Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Økt sykefravær blant kvinner

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-09-09, 15:27   #1
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Økt sykefravær blant kvinner

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/sorlandet/1.6785606
Hva synes dere?

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 15:29   #2
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.086
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Økt sykefravær blant kvinner

Jeg har mine teorier, etter mange år i fagbevegelsen ...

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 15:35   #3
Mississippi
ull-lue
 
Mississippi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.327
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Økt sykefravær blant kvinner

Dette hørte jeg på nyhetene tidligere i dag og nevnte det for mannen her hjemme. Jeg fikk et litt mistroisk svar tilbake hvor han konkluderte med at jeg syns han gjorde for lite her hjemme.

__________________
"Det er ikke dråpen som får begeret til å flyte over. Problemet er at da dråpen kom var begeret alleredet fullt, og det hadde ikke dråpen noe med, den hadde jo nettopp kommet" -Karsten Isachsen
Mississippi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 15:43   #4
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.086
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Økt sykefravær blant kvinner

Bare det at folk står så lenge i arbeid som man gjør i dag, vil vel føre til økt sykefravær. Legg til at kvinneyrker ofte er i omsorgssektoren, med tunge løft og innsparing av tid og penger - og velger man da vekk gode arbeidsstillinger og riktige løft etc. for å spare tid, ja så har man større sjanse for å feilbelaste = sykefravær.

I tillegg er det jo et faktum at mange flere er i jobb i dag - det burde virke inn på begge kjønns sykefravær, men at det fører til en økning er nok ikke til å stikke under stol.



(Jeg har ikke tid til lange og gjennomtenkte svar, jeg er fortsatt på jobb. )

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 15:49   #5
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Økt sykefravær blant kvinner

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.


(Jeg har ikke tid til lange og gjennomtenkte svar, jeg er fortsatt på jobb. )




Kommer tilbake til denne.

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 15:52   #6
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.342
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Økt sykefravær blant kvinner

Jeg tenker mye det samme som Ru. Og kanskje også at det har blitt mer kosher å bli sykmeldt pga. svangerskapsrelaterte plager?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 15:58   #7
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.086
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Økt sykefravær blant kvinner

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Og kanskje også at det har blitt mer kosher å bli sykmeldt pga. svangerskapsrelaterte plager?

Ikke bare det, vi får jo også barn senere. Det øker vel faren for ymse komplikasjoner? :synser:

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 17:03   #8
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Økt sykefravær blant kvinner

Jeg tror nok det kan være noe i alle tingene som allerede er nevnt, men jeg tror ikke vi kan stikke under en stol at det nå er Ok å bli sykemeldt for problemer man ikke tidligere så på som sykdom.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 19:00   #9
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.342
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Økt sykefravær blant kvinner

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg tror nok det kan være noe i alle tingene som allerede er nevnt, men jeg tror ikke vi kan stikke under en stol at det nå er Ok å bli sykemeldt for problemer man ikke tidligere så på som sykdom.

Selvfølgelig. Er det nødvendigvis en gal ting? Bekkenløsning, for eksempel. Psykiske problemer. Ting som ikke ble tatt på alvor før, men som man innser nå.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 19:07   #10
Mississippi
ull-lue
 
Mississippi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.327
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Økt sykefravær blant kvinner

Men uansett hva man er sykemeldt for, er det et enormt sprik mellom kvinner og menn i fraværsprosent.
En veldig god setning ...

__________________
"Det er ikke dråpen som får begeret til å flyte over. Problemet er at da dråpen kom var begeret alleredet fullt, og det hadde ikke dråpen noe med, den hadde jo nettopp kommet" -Karsten Isachsen
Mississippi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 19:16   #11
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.342
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Økt sykefravær blant kvinner

Det som selvfølgelig kan være et visst negativt mønster, er at kvinner blir sykmeldt for å også klare å ta seg av andre barn/resten av hverdagen, mens menn kanskje i større grad dropper barn og resten av hverdagen for å klare å jobbe?

:synser vilt og generaliserer:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 19:25   #12
HSJ73
Henger i stroppen
 
HSJ73 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.669
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Økt sykefravær blant kvinner

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Det som selvfølgelig kan være et visst negativt mønster, er at kvinner blir sykmeldt for å også klare å ta seg av andre barn/resten av hverdagen, mens menn kanskje i større grad dropper barn og resten av hverdagen for å klare å jobbe?

:synser vilt og generaliserer:

Jeg tror du er inne på noe.

__________________
Storesøster f. 2000, Lillesøster f. 2006 og Minstesøster, september 2008
HSJ73 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 19:48   #13
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Økt sykefravær blant kvinner

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Det som selvfølgelig kan være et visst negativt mønster, er at kvinner blir sykmeldt for å også klare å ta seg av andre barn/resten av hverdagen, mens menn kanskje i større grad dropper barn og resten av hverdagen for å klare å jobbe?

:synser vilt og generaliserer:

Tror jeg du synser veldig rett i.

Hvor ofte hører man ikke, feks her inne, at folk er så slitene at de orker ikke noe når de kommer hjem fra jobb. Løsningen mange av oss ser er da en sykemelding - for man skal jo ha overskudd til mer enn jobb. Tror ikke det er så vanlig at menn ser det på den måten. Er man mann og utslitt etter jobb så har man legitim grunn til å ligge på sofaen, ikke sant?

