Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Har du ikke noe annet, da

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-03-09, 21:54   #1
dutte
fornyet
 
dutte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
Innlegg: 2.186
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Kul

Har du ikke noe annet, da

Jepp. Som den uerfarne barnehagemammaen jeg er har jeg handlet skikkelige saker til poden som akkurat har startet i barnehagen. ReimaTec vårdress bl.annet. I dag skulle de ut for første gang, gutten min er ett år nå. Jeg viser hva jeg har tatt med til han, og da klarer assistenten å svare dette : Du har ikke noe annet da ?

Hva tycks ? Jeg ble litt lattermild og egentlig litt sjokkert for jeg har jo levd i troen på at ReimaTec var i toppsjiktet. Jeg fikk ikke summet meg og spurt om hva han heller skulle hatt, for dette kom fra en 20 år gammel jente som ikke kan si kylling men cchylling og chue og sånn. Jeg holder en knapp på at den reima-dressen blir en hit etterhvert.

__________________
08 09

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 21:56   #2
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du ikke noe annet da

Opprinnelig lagt inn av dutte, her.

Jepp. Som den uerfarne barnehagemammaen jeg er har jeg handlet skikkelige saker til poden som akkurat har startet i barnehagen. ReimaTec vårdress bl.annet. I dag skulle de ut for første gang, gutten min er ett år nå. Jeg viser hva jeg har tatt med til han, og da klarer assistenten å svare dette : Du har ikke noe annet da ?

Hun mente ikke at hun syns den var for tynn, da? Det spiller jo ingen rolle hvilket merke dressen har hvis den ikke passer til årstiden.

Jeg sier ikke at det nødvendigvis er tilfelle her, men det er jo en mulig tolkning på et ellers ganske snodig utsagn.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 21:57   #3
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du ikke noe annet da

Vårdressen passer til alle årstider.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 22:03   #4
dutte
fornyet
 
dutte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
Innlegg: 2.186
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du ikke noe annet da

Teofelia: Meget mulig altså, han skulle i vogna, med lag- på lag med ull under. Jeg synes bare det var litt komisk. Dressen vil nok gjøre nytten sin utover våren her på Østlandet.

__________________
08 09

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 22:05   #5
dutte
fornyet
 
dutte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
Innlegg: 2.186
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du ikke noe annet da

Og klart vi har noe annet. Men det er litt mer billigvarianter, Coop-dress og Hm- dress. Får ta med så kan de velge og vrake.

__________________
08 09

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 22:23   #6
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du ikke noe annet da

Reima sin vårdress er et fantastisk plagg. Hadde en liten herremann som strevde med motorikken da han begynte på avdelingen min for en liten stund siden. Han hadde da en tykk og sikkert veldig varm vinterdress, men var ute av stand til å røre seg og mistrivdes ute. Satt stort sett rett opp og ned og gråt. En liten samtale, med flotte lyttende foreldre, det kom ny dress og med dressen ett nytt barn. Han stortrives ute, og de motoriske problemene er borte vekk.
Barn som har for tykke og for mye klær på seg, får jo ikke rørt seg, blir kalde og mistrives ute.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 22:33   #7
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du ikke noe annet da

Jeg hadde vel også sagt noe sånt. Vårdress ville jeg ikke vurdert før snøen var borte eller det nærmet seg +10 grader. Greit nok at de kan ha lag på lag, men ett lag er så mye enklere både å huske og ta på. Spesielt for de som sitter i ro.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 23:51   #8
pulverheksa
blant fjord og fossevell
 
pulverheksa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Innlegg: 1.271
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du ikke noe annet da

Jeg måtte ta hjem regntøyet fra barnehagen for å få de til å bruke reima-vårdressen, den var nemmelig så fin at den sparte de på. Så det kan kanskje være at hun synest den var for fin til barnehagebruk da?

Vi har brukt vårdress og godt med ull under hele barnehagekarrieren, genialt for små som skal leke ute. Jeg strikket hel ulldress i dobbelt ubehandlet garn som jeg la i lanolin og fikk vannavstøtende. Ellers har jeg brukt ribbestrikket ulltøy fra nøstebarn i tillegg til ull innerst.

pulverheksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 12:30   #9
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du ikke noe annet da

Opprinnelig lagt inn av pulverheksa, her.

Jeg måtte ta hjem regntøyet fra barnehagen for å få de til å bruke reima-vårdressen, den var nemmelig så fin at den sparte de på. Så det kan kanskje være at hun synest den var for fin til barnehagebruk da?

Skjønner faktisk at enkelte barnehager vegrer seg mot å bruke nye og fine ting. En venninne av meg driver en privat barnehage, og hadde puttet på et barn en (ny) dress - den eneste dressen barnet hadde. Etter ute-økten var jo såklart barnet litt møkkete, og da fikk hun så hatten passet av foreldrene fordi den nye dressen hadde blitt skitten!

