Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvem var du på videregående?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-07-11, 19:53   #1
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Hvem var du på videregående?

Man ser gjerne typiske klisjepersoner i amerikanskje high school filmer, men gjerne så har jo skoler grupperinger som bare er sånn, og der alle finner sin plass. Så hvem var du på videregående?

En av betydning, en usynlig, en som fokuserte på skole, en som fokuserte på fester, en som fokuserte på det motsatte kjønn, eller var du med i en bestemt gjeng?

Hvor ulik er du i dag den du var da?

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 19:55   #2
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem var du på videregående?

Nerden som gjorde alle leksene sine, likte matte, og spilte i korps
Nokså lik idag, ja.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 19:58   #3
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Nerden som gjorde alle leksene sine, likte matte, og spilte i korps
Nokså lik idag, ja.

Bytt ut matte med språk, så har du meg.

Gammel 17-07-11, 00:04   #4
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg var den høylydte på første rad. Hun som alltid hadde gjort leksene og satt og hoppet på stolen med armen nesten ute av ledd for å få svare. Russefeiringen ble begrenset til 16.mai for å ikke tullet til karakterer. Hadde tre fine år, men savnet min kjære veldig da han var i militæret da jeg gikk i 2.gym og jobbet ekstra hardt med skolen det året.
Absolutt ikke av de kule eller populære, men det har jeg heller aldri vært før eller siden og trives godt med det ! Vi var fire stk. som ble kjent og holdt sammen hele gynmastiden, ei av dem er i dag min aller beste venninne.

Sist redigert av Susse : 17-07-11 kl 08:18. Årsak: Skriveleif
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 19:58   #5
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var med i "den populære" gjengen. Jeg var visepresident (russ), og en alle visste av. Jeg var en organisator og partyjente, som skapte liv og røre. Jeg var ikke poppis blant gutta som kjæreste, men hadde mange venner.
Jeg var med i "sossegjengen", men gikk med Metallica t-skjorte og var en øldrikker.

Jeg var middels flink på skolen.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 19:59   #6
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jenta som sang i kristenkor og hadde fem år eldre håndverkerkjæreste.

Skeia ut ETTER russetida jeg , og da var jeg langt unna barndomsbyen.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 21:42   #7
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var til dels uspiselig - veldig forelska, veldig klinete og veldig skoleflink. Ellers var jeg nok en litt melankolsk type, og ganske iherdig avholds fram til jeg ble 18.

Det var en kjempefin tid for meg, da jeg virkelig blomstra opp etter å ha vært den som ingen så to ganger på tidligere i tenåra.

Sist redigert av Bluen : 16-07-11 kl 21:48.
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 20:00   #8
Slettet bruker
Passiv

Standard

Håhå - hun svartkledde, dritkjipe, ultraradikale på bakerste benk med walkman i øra og en eller annen bok gjemt inni fagboka, med palestinaskjerf, skinnjakke og armyboots og Leve Blitz sydd på ermet på jakka - som ingen hadde forventninger til, men som slo til med toppkarakterer likevel. Eneste dame som regel også. De husker nok meg, tenker jeg vi kan si.

Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 20:16   #9
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

poff

Sist redigert av Dronningen : 25-10-12 kl 12:35.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 20:10   #10
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Svartkledd, palestinakledd raddisdame som var med i elevrådet og OD og avis og hvahardu, og var masse borte fra skolen pga politisk fravær men klarte seg kvalmende godt på skolen likevel. Diskuterte villig vekk, men var også venner med de ikkesåpolitiske. Dårlig i realfag, flink i språk og samfunnsfag. Røykte på hjørnet. Og spilte piano. En slags blanding av prektig og ikke-så-prektig.

Gammel 16-07-11, 20:21   #11
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Svartkledd, palestinakledd raddisdame som var med i elevrådet og OD og avis og hvahardu, og var masse borte fra skolen pga politisk fravær men klarte seg kvalmende godt på skolen likevel. Diskuterte villig vekk, men var også venner med de ikkesåpolitiske. (...) Røykte på hjørnet.

Ja, sånn ca der var jeg også. Ikke palestinakledd, men veldig svartkledd og medlem av alt mulig rart, leder for OD og med i russeavisen (som var serriøst der jeg kom fra), alt i salig blanding. Og en real gladlaks, som var flink på skolen. Og hadde eldre kjæreste, med langt hår.

