|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
06-04-21, 11:26 | #1 |
rakkarpus
|
Märtha Louise og mediahttps://www.vg.no/rampelys/tv/i/bnrQ...ytting-til-usa
06-04-21, 11:30 | #2 |
Nærmer seg
|
Sv: Martha Louise og mediaHun blir sikkert venn med presidenten når hun flytter, han går sikkert på visning for henne og hjelper henne med å flytte...
06-04-21, 11:35 | #3 |
Dårlig husmor
|
Sv: Martha Louise og mediaSånn har jo hun fungert siden hun ble voksen. Glad i medieomtale når den er positiv og holder på sin rett til privatliv når hun gjør noe dumt. |
06-04-21, 12:29 | #4 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
|
Sv: Martha Louise og media
Jeg synes i grunnen ikke de får så mye medieoppmerksomhet jeg da. Det er ikke veldig mye jeg har sett til dem i media, men nå leser jeg ikke ukeblader og sånt, forholder meg mest til (nett-)aviser og TV. Det gjelder også barna til kronprinsen. Det er mest offisielle bilder frigitt av kongehuset og familien selv. Märtha selv får selvsagt medieoppmerksomhet, men det er jo på grunn av de litt utradisjonelle livsvalgene hennes. I den forbindelse har vel media vært ganske harde, både når det gjelder englekonseptet hennes og når det gjelder sjamanen. Men døtrene, de mener jeg har fått være ganske mye i fred. Må innrømme at med unntak av den eldste, som fikk oppmerksomhet rundt den nydelige talen hun holdt i begravelsen til faren, så hadde jeg ikke kjent dem igjen om jeg hadde snublet over dem på gata. Men skjønner jo om det ikke akkurat oppleves slik for dem, sett fra innsiden, barna vil jo også bli påvirket av alt som skrives om deres mor og hennes kjæreste, så jeg forstår behovet for å kontrollere hvilket inntrykk media skaper av dem.
06-04-21, 11:34 | #5 |
Yes, we can!!
|
Sv: Martha Louise og mediaMulig at vurderingen er at de vil gjøre det på egne og ikke andres premisser?
06-04-21, 11:35 | #6 |
ctrl+z
|
Sv: Martha Louise og mediaBah. Jeg ser hun prøver å rasjonalisere eksponering av barna, men det hjelper ikke for meg. Jeg synes det er usmakelig av TV2 også, de barna har vel fått nok?
06-04-21, 12:07 | #7 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
|
Sv: Martha Louise og mediaJeg er republikaner med hva det medfører av følelser rundt kongelige, men hun virker som en trivelig dame. DOG: jeg er superkritisk til hvordan hun benytter media, sin tittel når det måtte passe og ikke minst forbeholder jeg meg retten til å himle over enhver som synes sjamanvirksomhet er lite smart. Uten at det gjør meg til en trangsynt rasist.
07 og 10 Sist redigert av Pelle : 06-04-21 kl 13:36. |
06-04-21, 12:21 | #8 |
Introvert optimist
|
Jeg tror virkelig ikke det hadde hjulpet det grann om sjamanen var blendahvit altså. Det er så borti staur og vegger dumt som det er, helt og fullstendig uavhengig av hudfarge.
06-04-21, 12:31 | #9 |
Yes, we can!!
|
Sv: Martha Louise og mediaKjæresten til Märtha får to typer tyn, og noen ganger en blandings:
06-04-21, 12:33 | #10 |
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Martha Louise og mediaTV2 har jo helt fullstendig gitt blaffen i VVP lenge. Seertall er tydeligvis helt overordnet alt annet. De har kjørt på med den hjernedøde tv-serien "Bloggerne" i mange sesonger, der små barn eksponeres i alle mulige situasjoner, og de kjører jo på med alle mulige kjendiskonsepter av ganske så dårlig kvalitet sånn generelt sett.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
06-04-21, 12:36 | #11 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Martha Louise og mediaSjamanvirksomhet er én ting, noe annet er den vanvittige misogynismen. Hun har tittelen Prinsesse av Norge, i kraft av den representerer hun Norge. Vi kan ikke late som om hvem hun omgås og hvem hun er kjæreste med ikke reflekterer tilbake på henne. Hva hadde skjedd om hun var sammen med en åpent nazist, f.eks.? Det hadde vi aldri akseptert, håper jeg. Og derfor synes jeg det er skikkelig trist at vi aksepterer dette. Det er virkelig ugreit at en representant for Norge er sammen med en som har de holdningene han har.
06-04-21, 12:46 | #12 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
|
I og med at hun ikke er medlem av kongehuset men kongefamilien, representerer hun ikke norge. Dette er jo valg hun har tatt.
06-04-21, 19:00 | #13 |
Off the map.
|
Men vi kan jo ikke bestemme over folk i 2021, og nettopp derfor synes jeg vi bør avskaffe hele monarkiet.
06-04-21, 19:16 | #14 |
Semiaktiv
|
Nemlig. Det er jo helt spinnvillt at vi skal akseptere eller ikke akseptere hvem et menneske vi ikke engang kjenner skal dele livet sitt med. Bare fordi hun ble født inn i en forhistorisk rolle.
06-04-21, 20:49 | #15 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Navnet hennes er Prinsesse Märtha L. av Norge. Å si at hun ikke representerer Norge er absurd.
Vi kan ikke det, men vi kan ta fra dem tittel og privilegium. Helst avskaffe monarkiet selvfølgelig.
06-04-21, 12:42 | #16 |
Yes, we can!!
|
Sv: Martha Louise og mediaJa, det er sant, Input. Han kan gjerne snakke om at åndene laster opp energier til operativsystemet hans ( ), men den der med hvordan han skulle heale "løsaktighet" fra vaginaen til kvinner, den var så helt UTE, at jeg ikke kommer over det.
06-04-21, 12:46 | #17 |
Yes, we can!!
|
Sv: Martha Louise og mediaDatter nr to har forresten allerede en ganske stor plattform som influencer, mest med sminke. (Hva man finner ut på Tiktok!)
06-04-21, 12:51 | #18 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
|
Ja, og mor er betydelig bidragsyter der også.
06-04-21, 12:54 | #19 |
Semiaktiv
|
Ja, det blir jo noe helt annet, der gjør hun sine egne valg på lik linje med andre tenåringer. Om hun flyter litt på medfødt kjendisstatus mener jeg er helt ok, noen fordeler må hun jo ha.
06-04-21, 13:46 | #20 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
|
Jeg har ikke stemt for et slikt system, og ønsker da å være kritisk i de fleste sammenehenger. Hun hadde tidligere en prinsesseinstagramkonto som hun brukte flittig i sin næringsvirksomhet. Det fikk hun beskjed om å slutte med. Men sjamanen fortsetter likevel å tagge denne kontoen flittig, flere år etterpå. Det sier jo ganske mye, synes jeg.
Jeg vet han har fått rasistisk dritt. Men når jeg leser at "Norge sier de ikke var klar for sjamanisme, men jeg tror nok det mest var hudfarge" - da blir jeg faktisk sur. De kan ikke se bort fra at vi er ganske mange som synes sjamanisme er noe ordentlig TULL, særlig når man hovedsaklig holder seg til kjendis-USA mht kundekrets.
07 og 10 Sist redigert av Pelle : 06-04-21 kl 13:57. |
|
|