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 00:57   #10
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du ikke noe annet da

Uansett, i Oslo MÅ man ha regnbukse om dagen. Selv med regnbukse, Reimadress og cherrox... poden var våt.

Så jeg tipper hun etterlyste en regnbukse. :analyserer:

Man MÅ ikke ha vårdress. Det er bare å kle på ungen et lag til. Det gjør samme nytte.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 07:31   #11
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du ikke noe annet da

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Uansett, i Oslo MÅ man ha regnbukse om dagen. Selv med regnbukse, Reimadress og cherrox... poden var våt.

Så jeg tipper hun etterlyste en regnbukse. :analyserer:

Man MÅ ikke ha vårdress. Det er bare å kle på ungen et lag til. Det gjør samme nytte.

Lille bruker bare reimadress og vanntette sko i Oslo om dagen. Aldri våt. Dressen er jo vanntett?

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 08:20   #12
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.976
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du ikke noe annet da

Begge mine har Reima (vinterdress) og bruker regnbukse utenpå om dagen.
Det kommer sikkert veldig an på hvor man bor og snømengder. Der vi bor er det mye!

Jeg ble fortalt i går av en barnehageansatt at de som ikke hadde regnbukse på nå ble kliss våte. Uansett dress! Og det mest sjarmerende er at de barna som ikke hadde med regnbukse ikke hadde skiftetøy heller.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 20:54   #13
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.912
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du ikke noe annet da

Opprinnelig lagt inn av Dora, her.

Begge mine har Reima (vinterdress) og bruker regnbukse utenpå om dagen.
Det kommer sikkert veldig an på hvor man bor og snømengder. Der vi bor er det mye!

Jeg ble fortalt i går av en barnehageansatt at de som ikke hadde regnbukse på nå ble kliss våte. Uansett dress! Og det mest sjarmerende er at de barna som ikke hadde med regnbukse ikke hadde skiftetøy heller.

Å her ble vi fortalt at den eneste som holdt seg tørr var vår sønn som brukte troll dressen. de med regntøy hadde blitt våte gjennom.
Mini har ikke blitt våt i dressen før i dag men da hadde han helt en bøtte med vann inni dressen og da var det ikke så rart.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 11:57   #14
dolliemor
Aktiv
 
dolliemor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 228
dolliemor er litt kul
Standard

Sv: Har du ikke noe annet, da

Tenkte også på at kanskje assistenten syntes den var for tynn?

Min erfaring er at ungene blir våte/fuktige i regnklær. De puster jo ikke, så det kan jo være årsaken.
De har aldri vært våte i Reimatec, Ticket, eller Troll. Det har vel hendt at de (spesielt mine to aktive gutter) har vært våte helt nederst på buksen (eller sokkene) inni dressen, men da er det fordi buksen har sklidd opp og vann/snø har kommet inn i skoen eller dressen.

__________________
Storebror-00, Lillebror-02 og Lillesøster-06
dolliemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 11:58   #15
dolliemor
Aktiv
 
dolliemor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 228
dolliemor er litt kul
Standard

Sv: Har du ikke noe annet da

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Å her ble vi fortalt at den eneste som holdt seg tørr var vår sønn som brukte troll dressen. de med regntøy hadde blitt våte gjennom.
Mini har ikke blitt våt i dressen før i dag men da hadde han helt en bøtte med vann inni dressen og da var det ikke så rart.

Det husker jeg vi ble fortalt da mellomsten gikk i barnehagen også. Han hadde Trolldress som var klissvåt utenpå, men knusktørr inni.

__________________
Storebror-00, Lillebror-02 og Lillesøster-06
dolliemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 08:21   #16
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.976
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du ikke noe annet da

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Lille bruker bare reimadress og vanntette sko i Oslo om dagen. Aldri våt. Dressen er jo vanntett?

Så godt som ingenting fungerer som helt vanntett når man bader i våt snø og vann.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 13:55   #17
mamz76
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 34
mamz76 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Har du ikke noe annet da

Opprinnelig lagt inn av Dora, her.

Så godt som ingenting fungerer som helt vanntett når man bader i våt snø og vann.


Dette er jeg enig i
til og med når de har på seg regntøy er de fuktige likevel

mamz76 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 13:56   #18
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du ikke noe annet da

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 18:57   #19
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du ikke noe annet da

Når man bader med klær på blir man våt. Skifte må de ha åkke som. Hvis de ikke blir våte så bader de ikke på ånkli.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 19:30   #20
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du ikke noe annet da

Ok, lille er 18 mnd så jeg ser at det er annerledes enn en på 4 år.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no