent over rumpa.

Jeg kunne godt tenkt meg en kortere trenchcoat som er litt fasongsydd.

Gammel 12-04-07, 18:03   #19
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Er det negativt å være damete? Hvor gammel er man når man går inn i den kategorien..?

Gammel 12-04-07, 18:05   #20
Pastill
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tuneland, her.

Er det negativt å være damete? Hvor gammel er man når man går inn i den kategorien..?

Jeg syntes ikke "damete" er fint fordi det ikke er meg. Har ikke noe med alder å gjøre.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:00.