|
Autofil Bilsnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sikkerhetsnett/plate til stasjonsvognNå vet jeg ikke om det i det hele tatt heter sikkerhetsnett, men skjønner dere hva jeg mener? Heter slike nett noe annet? Har stasjonsvogn, men det er ikke slikt nett i den som gjør at jeg kan sikre ting slik at de ikke flyr rundt i bilen ved en eventuell krasj. Jeg ser at det er fester der bak så det skal være mulig å feste et, men spørsmålet er om det er å skaffe. Noen som vet? Er det noen som selger slike ting, eller bør jeg kontakte en Suzukiforhandler? Nettet, eventuell en slik "plate" skal i allefall festes fra bak baksetet og til fester som er foran bakluka, ikke fra baksetet og opp til taket. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sikkerhetsnett/plate til stasjonsvognDet er bagasjeromstrekk du er ute etter, sånn rullegardintype. Kontakt forhandleren din.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() Sv: Sikkerhetsnett/plate til stasjonsvognBlir nok gjerne merkeforhandler som her er mest aktuell å feste. Kan alltids sjekke på nettet - kan være at slikt er billigere å kjøpe fra utlandet selv inkludert porto og moms....
![]() |
#4 |
![]() Sv: Sikkerhetsnett/plate til stasjonsvognBemerk at dette ikke er sikkerhetsnett akkurat. Det er gjerne ikke den store belastningen slikt tåler sammenlignet med nettingen som går fra gulv til tak på en del biler. Det er mer en løsning for å hindre innsyn til bagasjerommet og at mindre ting ikke skal komme flyvende.
![]() |
#5 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Sikkerhetsnett/plate til stasjonsvognVi fikk vite av Toyota at det ikke fantes for vår bil, i hvert fall.
![]() |
#6 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sikkerhetsnett/plate til stasjonsvognDet er ikke så mange dagene siden jeg prøvde å bestille nett (ikke trekk) til min Grand Picasso. Svaret jeg fikk fra Citroen var at dette er standard på exclusive-utgavene og at man ellers må bestille dette som reservedel og ikke som tilbehør. Dermed var prisen dertil høy. Nettet kostet ca 4.000 kr. Jeg ringte til Citroen i Tyskland for å sjekke pris der og det var omtrent like dyrt der. Besparelsen var såpass liten at det ikke lønte seg å få sendt nettet iallefall. Jeg har lagt ut forespørsel på en del huggerier og satser på å finne et nett fra en vraket exclusive-utgave før eller siden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
![]() Sv: Sikkerhetsnett/plate til stasjonsvognEnkelte merker har ikke fester og kjøper man det i ettertid må festene monteres hvis det er sikkerhetsnettene man snakker om. Da er det gjerne den monteringen av festene nesten like dyrt som resten raskt...
![]() |
#8 |
En anelse distre
![]() Sv: Sikkerhetsnett/plate til stasjonsvogn
Bagasjeromstrekk. Takk.
Merkeforhandler som er mest aktuell å feste?
Men er det mulig å montere nett som går fra tulv til tak, da?
Så man kan ettermontere fester? Tror sannelig jeg må konkakte forhandler, de har nok greie på hva som blir riktig/hva som er mulig å gjøre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sikkerhetsnett/plate til stasjonsvognGå til forhandleren og sjekk.
![]() |
#10 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Sikkerhetsnett/plate til stasjonsvognMed en så gammel bil kan det være vanskelig å få tak i. Vi fikk beskjed om at vår 01 modell var for gammel for 3år siden når vi prøvde. De hadde ikke sånne deler til den lenger. Vi fikk kjøpe til 06 modellen for 2år siden. Det måtte monteres men ikke vanskligere enn at mannen fikk det til selv. Begge disse bilene er mazda da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
...
![]() Sv: Sikkerhetsnett/plate til stasjonsvognPå vår suv var det ikke noe trekk så vi fikk heller satt inn "hundegitter" mellom baksetet og bagasjerommet. Regner med det også tåler en god del mer enn bare et stofftrekk.
![]() |
#12 |
Klar
|
![]() Sv: Sikkerhetsnett/plate til stasjonsvognVi hadde samme problemstilling. Hadde et trekk til å dra over bagasjen, men det er ikke helt trygt ved kollisjon, og gjør jo også at bagasjerommet ikke kan bli fullt utnyttet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Gitter er noe annet enn nettingveggen. Men det var da en voldsom pris de hadde oppgitt. 1000 kr var veldig rimelig uansett, men ser at originalgitteret kan bestilles på nett fra litt over 300 dollar (godt mulig at man finner det rimeligere også - og at uoriginale er rimeligere).
![]() |
#14 |
En anelse distre
Er det mulig å montere slike da i hvilken som helst bil? Ser jo at noe slikt ville vært helt optimalt. Kanskje jeg bare skal kjøpe meg ny bil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
...
Vi kjøpte og fikk det montert av forhandler da vi kjøpte bilen. Det bør jo finnes et eller annet som løser utfordringen din hvis du kontakter forhandler.
![]() |
#16 |
En anelse distre
Ja, jeg skal sjekke ut det over helga tenkte jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() |
![]() Sv: Sikkerhetsnett/plate til stasjonsvognEt slikt lastenett tipper jeg man får kjøpt hos BilXtra eller lignende... Dette er jo bare et standard nett som spennes imellom 4 festepunkter for å låse bagasjen til gulvet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
![]() Sv: Sikkerhetsnett/plate til stasjonsvognMange har ikke festene i utgangspunktet - de blir montert når man kjøper nettingen.
![]() |
#19 |
På (opp?)tur
|
![]() Sv: Sikkerhetsnett/plate til stasjonsvognDe nettene kommer uten garanti. Kjøp metall av merkeforhandleren i stedet. De tåler ikke all verden de heller, men det er bedre enn nett. Og pluss når du selger bilen, vil jeg tro. Jeg har Toyota, og grinden er ganske lett å ta ut og inn, hvis man vil det.
![]() |
#20 |
![]() Sv: Sikkerhetsnett/plate til stasjonsvognUten garanti? Vel, for så vidt. Men vil tro at de er testet i henhold til hva de er oppgitt til å tåle når det gjelder de originale løsningene. Originalnettingen ti lvår bil får jeg et godt inntrykk av. Med at det er såpass tette masker er det ganske mange tråder vekten fordeles over - i begge retninger.
![]() |
|
|