|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Aktiv
Medlem siden: Aug 2010
![]() |
Hvor lenge lar dere barna sitte i beltestoler?Jeg har en 9 år gammel gutt som begynner å bli temmelig rasende på meg.
|
|
|
|
#3 |
|
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor lenge lar dere barna sitte i beltestoler?Han blir å sitte i beltestol til han fysisk vokser ut av den. Det er jeg som bestemmer og sånn blir det!
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvor lenge lar dere barna sitte i beltestoler?Min snart 9-åring på 140 cm og 28 kilo sitter i beltestol og kommer til å gjøre det til han når vekt/høydegrensen. Heldigvis krangler han ikke på det, men uansett så er det vi foreldre som bestemmer.
|
|
|
#5 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor lenge lar dere barna sitte i beltestoler?Enig med røkla.
|
|
|
|
#6 |
|
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor lenge lar dere barna sitte i beltestoler?Eldstebarnet er stor for alderen. Han var 8-9 år da han begynte å sitte ubehagelig i beltestolen sin. Han satt litt på pute etter det, men beltet lå mer rett uten. Husker ikke når vi kutta pute for godt, mulig han var ca 9.
|
|
|
#8 |
|
Bedreviter
|
Sv: Hvor lenge lar dere barna sitte i beltestoler?
Jeg forholder meg til Trygg Trafikk, og de er klare på at beltestol er mye bedre enn pute. Så lenge ungene trenger ekstra bilsikring, så anbefaler de beltestol og ikke pute. Pute er ikke siste post på bilsikringsskalaen; pute er bare til ekstrabruk på korte turer. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Curlingkone
|
Sv: Hvor lenge lar dere barna sitte i beltestoler?
Enda godt det er "eller 36kg". Hva skulle voksne under 150 gjort da? Sittet i bilstol når man er sjåfør og? hehe.
|
|
|
#12 |
|
Evig optimist
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() |
Sv: Hvor lenge lar dere barna sitte i beltestoler?Min 9 åring sitter også i beltestol.
|
|
|
#14 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor lenge lar dere barna sitte i beltestoler?Her har tiåringen (blir elleve i januar) nylig vokst ut av beltestolen sin. Sjuåringen (blir åtte i oktober) sitter i beltestol og skal gjøre det lenge enda. 14-åringen mener jeg satt i beltestol til han var elleve - han er (var) liten og tyyynn. Tynn er han forsåvidt enda.
|
|
|
#17 |
|
Bedreviter
|
Sv: Hvor lenge lar dere barna sitte i beltestoler?Her er uttalelse fra Trygg Trafikk:
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Fjellpiper
|
Sv: Hvor lenge lar dere barna sitte i beltestoler?Sakset fra Trygg trafikk:
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Spoon2
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor lenge lar dere barna sitte i beltestoler?Min niåring sitter i beltestol enda, men han er godt over 30kg, så han nærmer seg vel snart vektgrensen. Han sitter på pute av og til da, når vi har med noen mindre som trenger beltestol.
|
|
|
#20 |
|
Aktiv
Medlem siden: Aug 2010
![]() |
Sv: Hvor lenge lar dere barna sitte i beltestoler?Da ble en mamma adskillig klokere.
|
|
![]() |
|
|