|
Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter! |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Salt in the rainbow
|
![]() Skrive dato med bokstaver?Er det godkjent i norsk rettskrivning? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Skrive dato med bokstaver?Hva du skriver i din invitasjon må være opp til deg mener jeg. Du har vel ikke tenkt til å sende den inn til språkrådet for korrektur liksom?
![]() |
#6 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skrive dato med bokstaver?Dere kan vel skrive det akkurat som dere vil, men jeg synes det er klønete å lese og ville foretrukket tall.
![]() |
#7 |
Teacher.
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skrive dato med bokstaver?Det er deres bryllup og deres invitasjon- skriv slik du føler for. Vi skrev vår på dialekt- noen syntes sikkert det var klønete å lese, men det ga vi blaffen i så lenge vi var fornøyde med den. Fikk forøvrig veldig mange positive tilbakemeldinger på at gjestene syntes det var morsomt og personlig at vi skrev på dialekt.
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Skrive dato med bokstaver?
Same shit!
![]() |
![]() |
#12 |
Salt in the rainbow
|
Ånei, kunne jo skrevet på skikkelig bredt vossamaol. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Sv: Skrive dato med bokstaver?Jeg liker både våssamål og nynorsk jeg altså, bare tøyset. Er enda litt bitter på foreldrene mine for at de flytta derfra før jeg ble født, så jeg endte opp med sånn stygg østlandsdialekt i stedet for vossamål. Utilgivelig!
![]() |
![]() |
#14 |
Salt in the rainbow
|
Det kan du si. Min tilkomne prøver hardt å lære 1-åringen vossamål, men det spørs om han lykkes med det så lenge vi bor i Oslo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Skrive dato med bokstaver?Jeg ville tatt i betraktning at datoene er vanskeligere å få med seg i det formatet, og datoforvirrring vil man gjerne unngå i den sammenheng. Det er deres invitasjoner, men jeg synes jo lesbarhet bør telle her...
![]() |
![]() |
#17 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Skrive dato med bokstaver?Jeg hadde tenkt at du sikkert ikke kunne reglene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Skrive dato med bokstaver?Det er ikke god infodesign, for å si det slik. Men jeg er nok miljøskadd siden jeg er vant til designere som gjør det syns ser fancy ut, uten tanke på at budskapet skal frem.
![]() |
#20 |
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Skrive dato med bokstaver?Det er mye mer oversiktlig å skrive det med tall, lettere å få overblikket om du forstår hva jeg mener, så 11. juni 2011 eller 11.06.11 passer best synes jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|