|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
Se resultatene: Er du vant med alkoholservering i konfirmasjon/dåp? | |||
Er vant med alkohol i konfirmasjon men ikke i dåp. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
10 | 5,00% |
Er vant med alkohol i dåp men ikke konfirmasjon. |
1 | 0,50% |
Er vant med alkohol i både konfirmasjon og dåp. |
23 | 11,50% |
Er ikke vant med alkohol i dåp eller konfirmasjon. |
140 | 70,00% |
Har fått servert alkohol i dåp/konfirmasjon men vil ikke servere det selv. |
18 | 9,00% |
Har fått servert alkohol i dåp/konfirmasjon og serverer det selv. |
9 | 4,50% |
Har ikke fått alkohol i dåp/konfirmasjon men vil servere det selv. |
2 | 1,00% |
Dåp: Det varierer, alkoholfritt er mest vanlig. |
17 | 8,50% |
Konfirmasjon: Det varierer, alkoholfritt mest vanlig. |
16 | 8,00% |
Dåp: Det varierer, mest vanlig med alkoholservering. |
4 | 2,00% |
Konfirmasjon: Det varierer, mest vanlig med alkoholservering. |
8 | 4,00% |
Annet. |
3 | 1,50% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 200. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Konfirmasjon/dåp og alkoholFor meg har det aldri vært tema med alkohol i verken konfirmasjon eller dåp, men nå som jeg selv har konfirmant i hus og planlegger selskap har jeg forstått at andre faktisk serverer alkohol både i konfirmasjoner og i barnedåp.
![]() |
#4 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Konfirmasjon/dåp og alkohol.
Ikke jeg heller.
![]() |
#5 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Konfirmasjon/dåp og alkoholDet er vanlig i min familie med alkoholservering til festlige anledninger. Dåp/Konformasjon sorterer under festlige anledninger. Det er selvsagt aldri snakk om store mengder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Konfirmasjon/dåp og alkoholJeg lurer på om kanskje noen drakk litt konjakk ut over kvelden i konfirmasjonene hjemme hos oss. Men er ikke sikker. For bestemor var jo der, med sin høye moral.
![]() |
#8 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Konfirmasjon/dåp og alkoholGlemte et svaralternativ, Har ikke fått servert alkohol i dåp/konfirmasjon og vil ikke servere det selv. Ja, ja. Poenget kommer vel frem okke som. Egentlig burde jeg sjekket om dette er et bygde-fenomen også eller om det er samme trend i byen. Utdyp gjerne i tråden. ![]()
![]() |
#9 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Konfirmasjon/dåp og alkoholDere kom meg i forkjøpet med motsatt konklusjon enn jeg hadde resonnert meg frem til.
![]() |
#10 |
Palliasjonsnurse
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#11 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Jeg kom ikke lenger enn hit, men det ble servert rødvin til maten i min egen konfirmasjon, og i de fleste jeg har vært i, faktisk. Jeg synes jeg ser faren min drikke solo til reinsdyrsteken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Konfirmasjon/dåp og alkohol
Ingen jeg kjenner kjører etter et glass vin eller et glass øl. De tar buss, taxi, går eller blir kjørt hjem.
![]() |
![]() |
#13 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Konfirmasjon/dåp og alkohol
Det, eller å gå. :har gått hjem fra mange, mange kvelder med vin: |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
å jada.
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Konfirmasjon/dåp og alkohol.Veit om folk som serverer alkohol i barnefamiliebursdag også, jeg. Ville ALDRI servert alkohol der barn feires, enten det er bursdag, dåp eller konfirmasjon.
![]() |
#17 |
Helt konge
|
Vi har ved flere anledninger tatt en øl til bursdagspizzaen når vi har hatt venner og deres barn på bursdagsmiddag. Jeg ser ikke problemet all den tid ingen blir beruset. Våre unger har aldri opplevd ubehag ved at vi har drukket alkohol når de er tilstede og reflekter null og niks ved det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
flisespikker
|
Samme her. (Vi har vel dessuten gjerne vært i de samme bursdagsselskapene.
![]() |
#19 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Konfirmasjon/dåp og alkoholJeg vil gjerne understreke at jeg ikke krever alkohol i alle sammenhenger eller må ha alkohol for å føle at det er selskap. Jeg kjører dessuten som oftest og drikker gjerne vann til maten. Men jeg synes selv at det er vanskelig å invitere folk på middag og servere dem vann. Jeg ville ikke følt at jeg var gjestfri og spandabel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Bør lage seg en tittel selv
|
I de selskapene vi har vært har folk vært snydens før bursdagen har begynt. Men de er ikke alkoholikere? Neeeidah.. men de kommer ikke i barnebarnas bursdag uten å få servert vin i store kvanta. Jupp.. flotte folk.
![]() |
|
|