Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Iskrembar i bursdagen

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-04-16, 01:51   #1
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.730
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Iskrembar i bursdagen

Jeg vurderer om vi kunne hatt iskrembar i barneselskapet til lillesøster som skal feire rett før sommerferien. I stedet for kaker tenkte jeg.

Men tror dere det vil fungere greit? De er 8 jenter i klassen. Vanlig kuleis tenkte jeg og så skåler med ting som strøssel og smarties, flasker med sauser, krem på boks og iskjeks. Eller er det oppskrift på alt for mye søl?

Noen som har gjort dette? Noen tips til andre ting å ha på isen?

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-16, 07:13   #2
Nada
Svada
 
Nada sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.598
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Sv: Iskrembar i bursdagen

Dette har snart sjuåringen her i huset bestilt til sitt selskap, så jeg henger her for idéer.

__________________
Sønn 2006 og datter 2009
Nada er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-16, 07:17   #3
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.115
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Iskrembar i bursdagen

Jeg vet ikke om det er en god ide, men jeg tror jeg ville laget iskuler dagen før og singelfrosset dem. Kjappere serveringstid.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-16, 08:35   #4
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.252
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Iskrembar i bursdagen

Vi hadde dette i fjor. Stor suksess!! Bær, krem på boks, sjokoladesaus, gummibjørner, knust oreokjeks, kakestrøssel og oboy-pulver som toppinger. Vi voksne scoopet is, så fikk de ha på topping selv. Kjempegøy og godt.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-16, 08:53   #5
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.730
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Iskrembar i bursdagen

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Vi hadde dette i fjor. Stor suksess!! Bær, krem på boks, sjokoladesaus, gummibjørner, knust oreokjeks, kakestrøssel og oboy-pulver som toppinger. Vi voksne scoopet is, så fikk de ha på topping selv. Kjempegøy og godt.

Gode tips om toppinger! Bær er det jo godt utvalg av i de tider og kanskje også moreller.

Er litt usikker på om det lett blir styr med sånne kjeks og at vi kanskje heller bare bør ha sånne http://www.clasohlson.com/no/Iskremb...je/Pr441348001

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-16, 09:03   #6
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.210
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Iskrembar i bursdagen

Hørtes lurt, godt og gøy ut. Det fins masse sånne ferdige sauser og ting til å strø på, lakris for eksempel.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-16, 10:05   #7
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.702
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Iskrembar i bursdagen

Kjempelurt og helt sikkert stor stas!

__________________
Min signatur ™
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-16, 10:06   #8
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.086
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Iskrembar i bursdagen

Har sett det i flere selskaper Knøtteliten har vært i. Med beger, ikke kjeks.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-16, 10:07   #9
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.939
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Iskrembar i bursdagen

Høres ut som en kjempekul idé Jeg vil tro at med såpass få gjester er det helt gjennomførbart også. Hadde vært litt mer skeptisk med 20 barn...

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-16, 10:18   #10
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Iskrembar i bursdagen

Vi har hatt dette fleire gongar. Stor suksess! 22 ungar pent i kø, medan to vaksne lagar iskuler for harde livet. Topping av alle slag, bær og sausar tek dei på sjølv. Og beger, ikkje kjeks. Vi har hatt ulike sortar is å velge mellom også. Det meste som kan kjøpast i boks, minus dei som inneheld nøtter.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-16, 12:08   #11
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.601
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Iskrembar i bursdagen

Yngste var i en bursdag i august hvor de hadde det. De spiste det ute fordi det var så fint vær. Vellykket!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-16, 18:16   #12
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.420
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Iskrembar i bursdagen

Vi hadde det ute med 25 jenter. 25 grader og sol. Det gikk mye is.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-16, 15:38   #13
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.853
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Iskrembar i bursdagen

La nå unga lage isen sin sjæl. Helst UTE, naturligvis. Vil du virkelig plage naboene, setter du også opp et vaffeljern i utekontakten sammen med en mugge røre.

Dermed har de også en AKTIVITET, og du kan sette deg i soffan med en kola..

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-16, 21:56   #14
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.731
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Iskrembar i bursdagen

Mellomste var i en bursdag hvor de hadde det. Med beger, ungen ble 4 og hadde sikkert 20 gjester fra 3 til 6. Det var dog i tillegg til kaker, og pølser. Mildt sagt, overdåig mye servering

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-16, 22:41   #15
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.096
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Iskrembar i bursdagen

Vi har også hatt det, i bursdag hos storebror. Vi har det stadig i familiebursdagene til barna også. Det er stor suksess. I tillegg til kaker og mat ja, det synes jeg ikke er så rart. Pleier å redusere kakemengden da, når jeg vet vi skal ha is.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-16, 14:28   #16
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.731
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Iskrembar i bursdagen

Det var det det slett ikke var her. Nå skulle det vel og merke være familierselskap etterpå, men det var et kakebord verdig en middels sunnmørsk konfirmasjon. Flere av kakene enda ikke åpnet da barneselselskapet var over.

Isen derimot stilte de seg i fø for flere runder. Så den var stor suksess

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-16, 14:33   #17
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.730
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Iskrembar i bursdagen

Planen min er å slippe all bakingen, så is blir i stedet for kaker. Får krysse fingrene for fint vær og utebursdag. Det hadde vi for et par år siden, helt nydelig dag og da gjør det ingenting at det blir litt søl.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-16, 20:16   #18
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.730
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Iskrembar i bursdagen

Har vært på TGR og Søstrene grene i dag, så nå har vi fått handlet inn litt stæsj. Tror dette skal bli bra.





zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-16, 20:23   #19
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.868
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Iskrembar i bursdagen

Vi hadde kaker og iskrembar, og på grunn av allergi hos en gjest så hadde vi egentlig "bare" sånn iskremkjeks med iskremkuler i (null stasj), og det var en superhit, så dette blir nok knall.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-16, 11:25   #20
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.252
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Iskrembar i bursdagen

De isskjeene vil jeg definitivt avbefale! Hvis man absolutt skal bruke slike, så må isen være svært myk. Gale-etter-is-familien min anbefaler Zyliss isskje som man blant annet kan kjøpe hos Jernia.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no