Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hypnoseshow, hva tenker du om det?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-11-10, 17:06   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hypnoseshow, hva tenker du om det?

Vi har akkurat kommet hjem fra et 9 dagers cruise. En av "underholderne" om bord var en dame som het Brenda Kaye og hun var hypnositør. Hun hadde flere "kurser" der vi blant annet fikk teste selvhypnose, men også to show. Disse to showene var helt fullsatte og det var både spennende og morsomt. Etter presentasjon av seg selv og hvordan hun jobbet så fikk publikum strekke opp hånden om de ville bli en av flere (ca 16 første gangen og ca 10 den neste) frivillige som skulle opp på scenen. Begge gangene så var det noen stykker som ikke klarte å bli hyponitisert, men de fleste ble det. De gjorde fantastisk morsomme ting og publikum ble virkelig underholdt. Ikke noe var å gå for langt, og en gang så sa faktisk en av de hypnotiserte at de ikke ville gjøre det hun sat at de skulle gjøre (synge i stedet for å snakke.

At de ble hypnotisert følte vi som satt i publikum at det ikke var noe tvil om og at de ikke var personer som samarbeidet med Brenda var vi ikke heller i tvil på. Dette var personer som vi så reiste i større selskap og cruiseselskapet hadde neppet betalt reisen til 25 skuespillere.

Tidligere, når jeg har sett noe lignende på TV så har jeg tenkt at dette må være overdrevent og iscensatt, men nå har jeg endret mening og jeg skjønner at mennesker kan bli hypnotisert på 7 minutter på en scene. Jeg snakket også med flere av dem etter cruiset og det var interessant.

Hva er dine tanker om dette?

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 18:20   #2
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hypnoseshow, hva tenker du om det?

Jeg kunne tenkt meg aa vaere en av de 25. Jeg maa liksom pröve selv en gang.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 18:21   #3
Thomas
Mmm, skeptisk

Thomas sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
Thomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populær
Standard

Bortsett fra at det er uetisk og litt lugubert? Mulig jeg er prippen, men slike show gir meg en skikkelig creepy følelse.

http://en.wikipedia.org/wiki/Stage_hypnosis

Gammel 28-11-10, 19:49   #4
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine tanker er at denne formen for underholdning ikke passer for meg.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 19:50   #5
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hun kunne fått lov til å hypnotisere meg slank. *har gått på vekta i dag*

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 20:02   #6
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Vi har vært på hypnoseshow med Torgrim Holte, han skulle hypnotisere mannen min men det klarte han ikke. Flere av de andre ble hynotisert da og de fungerte på de.
Jeg vet at de som var med, ikke ble betalt for det.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 20:04   #7
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror det er bare tull og at de som ble hypnotisert ble betalt for det.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 20:05   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min mening før var at det var bullshit. Min mening etter at min egen skeptiske mor ble hypnotisert på et slikt show på Gran Canaria, og gjorde ting hun i sin villeste fantasi aldri ville finne på å gjøre ellers ( øynene mine) er at det IKKE er bullshit overhodet, i hvert fall ikke det mamma var med på. Hun endret totalt oppfatning selv etterpå.

Hun ble faktisk, uten å vite det og i regi av sin daværende samboer som gikk til hypnotisøren før timen og spurte, hypnotisert til å synes røyk smakte grusomt. Hun visste altså ingenting om dette selv, og da hun tok sin første røyk etter at showet var over, heiv hun den fra seg og ble helt sjokkert. Hun tente opp en til og trodde det var noe galt med pakken. Dessverre ga hun seg ikke, røykte og røykte i håp om at den neste ville smake godt, så effekten avtok etterhvert.

Gammel 28-11-10, 21:42   #9
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pappa har vært hypnotisert i et sånt show i USA, det er helt utrolig hva han lot seg overtale til!

Gammel 28-11-10, 22:17   #10
Leandra
Superduperaktiv

Leandra sin avatar

Hvor: Vestlandet
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Standard

Er veldig fasinert av slike hypnoseshow, husker jeg satt klistret og lo så jeg skreik når Paul Mcenna gikk på tv. Men syntes egentlig det er utrolig rart at det faktisk er mulig, tror egentlig ikke at jeg kunne blitt hypnotisert, men det vil jeg aldri få svar på fordi jeg hadde aldri turt. Synes faktisk det er kjempeskummelt..tenk om de hadde glemt å få meg normal igjen

Gammel 28-11-10, 22:53   #11
Pelen

Pelen sin avatar

Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Jeg tror det er bare tull og at de som ble hypnotisert ble betalt for det.

