Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hva slags kjøkkenmaskin ønsker jeg meg?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-02-12, 17:53   #1
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.916
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva slags kjøkkenmaskin ønsker jeg meg?

Jeg er i grunn ikke så veldig glad i å lage mat. Og jeg har faktisk en gammel sak fra begynnelsen av 90-tallet, BOCH eller noe sånt. Men den har jeg igrunn aldri likt.

Jeg kommer evt til å bruke den til å lage kaker, gjærbakst og sånt til å begynne med. Hvis jeg får ånden over meg så kan det jo hende at jeg utvider litt.

Men hva vil jeg ha?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 17:55   #2
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva slags kjøkkenmaskin ønsker jeg meg?

Jeg synes Kenwood Major(var det vel) er veldig bra, har den på jobb og ønsker meg en hjemme.
Den jeg har fungerer veldig bra, så da får jeg bare håpe den snart ikke virker

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 17:55   #3
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.905
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva slags kjøkkenmaskin ønsker jeg meg?

Kenwood Major. Den finnes det plenti ekstrautstyr til, den dag du får ånden over deg. Stor bolle til brøddeig.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 18:03   #4
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags kjøkkenmaskin ønsker jeg meg?

Du vil ha en Kenwood Major.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 18:04   #5
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags kjøkkenmaskin ønsker jeg meg?

Hiver meg i Kenwoodkoret. Min stålbolle tar 2 kg mel, har eltekrok, k-krok og ballongvisp. Jeg kjøpte med kjøttkvern og blender som ekstrautstyr. Det er nesten ikke måte på hva for slags ekstrastash man kan ha, dersom man får ånden over seg.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 19:15   #6
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva slags kjøkkenmaskin ønsker jeg meg?

Får man 4 brød i slengen i en Kenwood, lurer mannen på. Han bruker 2 kg mel og 1,8 liter væske når han baker brød.

:undertegnede avslører sine manglende skills på kjøkkenet:

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 10:32   #7
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva slags kjøkkenmaskin ønsker jeg meg?

Opprinnelig lagt inn av emin, her.

Får man 4 brød i slengen i en Kenwood, lurer mannen på. Han bruker 2 kg mel og 1,8 liter væske når han baker brød.

:undertegnede avslører sine manglende skills på kjøkkenet:


Det går akkurat... *btdt* men da bør du ha en med sterk motor (1200/1500W). De på rundt 800W sliter veldig med en så tung deig.

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 11:57   #8
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva slags kjøkkenmaskin ønsker jeg meg?

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Det går akkurat... *btdt* men da bør du ha en med sterk motor (1200/1500W). De på rundt 800W sliter veldig med en så tung deig.

Ja, jeg har sett på den på 1200W.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 19:20   #9
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.242
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags kjøkkenmaskin ønsker jeg meg?

1,8 l væske er ganske mye selv for en kenwood, jeg er usikker på om det går. Jeg lager bolledeig med ca 1,5 l væske totalt, da er det rimelig fullt oppi der. Men det kan være jeg hadde fått oppi noen dl til.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 19:23   #10
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.916
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags kjøkkenmaskin ønsker jeg meg?

Så jeg ønsker meg ikke en KitchenAid i en lekker smekker farge?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 19:26   #11
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.056
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags kjøkkenmaskin ønsker jeg meg?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Så jeg ønsker meg ikke en KitchenAid i en lekker smekker farge?

Jo, det gjør du. Hvis du ikke lager store ting.

Jeg elsker min lekre, mørkebrune KA og den brukes masse. Og er definitivt pen nok til alltid å stå fremme.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 17:57   #12
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva slags kjøkkenmaskin ønsker jeg meg?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jo, det gjør du. Hvis du ikke lager store ting.

Jeg elsker min lekre, mørkebrune KA og den brukes masse. Og er definitivt pen nok til alltid å stå fremme.

Vi har også denne brune.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 07:04   #13
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva slags kjøkkenmaskin ønsker jeg meg?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Så jeg ønsker meg ikke en KitchenAid i en lekker smekker farge?

Jo, det gjør du. Jeg har Kenwood, og den er skranglete og har vært inne på reparasjon to ganger. Neste gang blir det kanskje KA.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 19:30   #14
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.916
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags kjøkkenmaskin ønsker jeg meg?

Jeg kommer ikke til å lage store ting.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 19:31   #15
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.242
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags kjøkkenmaskin ønsker jeg meg?

Hvis du ikke skal lage dobbel bolledeig eller tilsvarende ville jeg ønsket meg en ka. De er så fine. Men akk så små når det kommer til store deiger.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 19:33   #16
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags kjøkkenmaskin ønsker jeg meg?

Jeg skal kjøpe en Kenwood Major om noen uker (eller tidligere), og jeg skal kjøpe ismaskin til den, bla.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 19:36   #17
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.916
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags kjøkkenmaskin ønsker jeg meg?

Jeg tror nok at du er veldig mye mer opptatt av å lage mat enn meg, jeg lager faktisk ikke mat i det hele tatt. (Jeg bør kanskje ikke si at grunnutdannelsen min er tatt på samme sted som Ingrid Espelid Hovig?)

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 19:44   #18
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags kjøkkenmaskin ønsker jeg meg?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg tror nok at du er veldig mye mer opptatt av å lage mat enn meg, jeg lager faktisk ikke mat i det hele tatt. (Jeg bør kanskje ikke si at grunnutdannelsen min er tatt på samme sted som Ingrid Espelid Hovig?)



Jeg er definitivt ikke på DD-nivå hva angår matlaging. Men når jeg først er i brødbakesving så er det like greit å få unna 3 store eller 4 små brød i samme slengen. 2 kg mel og 1,2 l væske går finfint. Den bråker, men det gjør gjerne alle kjøkkenmaskiner? Savner dør mellom stue og kjøkken. Elting av brøddeig går forbausende ofte samtidig med barne-tv.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 20:02   #19
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags kjøkkenmaskin ønsker jeg meg?

Jeg har Kenwood Major, og er veldig fornøyd. Men lekker er den jo ikke akkurat.

Opprinnelig lagt inn av emin, her.

Får man 4 brød i slengen i en Kenwood, lurer mannen på. Han bruker 2 kg mel og 1,8 liter væske når han baker brød.

Det som er fint med Kenwood, er at bakebollen ikke MÅ sitte fast. Altså - det er mulig å bruke en diger bolle, og bare bruke maskinen som elteverktøy. Mamma hadde en diger plastbolle som hun hadde deig til 10 brød i.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 20:08   #20
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.905
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva slags kjøkkenmaskin ønsker jeg meg?

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Det som er fint med Kenwood, er at bakebollen ikke MÅ sitte fast. Altså - det er mulig å bruke en diger bolle, og bare bruke maskinen som elteverktøy. Mamma hadde en diger plastbolle som hun hadde deig til 10 brød i.

Eller du kan ha to Kenwood-boller til store bakeprosjekter.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no