|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Hvor mye rent vann drikker du hver dag? | |||
| Jeg drikker aldri noe annet enn vann og er godt innenfor 2 liter (eller mer) |
|
20 | 15,63% |
| Jeg drikker aldri rent vann (Imsdal el.l eller fra springen) |
|
5 | 3,91% |
| Jeg drikker nok for lite vann selv om jeg prøver, fordi jeg drikker andre ting |
|
29 | 22,66% |
| Jeg drikker for lite selv om jeg prøver, fordi jeg glemmer å drikke |
|
47 | 36,72% |
| Jeg tror jeg drikker ca den mengden som passer MIN kropp |
|
27 | 21,09% |
| Deltakere: 128. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Drikker vi nok vann?Sånn helt ærlig...hvor mye vann drikker vi hver dag?
|
|
|
#5 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2011
![]() |
Sv: Drikker vi nok vann?
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Sv: Drikker vi nok vann?Ikke så mye so jeg burde, men det har hjulpet på å få kjøleskap med vandispenser og isbitmaskin.
|
|
|
|
#7 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Drikker vi nok vann?Jeg drikker nok vann. Jeg drikker nesten bare vann. Har ikke alltid vært sånn. Før i tiden likte jeg liksom ikke vann. Da drakk jeg pepsi max i stedet. Nå er pepsin byttet ut med vann. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Textrovert
|
Sv: Drikker vi nok vann?Er ikke det at vi trenger så himla mye vann en myte, da?
|
|
|
#9 |
|
intro
|
Ikke sant, det trodde jeg også. Jeg er ingen stordrikker, og drikker vann bare av plikt, egentlig. Merker ingenting på kroppen hvis jeg ikke drikker så mye, annet enn at jeg slipper å fly på do i eninga. Det blir vel kanskje halvannen liter om dagen eller noe sånt - noe mindre når jeg ikke trener (men det gjør jeg de fleste dagene).
|
|
|
|
#10 |
|
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Drikker vi nok vann?Jeg leste akkurat en artikkel et eller annet sted om at det påståtte behovet for 2-3 liter vann om dagen er sterkt overdrevet. For mye vann er heller ikke bra. Hva som er 'nok' er sikkert individuelt og avhengig av aktivitet, temperatur, luftfuktighet og så videre.
|
|
|
#11 |
|
Borte
|
Sv: Drikker vi nok vann?Jeg tror jeg er ganske nær. Drikker alltid vann til alle måltider og hvis jeg er tørst.
|
|
|
#13 |
|
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Drikker vi nok vann?Jeg vet ikke om det er en myte. Jeg bare har en følelse av at JEG har det bedre når urinen ikke er mørkeoransje...
|
|
|
#14 |
|
Textrovert
|
Klart. To liter er for øvrig ikke sjokkerende mye. Det var jo en periode at rådene gikk ut på at man burde drikke så mye vann som mulig, og helst fem liter om dagen og sånt.
|
|
|
#15 |
|
Er frisk!
|
Sv: Drikker vi nok vann?Jeg drikker nesten bare vann (av og til melk), men jeg er ikke i nærheten av 2 liter om dagen.
|
|
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Drikker vi nok vann?Jeg drikker omtrent 4 liter vann pr. dag. Det er kanskje for mye, men jeg er blitt helt avhengig. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Drikker vi nok vann?Jeg tror jeg drikker nok vann.
|
|
|
#18 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Drikker vi nok vann?Jeg drikker masse vann. Glemmer jeg det, blir jeg slapp og muggen. Det er mannens første forslag hvis jeg ikke er i slag, og det bruker å hjelpe.
|
|
|
|
#20 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Drikker vi nok vann?Jeg vet ikke hvor mye vann jeg drikker. |
|
|
|