Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Kan jeg få se bilde av katten din?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-01-10, 00:33   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.655
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan jeg få se bilde av katten din?

Er det en raskatt så vil jeg gjerne vite hvilken rase det er. Jeg tåler ikke katter nå, men jeg har selv hatt to herlige birmaer.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 00:56   #2
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!
 
Kitty Bastard sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2.401
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan jeg få se bilde av katten din?

Vi har to eventyrblandinger, og en skogkatt. Hvor ren og hvor bra er umulig å si siden vi fant han på gata. Det spiller ingen rolle egentlig, han er kastrert.
Skogspusen heter Buddha, marmeladekatten heter Akilles (krigersk, men blond), og den lille sorte damen heter Eden og eier oss alle.






__________________
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house

Sist redigert av Kitty Bastard : 15-01-10 kl 08:41.
Kitty Bastard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 01:13   #3
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan jeg få se bilde av katten din?


Denne karen er en feit, gammel brun burmeser. Omplasseringskatt på 10 år. Like gnålete som han er kjælen, en enormt krevende katt som forlanger kos og et ledig fang. Man snubler i dyret overalt inne, for han skal være med der det skjer. Burmesere er utrolig pene katter, men har relativt dårlig pels, og fryser lett.
Muskuløse er de også:


Min favorittrase er likevel ekte, nordnorsk gatemiks :

Yngstepusen vår på 8 år


Mellomstepusen på 9 år

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 07:57   #4
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg få se bilde av katten din?

Hva er en skogskatt?

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 08:25   #5
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv
 
carmenzita sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.183
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan jeg få se bilde av katten din?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Hva er en skogskatt?

Langhårete huskatter går ofte under navnet skogskatt.
Så da er det vel en vanlig katt med semilang pels.

Norsk skogkatt (NFO) er en rasekatt med stamtavle

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 08:39   #6
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan jeg få se bilde av katten din?

Jeg har ikke rasekatt, men hun er nydelig! Skal legge inn bilde senere ikveld. Må bare få abbonert på tråden så jeg ikke glemmer det!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 08:49   #7
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!
 
Kitty Bastard sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2.401
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan jeg få se bilde av katten din?

Spiller ingen rolle hva han er eller hva vi kaller han, jeg er bare glad for at en eller annen idiot bestemte seg for å flytte fra han på vinterstid for seks (eller noe sånt noe) års tid siden. Nå er'n min!
Vi lette etter eierne hans, men det var ingen som ville ha han. Deres tap, han er en nydelig, vennlig pus med utrolig godt gemytt. Åtte kilo ren glede.

Og jeg får helt dilla av denne tråden. Vi har tre, vi skal ikke ha fler, vi har tre vi skal ikke ha fler. :mantra:

__________________
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house
Kitty Bastard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 01:08   #8
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.052
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan jeg få se bilde av katten din?

"BaBa" aka "Mr.Babaluba" aka Balthazar aka S*Micarès Bit O'Magic




Siamesere er ekstremt sosiale katter- her har han pressset seg mellom skriveren og vindusposten for å henge med meg når jeg leste til eksamen


"Baba" da han var kattunge.




Balthazar er en Brunmasket siameserhanne. Siamesere har ikke underpels og liker derfor dårlig kulde og er innepus på vinteren. På sommerstid koser han seg ute. Siamesere er kjent for å være veldig pratsomme og ha en helt spesiell,høylydt stemme. Dette stemmer iallefall for vår katt. Man kan ikke ignorere en meezers ønske, for de gnåler til de får det som de vil. I tillegg er han enormt sta og ganske så intelligent og hundete i adferden sin. Baba åpner og låser opp dører, åpner skuffer, åpner skapdører for å gjemme seg inn i dem- og lukker dem etter seg slik at ingen kan finne ham, apporterer, leker gjemsel m.m. I tillegg fotfølger han sine kjære over alt og går ikke glipp av så mye som ett dobesøk eller en tur til vaskekjelleren Det er mye selskap i en siameser, men de krever også mye. Det er nesten som å ha en hund.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015

Sist redigert av Vianne Rocher : 15-01-10 kl 01:20.
Vianne Rocher er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 01:18   #9
Sonja Sockersöt
Hjuleglede
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.120
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan jeg få se bilde av katten din?

Jeg må bare litt av katten til VR.
For en smukkas!

Slenger med noen bilder av mine puser.
Josefine:


Husets ramp og ukronede konge, Bengalen (N)Ingøys Intoxication Jungelprins Jonatan.
Jonatan er 1,5 år og flyttet inn hos oss for et drøyt år siden. Dårlige bilder, men jeg har ikke noe bedre på denne PCen.


Sist redigert av Sonja Sockersöt : 15-01-10 kl 01:31.
Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 01:25   #10
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.052
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan jeg få se bilde av katten din?

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Jeg må bare litt av katten til VR.
For en smukkas!

Det var hyggelig å høre!
Han er en fryd for øye for de som liker orientalske katter, synes iallefall jeg
Har ikke du også rasekatt(er)?

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 01:33   #11
Sonja Sockersöt
Hjuleglede
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.120
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan jeg få se bilde av katten din?

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Det var hyggelig å høre!
Han er en fryd for øye for de som liker orientalske katter, synes iallefall jeg
Har ikke du også rasekatt(er)?

