Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvorfor er dressen hullete?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-03-12, 22:37   #1
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Hvorfor er dressen hullete?

Jeg gir meg ikke.
Barnehagen har ikke peil på hvorfor dressen hans ser ut som den gjør, og det kan jeg godt forstå.
Hullene er nede på beina og mot innsiden.
Min teori er at det har kommet småstein mellom forene som har gnisset mot støvlene og dermed lagd hull. Det er en del småstein inni nå, men jeg finner jo ikke et eneste hull hvor de kan ha kommet inn.

Sist redigert av star : 22-03-12 kl 09:14.
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-12, 22:39   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvorfor er dressen hullete?

Hmm, det så rart ut, ja.

Det er forresten slike steder mine to sliter på dresser og bukser også.

Gammel 21-03-12, 22:40   #3
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Klatret på gjerdet? Klatret i trær? Dratt dressen etter seg med halve barnegruppa oppå? Syklet opp ned? Testet ut hvor mye man kan stikke i den før det blir hull?

Jeg aner ikke, men måtene storebror sliter dresser på er uendelige, og hull som dette har jeg sett mange ganger - uten å i det hele tatt prøve å forstå hvor de kommer fra.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-12, 22:54   #4
star
bits and pieces

star sin avatar

star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Ingen trær å klatre i, dressen har vært på gutten og så vidt jeg vet har ingen dratt han langs bakken
I tillegg har han noen like rifter oppe på ene skulderen. De er virkelig sylskapre selv om det ikke synes så godt. Og de er korte.
Hull har jeg vært borti på alle dressene de har hatt, men dette er virkelig mange. Bildet er bare av et lite område.
Vanligivs tenker jeg ikke stort over hvorfor altså.

Gammel 21-03-12, 22:56   #5
millact

millact sin avatar

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Hva sier han selv, da?

Gammel 22-03-12, 07:57   #6
star
bits and pieces

star sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hva sier han selv, da?

Han aner jo virkelig ikke.

Snodig altså. Jeg kjenner at det er en del småstein inni dressen, men jeg skjønner ikke hvor de har kommet inn.

Gammel 21-03-12, 22:57   #7
millact

millact sin avatar

Standard

Vi har forresten lik dress liggende på vent. Lurer på om den noen gang vil passe? Han har 92 i ticket nå, den med stjerner er i 104.

Gammel 22-03-12, 09:11   #8
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Vi har forresten lik dress liggende på vent. Lurer på om den noen gang vil passe? Han har 92 i ticket nå, den med stjerner er i 104.

Min pjokk på 4 har brukt 104 denne vinteren. Han er ca 105 cm nå. Og dressen passer sånn akkurat.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-12, 09:10   #9
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er forresten samme dress vi had, som har fått flere hull.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-12, 09:13   #10
star
bits and pieces

star sin avatar

Standard

Jeg troooor dressen til lillebror er 116 og han er mellom 110 og 116 lang. Litt stor, men ikke for stor.

Gammel 22-03-12, 09:13   #11
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det ser ut som katteklor. Har dressen hengt ute?

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-12, 09:15   #12
star
bits and pieces

star sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Det ser ut som katteklor. Har dressen hengt ute?

Nei. Den henger inne eller er på gutten. Og ingen katt kommer nok i sånn nærhet til gutten uten at han hadde hylt.

Gammel 22-03-12, 09:15   #13
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Ikke vet jeg hva som kan ha skjedd, ingen av mine gutter har fått til noe slikt.
De er aktive og sliter ut alt av klær.
Uansett, fryktelig kjedelig når det blir slik.

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-12, 09:24   #14
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min umiddelbare tanke er småstein som har gnuisset mot stoffet. Jeg syns teorien din høres plausibel ut. Har han f.eks. lekt hund når han har vært ute? Det har vært en populær lek i vår barnehage og jeg ser at krabbing på grus sliter kraftig på dressene (og ødelegger alt av gummitøy...)

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-12, 09:28   #15
Prøvende
Ingen skravlebøtte

Prøvende sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Prøvende er litt kulPrøvende er litt kul
Standard

Har den vært lagret lenge før han tok den ibruk, eller var den ny? Jeg hadde en erfaring en gang der det plutselig var hull i dongribuksen og flere andre klær. Jeg fant til slutt ut at det må ha vært møll som hadde kommet til i bagen jeg hadde hatt med meg på tur. Jeg ser at hullene i dressen kunne ligne litt........ Jeg tror spyttet som møllen bruker godt kan reagere litt seint, så man trenger ikke få hull med en gagn etter den har blitt angrepet.

Gammel 22-03-12, 09:32   #16
star
bits and pieces

star sin avatar

Standard

Hadde hullene vært på knærne så skulle jeg skjønt det. Men de er nede på beina og inn mot innsiden.
Dressen er ny for sesongen.
Hullene var ikke der på mandag, det er jeg ganske sikker på. Oppdaget de på tirsdag når jeg hentet.
I barnehagen henger den på knaggen og hjemme henger jeg den over dusjen når vi kommer hjem hvis den er våt. Tar den alltid med fra barnehagen hvis den er våt da det tørker dårlig i gangen der.

Gammel 22-03-12, 09:59   #17
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Vi har også hatt småstein og grus inne i foret på dressen til storebror da han var 3-4 år. Har aldri gitt meg til å spekulere på hvordan de kom dit. Sykling kan jo slite på dressene, ellers kan de klemme seg gjennom de merkeligste sprekker i gjerder og andre smutthull i klatrestativ eller liknende.

Der vi har hatt småstein har det ikke vært hull i det hele tatt, tipper smågrusen må ha kommet inn ved en løs søm eller liknende.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-12, 10:34   #18
star
bits and pieces

star sin avatar

Standard

Ja den løse sømmen har jeg leita etter, men ikke funnet.

Gammel 22-03-12, 11:13   #19
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Hull i lomma?

Gammel 22-03-12, 11:17   #20
star
bits and pieces

star sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Hull i lomma?

Jeg har titta der også. Og det kan være et hull der ja, men jeg kan ikke se for meg at all den grusen skal ha kommet gjennom det hullet uten å gjøre det mer rufsete hvis du skjønner hva jeg mener. Men guttungen stapper alt mulig rart i lommene sine altså, så ikke en umulighet.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:59.