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 19:55   #14
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.157
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Økt sykefravær blant kvinner

Menn har også psykiske problemer, men de har større terskel for å sykmelde seg på grunn av dette. Vil ikke være svake, må vite.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 19:59   #15
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.321
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Økt sykefravær blant kvinner

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Det som selvfølgelig kan være et visst negativt mønster, er at kvinner blir sykmeldt for å også klare å ta seg av andre barn/resten av hverdagen, mens menn kanskje i større grad dropper barn og resten av hverdagen for å klare å jobbe?

:synser vilt og generaliserer:

JA.

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Dette er vel gammelt nytt såvidt meg bekjent.

Dobbeltarbeid fordi kvinner deltar i arbeidslivet samtidig som de fortsatt gjør brorparten av arbeid i hjemmet, arbeidssituasjonen i typiske kvinneyrker som oftere fører til utbrenthet, svangerskapsplager, psykosomatiske forhold som oftest rammer kvinner osv. er åpenbare årsaker og det er da også gammelt nytt.

For å snu trenden så må det gjøres grep både i hjemmet og på arbeidsplassen. Jeg tror det eneste som nytter er en mentalitetsendring i forhold til kvinners rolle hjemme og på jobb. Det er ikke noe NAV kan ordne opp i. Det handler om grunnleggende likestilling i hjemmet og på arbeidet. En altomfattende holdningsendring hos folk flest rett og slett.

Å tro at dette lar seg løse om folk bare skjerper seg og går på jobb hvis de ikke er "skikkelig syke" er latterlig.

Du sier alt så knakende godt, Kasia!

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 20:52   #16
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Økt sykefravær blant kvinner

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Det som selvfølgelig kan være et visst negativt mønster, er at kvinner blir sykmeldt for å også klare å ta seg av andre barn/resten av hverdagen, mens menn kanskje i større grad dropper barn og resten av hverdagen for å klare å jobbe?

:synser vilt og generaliserer:

Jepp. Det var dette jeg snakket om. Ikke bekkenløsning. Ellers er det vel forskning som støtter alle teoriene som har vært oppe her til nå, tror jeg:
Økende alder, kvinner i omsorgsyrker + at sykdomsbegrepet har blitt mye videre enn tidligere.

Spørsmålet er vel om det Kaisa nevner, (glemte å quote) er noe vi bør bruke sykelønnsordningen til. Jeg mener nei.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 20:59   #17
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Økt sykefravær blant kvinner

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Spørsmålet er vel om det Kaisa nevner, (glemte å quote) er noe vi bør bruke sykelønnsordningen til. Jeg mener nei.

Denne debatten har vi hatt før, rine!

__________________
Vær mer opptatt av hva du får gjort enn hva du ikke får gjort!
ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 21:07   #18
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Økt sykefravær blant kvinner

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Denne debatten har vi hatt før, rine!

I know. Og så vidt jeg husker sa jeg noe om at jeg tror mange "bare" er utslitte fordi de tar på seg for mye. Da fikk jeg bittelitt motbør fordi jeg "synset" om grunnen til at folk var borte fra jobb. Nå er det jo faktisk også plutselig mange her i tråden som mener at slike ting er en del av grunnen til økt sykefravær hos kvinner. Vet at mange er uenige med meg, men jeg mener NAV bør bruke pengene på andre ting enn kvinner som skal vil være verdensmestere på alle arenaer. Det går ikke; deal with it! :ser utover en bombet stue:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 21:09   #19
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Økt sykefravær blant kvinner

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

I know. Og så vidt jeg husker sa jeg noe om at jeg tror mange "bare" er utslitte fordi de tar på seg for mye. Da fikk jeg bittelitt motbør fordi jeg "synset" om grunnen til at folk var borte fra jobb. Nå er det jo faktisk også plutselig mange her i tråden som mener at slike ting er en del av grunnen til økt sykefravær hos kvinner. Vet at mange er uenige med meg, men jeg mener NAV bør bruke pengene på andre ting enn kvinner som skal vil være verdensmestere på alle arenaer. Det går ikke; deal with it! :ser utover en bombet stue:

__________________
Vær mer opptatt av hva du får gjort enn hva du ikke får gjort!
ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 21:10   #20
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.342
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Økt sykefravær blant kvinner

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

I know. Og så vidt jeg husker sa jeg noe om at jeg tror mange "bare" er utslitte fordi de tar på seg for mye. Da fikk jeg bittelitt motbør fordi jeg "synset" om grunnen til at folk var borte fra jobb. Nå er det jo faktisk også plutselig mange her i tråden som mener at slike ting er en del av grunnen til økt sykefravær hos kvinner. Vet at mange er uenige med meg, men jeg mener NAV bør bruke pengene på andre ting enn kvinner som skal vil være verdensmestere på alle arenaer. Det går ikke; deal with it! :ser utover en bombet stue:


Jeg synes det er så rørende vakkert at du stadig ikke greier å se lenger enn din egen nesetipp, (eventuelt stuevegger), og ikke evner å innse FØR du skriver innleggene dine at andre har situasjoner hvor man ikke har noe valg, man må faktisk klare å ha kontroll både på hjemmebane og jobb, og at man kan være lettere unnværlig på jobb enn hjemme.

Men det er jo veldig fint for alle de som ikke trenger å bekymre seg over denslags, selvfølgelig.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no