*Peker opp på mitt redigerte innlegg.*

Og BTW, hvilke oppdrettere anbefales, og hvilke bør man styre unna?
Og hva må man evt belage seg på å betale for en bra Siameser? Tenker ikke utstilling/avl, men godt gemytt er viktig.

Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 01:44   #12
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.052
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan jeg få se bilde av katten din?

Se der ja! Det var lekre katter!
Bengaler er utrolig stilige og veldig flotte! Jeg har veldig sansen for det naturlige "ville" eksteriøret deres!

En venninne av meg har en veldig flott bengalhunne, men hun er dessverre ett produkt av dårlig avl, og har et forferdelig gemytt, og angriper andre katter, utrolig synd for hun ville vært en utmerket hunn å drive avl med rent utseendemessig. Men med disk. på utstilling etc. er jo det helt uaktuellt.


Deltar dere på utstillinger?

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 01:48   #13
Sonja Sockersöt
Hjuleglede
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.120
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan jeg få se bilde av katten din?

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Se der ja! Det var lekre katter!
Bengaler er utrolig stilige og veldig flotte! Jeg har veldig sansen for det naturlige "ville" eksteriøret deres!

En venninne av meg har en veldig flott bengalhunne, men hun er dessverre ett produkt av dårlig avl, og har et forferdelig gemytt, og angriper andre katter, utrolig synd for hun ville vært en utmerket hunn å drive avl med rent utseendemessig. Men med disk. på utstilling etc. er jo det helt uaktuellt.


Deltar dere på utstillinger?

Bengalene er utrolig flotte ja, og de har jevnt over et herlig gemytt også.

Vi deltar ikke på utstillinger da Jonatan er litt forsiktig av seg. Han er ganske tilbakeholden til å være Bengal, og må hilse på folk flere ganger før de får slippe til med klapping og slikt. Men nysgjerrigheten har har i aller høyeste grad, så han sniker seg rundt på betryggende avstand for å sjekke trøkket når det er nykomlinger eller mye folk i huset.

Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 01:56   #14
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.052
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan jeg få se bilde av katten din?

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

*Peker opp på mitt redigerte innlegg.*

Og BTW, hvilke oppdrettere anbefales, og hvilke bør man styre unna?
Og hva må man evt belage seg på å betale for en bra Siameser? Tenker ikke utstilling/avl, men godt gemytt er viktig.

Jeg kan iallefall anbefale vår oppdretter, Balthazar er svenskimpotert. Men hun har ikke hatt kull på noen år nå, så hun har vel en liten pause :anerikke:

Faren til vår katt er norsk og eies av Gemstones og de har virkelig flotte katter- særlig Cococbina som er Babas far er utrolig pen.
Ellers ser jeg at vår oppdretter linker til denne norske oppdretteren og jeg stoler på at hun vet hva hun snakker om. Hun er veldig seriøs og avler kun på sunne katter med godt gemytt og hun linker nok ikke til noen hun oppfatter som useriøse.
http://www.angelfire.com/blues/purplehaze0/

Vi betalte 6000 svenske kroner for Balthazar. Han kunne vært avls og utstillingskatt men lever ett liv uvitende om den slags For katter med "feil" tror jeg man betaler en 3500-4000.
Ellers er jo orientalere verdt en titt da

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 02:15   #15
Sonja Sockersöt
Hjuleglede
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.120
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan jeg få se bilde av katten din?

Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 02:36   #16
Inka
New kid on the block
 
Inka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
Innlegg: 860
Inka er populærInka er populærInka er populærInka er populærInka er populær
Standard

Sv: Kan jeg få se bilde av katten din?

Vedlagte bilder
Filtype: jpg untitled2.JPG (54,1 KB, 324 visninger)
__________________
Batman januar 2004.
Bulldosern mai 2009

Frøken Bollefjes november 2011
Inka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 23:40   #17
Hilda
Sugaraddict!
 
Hilda sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Nord
Innlegg: 852
Blogginnlegg: 2
Hilda er populærHilda er populærHilda er populærHilda er populær
Standard

Sv: Kan jeg få se bilde av katten din?

Opprinnelig lagt inn av Inka, her.

Myyyyysa mi

__________________
Terroristen 25.03.09

Hilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 02:37   #18
Inka
New kid on the block
 
Inka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
Innlegg: 860
Inka er populærInka er populærInka er populærInka er populærInka er populær
Standard

Sv: Kan jeg få se bilde av katten din?

Her var det mange flotte katter!

Likte spesielt godt skogkatten Buddha, og den U T R O L I G stilige bengalen Jonatan!

__________________
Batman januar 2004.
Bulldosern mai 2009

Frøken Bollefjes november 2011
Inka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 07:39   #19
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.795
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg få se bilde av katten din?

Har for tiden 2 Huskatter.

Hankatt på 3 år






Og hunkatt på 13 år


__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 07:55   #20
Nina
pretty ballerina
 
Nina sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.792
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kan jeg få se bilde av katten din?

Her er min, funnet ute sammen med moren og fire unger til i en pappeske, en iskald vinternatt. Ungene så ut til å være ca. fem uker gamle, og de var tydelig satt ut av noen som ville bli kvitt dem. Fikk omplassert alle de andre, men beholdt en selv. Nå er hun 15 år gammel og fortsatt veldig sprek.

__________________

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no