Obelix, du har jo møtt meg. Med meg hadde jeg en lege og en professor (i strategi) samt en venninne. Alle vi fire, der i hvert fall to var skeptiske er overbeviste om at i hvert fall flere av disse personene var hypnotisert eller i hvert fall i et stadie der de ikke fulgte sine vanlige impulskontroller. En eldre dame som så utrolig ordentlig amerikansk ut spilte luftgitar med en innelvelse som jeg aldri har sett før. En eldre mann trodde han var politimann og gikk rundt blandt publikum og prøvde å få oss å slutte å le gjennom å si gummy bear. Det var mange ting som skjedde som jeg tror var over det som de normalt skulle gjøre (uten at det gikk for langt). Jeg har selv også tenkt at dette må være tull, men det ble noe helt annet når man var der og spesielt i en situasjon der sjansen for at de som deltok var kjøpte er liten (cruise).

Jeg og mannen var på selvhypnosekurs og hodet mitt ville hele tiden falle til venstre (mot mannen min), det var som en sugekopp som dro det i den retningen. Det skjedde med flere av de andre også på showene (uten at jeg vet hvordan det føltes for dem), men det var veldig pussig. Det føltes ikke som om jeg var hypnotisert, men det føltes veldig behagelig.

Gammel 29-11-10, 18:21   #12
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Obelix, du har jo møtt meg. Med meg hadde jeg en lege og en professor (i strategi) samt en venninne. Alle vi fire, der i hvert fall to var skeptiske er overbeviste om at i hvert fall flere av disse personene var hypnotisert eller i hvert fall i et stadie der de ikke fulgte sine vanlige impulskontroller. En eldre dame som så utrolig ordentlig amerikansk ut spilte luftgitar med en innelvelse som jeg aldri har sett før. En eldre mann trodde han var politimann og gikk rundt blandt publikum og prøvde å få oss å slutte å le gjennom å si gummy bear. Det var mange ting som skjedde som jeg tror var over det som de normalt skulle gjøre (uten at det gikk for langt). Jeg har selv også tenkt at dette må være tull, men det ble noe helt annet når man var der og spesielt i en situasjon der sjansen for at de som deltok var kjøpte er liten (cruise).

Jeg og mannen var på selvhypnosekurs og hodet mitt ville hele tiden falle til venstre (mot mannen min), det var som en sugekopp som dro det i den retningen. Det skjedde med flere av de andre også på showene (uten at jeg vet hvordan det føltes for dem), men det var veldig pussig. Det føltes ikke som om jeg var hypnotisert, men det føltes veldig behagelig.

Altså; jeg tror at hypnose funker og jeg er helt med på at man kan bruke det i behandling f.eks, men at man kan hypnotisere folk til å tro de er høner og løpe rundt på scenen mens de galer, der stopper det litt for meg.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 18:22   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Altså; jeg tror at hypnose funker og jeg er helt med på at man kan bruke det i behandling f.eks, men at man kan hypnotisere folk til å tro de er høner og løpe rundt på scenen mens de galer, der stopper det litt for meg.

Men det kan man altså, det vet jeg med 110 % sikkerhet etter at min mor ble det. Det var direkte pinlig å se på, og enda mer pinlig for henne selv da hun fikk se det på video senere.
Men at ikke alle slike show er reelle stemmer nok.

Gammel 28-11-10, 23:05   #14
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hypnose er da en veldokumentert sak, er der ikke? Min sjef er psykolog som også har drevet med hypnose for lengr siden. Jrg prøver å ikke tenke på det.

Det hadde vært spennende å prøve. Det er utrolig interessant å se hva hjernen er i stand til!

Gammel 28-11-10, 23:20   #15
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Og hvordan skulle hun I denne settingen kunne kjoepe publikum? Hun er innleid av NCL og de gir neppe ut kundelistene sine til henne (hvilken skandale kunne det bli). Om hun selv skulle kontakte folk I loepet av cruiset saa skulle det nok ogsaa spre seg. Det er mange amerikanere paa disse skipene og her snakker folk sammen.

Gammel 28-11-10, 23:07   #16
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har opplevd dette på en forelesning en gang. På selveste universtitetet. Jeg ble ikke hypnotisert, men flere andre.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 23:07   #17
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har også vært på det og det er ganske fasinerende! Skeptisk, men allikevel fasinerende.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 23:14   #18
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg har en viss tro på det. Og vurderer faktisk seriøst å oppsøke en som vet hva han driver med for å få hjelp med spiseproblemer.

Gammel 28-11-10, 23:37   #19
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, altså, hypnose ER jo en helt reell ting? Det er jo ikke noe overnaturlig i det?

Gammel 28-11-10, 23:39   #20
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Nei, altså, hypnose ER jo en helt reell ting? Det er jo ikke noe overnaturlig i det?

Heilt naturleg. Det er jo berre ei målretta endring av etablerte tanke- og handlingsmønster.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:54.