I dag? Sånn ca det motsatte av det der, med rosa neglelakk på tærne. Men jeg er vel fortsatt litt flinkis.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 20:32   #12
ingling

ingling sin avatar

ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Ja, sånn ca der var jeg også. Ikke palestinakledd, men veldig svartkledd og medlem av alt mulig rart, leder for OD og med i russeavisen (som var serriøst der jeg kom fra), alt i salig blanding. Og en real gladlaks, som var flink på skolen. Og hadde eldre kjæreste, med langt hår.

I dag? Sånn ca det motsatte av det der, med rosa neglelakk på tærne. Men jeg er vel fortsatt litt flinkis.

Når jeg tenker meg om var det kanskje ikke så mye palestinasjal da, det var mer fra sjette til niende klasse.

I dag er jeg fortsatt radikal, medlem av litt færre organisasjoner og litt flinkis. Og så har jeg skjønt at jeg kan ha rosa neglelakk på tærne og være ganske svartkledd og radikal uansett.

Gammel 16-07-11, 21:40   #13
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Hun som var så klumsete og ufrivillig morsom. Som datt ned trappen jevnlig, snublet i egne bein i kantinen/på plassen. Hun som satt og drømte seg bort på bakerste rad og ikke fikk med seg et eneste ord læreren hadde sagt. Hun som skulket annen hver dag, kom for seint, glemte bøker, lekser og penger, hun som prøvde å passe inn men som aldri gjorde det.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 21:54   #14
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tja. Ungdomstiden startet som svartkledd, hang med de som spilte i band, jammet, røyket (men ikke slik at jeg ble høyere enn min moral), drakk, hadde sterke meninger og uttrykte de, var ganske flink på skolen. Slutten av ungdomstiden var jeg i "den populære gjengen", litt mindre svartkledd, litt mer moderat, fortsatt med sterke meninger.

Idag er jeg sjelden svartkledd, har venner i mange "kategorier", har fortsatt sterke meninger men uten trang til å ytre de i enhver situasjon.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 16:00   #15
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Svartkledd, palestinakledd raddisdame som var med i elevrådet og OD og avis og hvahardu, og var masse borte fra skolen pga politisk fravær men klarte seg kvalmende godt på skolen likevel. Diskuterte villig vekk, men var også venner med de ikkesåpolitiske. Dårlig i realfag, flink i språk og samfunnsfag. Røykte på hjørnet. Og spilte piano. En slags blanding av prektig og ikke-så-prektig.

Bytt ut piano med kor og teater, og sleng på Natur og ungdom inni der, så har du meg.

Gammel 25-10-12, 17:28   #16
ingling

ingling sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av ming, her.

Bytt ut piano med kor og teater, og sleng på Natur og ungdom inni der, så har du meg.

Jeg sang i kor også. Og var muligens medlem av NU, husker ikke helt. Var medlem av så mangt.

Gammel 25-10-12, 18:10   #17
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Jeg sang i kor også. Og var muligens medlem av NU, husker ikke helt. Var medlem av så mangt.

Er du meg, kanskje?

Gammel 25-10-12, 19:20   #18
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg var stille og ganske usynlig. Hadde noen få venninner som jeg hang med, ellers var jeg tilbaketrukket og var definitivt blant de ukule. Det hjalp ikke nevneverdig at jeg moren min jobbet som lærer på samme skole.

Gammel 26-10-12, 10:55   #19
ingling

ingling sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av ming, her.

Er du meg, kanskje?

Gammel 16-07-11, 20:26   #20
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Vel, jeg kan med en gang si jeg var en helt annen enn jeg er i dag.

Jeg gikk kledd i 70-tallsklær etter mine foreldre, batikkklær og farget håret bla a grønt, hadde ansiktet fult av piercinger (vel, 3 stk i alle fall) og brydde meg i bunn og grunn fint lite om skolen. Jeg var tilstede da, men skoleflink var jeg ikke. Det har jeg dessverre igjen for i dag da jeg den gangen ikke fikk meg skikkelig utdanning. Jeg flyttet bort for å gå skole, bodde alene og festet en god del. Brukte mer penger enn hva jeg i utgangspunket hadde. Opprørsk til en viss grad kan man si. Det var først da jeg fikk meg jobb at jeg begynte å få litt mer orden på livet mitt.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:54.