Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Vaskemiddel (tøy) - flytende eller pulver

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Se resultatene: Hva slags vaskemiddel til klesvask?
Flytende 26 20,97%
Pulver 61 49,19%
Begge deler - varierer 37 29,84%
Annet - regner med det finnes noe... 0 0%
Vasker ikke klær! 0 0%
Deltakere: 124. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-09-10, 14:14   #1
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vaskemiddel (tøy) - flytende eller pulver

Ja, ting man skal lure på gitt...ang klesvask.

Jeg er oppvokst med pulver, men bruker begge deler.

Hva bruker du - og er det noen grunn til at du bruker det du bruker?

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 14:17   #2
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.085
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskepulver - flytende eller pulver

Pulver. Jeg bruker nemlig bare Neutral, og det er lettest å få tak i pulveret.
Og så er gammel vane vond å vende.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 14:18   #3
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.657
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vaskepulver - flytende eller pulver

Jeg takler ikke pulver.
I hvert fall ikke så lenge det er en ørliten sjanse for at mannen kunne finne på å sette igang en klesvask

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 17:02   #4
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.034
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vaskepulver - flytende eller pulver

Pulver og da Neutral på det aller meste.
På ull og silkevask (bh'ene mine går på silkevask) bruker jeg Milo

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 14:17   #5
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.511
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaskepulver - flytende eller pulver

Jeg bruker pulver - syns det er greiest :Rema 1000: Rent blir det vel uansett. Bruker flytende Milo.

Jeg er oppvokst med flytende, i hvertfall etter at jeg tok del i klesvasken, og så diverse mystiske vaskeballer, tabletter og gud vet hva, alt ettersom de kom på markedet.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 15:22   #6
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.296
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaskepulver - flytende eller pulver

Jeg har gått over til pulver etter å ha brukt flytende en lang periode. Klærne ble sure om jeg ikke fikk de ut av maskina innen en time etter sentrifugering, og jeg prøvde mange forskjellige merker av både ditten og datten før jeg prøvde pulver igjen. Og vips altså.

__________________
- 06 og 07 -

Sist redigert av jolie : 21-09-10 kl 15:32. Årsak: Lese aaalt som står før man siterer ...
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 14:27   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.445
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskepulver - flytende eller pulver

Vi bruker pulver til vanlig tøy, og flytende ecover til ull. Hva er argumentene for og i mot pulver/flytende? VI bruker neutral, men jeg kjenner at jeg ikke er særlig fornøyd med hvor rent det vasker.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 14:32   #8
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.851
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaskepulver - flytende eller pulver

Vi bruker pulver, unnatatt Milo til ull. Silke tror jeg ikke vi har i hus.

Pulverer er billigere enn flytende. Og så synes jeg de flytende ofte lukter veldig mye. Jeg har også sett vasketester der pulver kommer bedre ut i test.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 14:52   #9
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.992
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaskepulver - flytende eller pulver

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

VI bruker neutral, men jeg kjenner at jeg ikke er særlig fornøyd med hvor rent det vasker.

Jeg er helt enig! Det tar ikke flekker. Ikke i det hele tatt.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 14:58   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.445
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskepulver - flytende eller pulver

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Jeg er helt enig! Det tar ikke flekker. Ikke i det hele tatt.

Og ikke lukt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 15:16   #11
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.951
Blogginnlegg: 837
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vaskepulver - flytende eller pulver

Jeg har pleid å bruke Neutral pulver til vanlig klesvask, og Omo flytende til kort-program (20 min). Jeg innbilder meg at flytende er bedre på så kort program, siden det ikke trenger å løses opp? Men det kan være jeg er helt på villspor, så jeg trenger å opplyses, kjenner jeg. Til ull og silke bruker jeg ullvaskemiddel fra Nøstebarn.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 15:21   #12
Linda79
Fullverdig medlem
 
Linda79 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 46
Linda79 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Vaskepulver - flytende eller pulver

Bruker pulver. Brukte neutral inntil nylig. Kjøpte en boks med Ariel, og synes den var mye bedre både på renhetsgrad og lukt.

__________________
Nora aug.04 og Vilde des. 07.
Linda79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 14:34   #13
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.317
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskepulver - flytende eller pulver

Parfymefritt pulver til vanlig vask, flytende Ecover til ull og silke. Grunnen til at jeg bruker Blenda sensitive er nok at det en gang i tiden ble testvinner på parfymefrie. Flytende vaskemiddel er dessuten visstnok mer miljøfiendtlig. Ecover bruker jeg fordi det er et bedre alternativ enn Milo, både for meg og naturen.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 14:46   #14
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.445
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskepulver - flytende eller pulver

Hva er testvinner på farget tøy?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 14:49   #15
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.521
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskepulver - flytende eller pulver

Vi bruker litt mix. Flytende vaskemiddel skal være mer skånsomt mot klærne - etter gårsdagens anbefaling fra han som var ansatt i sportsbutikken.

På annet: Jeg vasker de hvite klærne i klorin, vi er bare grisunger i hus, så det er nødvendig.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 15:23   #16
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.445
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskepulver - flytende eller pulver

Ariel kom dårligst ut i alle de testene jeg greide å grave frem, på topp var Biotex Color (parfymert) og Änglamark (uparfymert). Lurer på om vi skal teste dem. Det som er teit er at ingen av testene har testet hvor godt de bevarer fargene.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 15:31   #17
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.813
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vaskepulver - flytende eller pulver

Bruker flytende Blenda sensitive som er til både hvitt og farget tøy. Til ull bruker vi enten milo eller Nøstebarn sitt.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 16:29   #18
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.016
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaskepulver - flytende eller pulver

Jeg bruker Blenda sensitive i pulverform til vanlig vask. Til ull bruker jeg flytende Milo, visste ikke at det fantes alternativer.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 16:38   #19
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.818
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaskepulver - flytende eller pulver

Opprinnelig lagt inn av Olifant, her.

Bruker flytende Blenda sensitive som er til både hvitt og farget tøy. Til ull bruker vi enten milo eller Nøstebarn sitt.

Det gjør vi også. Og lykken stod i taket den dagen Milo kom med parfymefri variant. Jeg fordrar ikke lukt i tøyet.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 20:31   #20
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.870
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaskepulver - flytende eller pulver

Opprinnelig lagt inn av Olifant, her.

Bruker flytende Blenda sensitive som er til både hvitt og farget tøy. Til ull bruker vi enten milo eller Nøstebarn sitt.


Samme her.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no