Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor mye alkohol kan du drikke før du blir full?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-12-10, 11:59   #1
lillemy01
Erfaren

lillemy01 sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

Hvor mye alkohol kan du drikke før du blir full?

Ja jeg tenkte at dette her må jeg undersøke. Her om dagen hadde jeg en helt forferdelig dag med MYE stress og mye som gikk galt. Jeg drikker normalt veldig sjeldent men jeg fikk for meg at jeg hadde lyst til å blande vodka og Sprite og drikke det. Jeg synes det smakte kjempe godt. Jeg blandet det med 1/3 vodka og 2/3 sprite. Og dette da i sånne Coca-cola glass. Men anyway glasset var fullt. Jeg drakk 4 sånne. Og til min utrolig store skuffelse kjente jeg ingenting!! Nothing, nada..... Mannen min sa også at han så absolutt ingenting på meg ikke at jeg var bitte litt brisen en gang. Dagen etter våknet jeg utvilt og i relativt godt humør uten noe som helst antydning til at jeg har drukket noen verdens ting. Så da dere kloke damer og herrer hvor mye tåler dere å drikke før dere kjenner dere brisene eller fulle. Hvor går grensen hos dere? Og når kjenner dere at ops nå burde jeg gi meg.

lillemy01 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 12:00   #2
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye alkohol kan du drikke før du blir full?

Jeg drikker alkohol svært sjelden, så jeg blir sjarmerende brisen etter 1-2 vinglass.

Gammel 16-12-10, 12:03   #3
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fryd, her.

Jeg drikker alkohol svært sjelden, så jeg blir sjarmerende brisen etter 1-2 vinglass.

Nå er jeg jo gravid, men til vanlig er jeg nok like billig i drift som Fryd. To glass er iallfall grensa mi for vininntak blant folk jeg ikke kjenner.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 12:06   #4
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv

Hannamoren sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg drikker svært skjeldent, kanskje en gang eller to i skuddåret. Og full har jeg vel aldri vært. Men jeg tåler svært lite, og er fullt klar over det. Så jeg hadde sikkert klart å bli full av et glass vin.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 12:22   #5
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fryd, her.

Der er jeg også.....

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 12:05   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er utrolig store variasjoner. Noen ganger kan jeg kjenne virkning etter ett glass vin.

På årets julebord drakk jeg to glass champagne, 5 glass vin og 3 drinker uten at jeg følte meg påvirket (riktignok fordelt over ca 8 timer). Jeg turte ikke danse engang, og det gjør jeg vanligvis svært gjerne hvis jeg blir litt brisen.

Gammel 16-12-10, 12:06   #7
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg tror min grense ligger på 2-3 glass vin, og da er de ikke spesielt velfylte, en gang. Før i tiden regnet jeg ca. tre alkoholenheter, selv om vi som studenter gjerne drakk en vinflaske før vi gikk ut.

Gammel 16-12-10, 12:10   #8
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Hvis jeg drikker vin skal det ikke mye til - et par glass er nok. Øl og sprit derimot kan jeg drikke endel av før det går galt. Syns jeg selv, da

I "gamle dager" kunne jeg derimot helle på både to og tre vinflasker i løpet av en kveld. Hadde jeg prøvd det nå hadde nok kvelden endt på badegulvet rimelig kjapt.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 12:15   #9
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er relativt billig i drift ja. Nå er det så sjelden det blir konsumert noe særlig med alkohol. Men etter to galss vin er jeg ganske blid.

Gammel 16-12-10, 13:09   #10
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ikke mye

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 12:17   #11
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av lillemy01, her.

Ja jeg tenkte at dette her må jeg undersøke. Her om dagen hadde jeg en helt forferdelig dag med MYE stress og mye som gikk galt. Jeg drikker normalt veldig sjeldent men jeg fikk for meg at jeg hadde lyst til å blande vodka og Sprite og drikke det. Jeg synes det smakte kjempe godt. Jeg blandet det med 1/3 vodka og 2/3 sprite. Og dette da i sånne Coca-cola glass. Men anyway glasset var fullt. Jeg drakk 4 sånne. Og til min utrolig store skuffelse kjente jeg ingenting!! Nothing, nada..... Mannen min sa også at han så absolutt ingenting på meg ikke at jeg var bitte litt brisen en gang. Dagen etter våknet jeg utvilt og i relativt godt humør uten noe som helst antydning til at jeg har drukket noen verdens ting. Så da dere kloke damer og herrer hvor mye tåler dere å drikke før dere kjenner dere brisene eller fulle. Hvor går grensen hos dere? Og når kjenner dere at ops nå burde jeg gi meg.

Det var nok noen av barna som hadde tatt vodkaen og erstattet den med vann

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 12:20   #12
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Nå aner jeg ikke hvor gamle barna til HI er, men det var min første tanke også.

Gammel 16-12-10, 13:32   #13
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Rakkerunger

Neida, ikke vet jeg.

3-4 glas med vin ( spørs jo selvf alkohol%)
4 pæresider, eller 4 øl: da begynner jeg å merke det iallefall.

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 12:20   #14
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer veldig an på dagsformen. Av og til må jeg oppimot to vinflasker og av og til holder det med en. Jeg må oftest drikke endel drinker for å bli full av det.

Hvis jeg begynner å shotte ting fordi jeg syns jeg ikke er full nok så vet jeg at jeg egentlig er dritings.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 12:23   #15
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Etter 1-2 glass begynner jeg å få formen

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 12:25   #16
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

jeg er veldig billig i drift for å si det sånn. hehe.. Kommer vel av at jeg drikker sjelden. pleier vel å drikke ca 1-2 cider/øl før jeg er god i gassen. og etter 4 er jeg klar for byen. Gladbrisen og livlig..
jeg var på vinkveld med klassen min her i høst og drakk en flaske hvitvin alene og da var jeg ikke så mye sjarmerende lenger nei... Dagen etter våknet jeg opp med blåveis under det ene øyet og veldig vondt i hoften..

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 12:29   #17
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Det kommer an på dagsformen.
Nå drikker jeg stort sett bare Smirnoff ice da, men jeg har flere ganger drukket 12 flasker av det uten å bli full.Noen ganger er det bare 4-5 som skal til før jeg blir skikkelig dårlig.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 13:21   #18
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

I gamledager kunne jeg sette til livs ganske så mange halvlitere øl før jeg ble noe mer noe mer enn glad og pratsom, men i disse tider holder det med tre-fire. Eller et par-tre glass vin. Men det er avhengig av dagsform (og menssyklus) også - noen dager tåler jeg mer enn andre

Sist redigert av Tangina : 16-12-10 kl 17:11.
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 12:29   #19
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Før var det omtrent hur mycket som helst, eller nei, nå lyver jeg. Det kom an på slitenhetsgrad og hvor mye jeg hadde spist og alt sånt, og hvis jeg først var dum nok til å si "okeida, bare en shot" kunne jeg vinke bye-bye til vettet resten av den kvelden.

Men mye vin, mye øl, mye whisky.

Nå drikker jeg veldig lite i forhold til før, og kjenner at brisenhetsnivået er etter en halv flaske vin, omtrent.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 12:37   #20
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Er fint brisen etter en liter Somersby eplecider.

Blir full og gal etter altfor mye Tyrkisk peppershot.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:02.