Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Spinoff: Hvilke Toro-retter spiser du i dag?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-14, 21:14   #1
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.886
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spinoff: Hvilke Toro-retter spiser du i dag?

Tell me. Kom igjen, tilstå nå!

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.



Sist redigert av Karamell : 13-11-14 kl 21:59.
Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-14, 21:17   #2
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.886
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hvilke Tororetter spiser du i dag?

Vi bruker:
Kjøttkakesausen av og til.
Tomatsuppen med makaroni (ungene liker ikke min hjemmelagete )
Lasagnen av og til
Pizzabunnen nokså ofte. Jeg gidder visst ikke å måle opp mel.
Pizzafyll. Dette har vi nettopp sluttet med for jeg klarer ikke smaken og jeg synes den er for salt. Men likte den før.
Bukjongterninger

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-14, 21:21   #3
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.210
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hvilke Tororetter spiser du i dag?

Jeg tror faktisk det eneste jeg kjøper fra Toro (en veldig sjelden gang) er en kyllingsaus med sjalottløk og urter, som et par av guttene liker. Hvis jeg hadde likt Torogryteretter osv. hadde jeg ikke vært flau for å si det, men jeg gjør virkelig ikke det, og jeg tåler ikke så mye salt heller.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-14, 21:22   #4
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.868
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: Hvilke Tororetter spiser du i dag?

Toro hadde en fiskesuppe på pose før, tror jeg? Bergensk fiskegryte? Mannen og jeg eeeelsket den da vi var studenter.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-14, 21:23   #5
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.977
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: Hvilke Tororetter spiser du i dag?

En sjelden gang et par av sausene, og av og til buljongterninger (jeg foretrekker fond).

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-14, 21:23   #6
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.911
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff: Hvilke Tororetter spiser du i dag?

Er det lov til å svare ingen? Kan ikke komme på noen. Kjøper Mutti pizzasaus og fersk ferdig pizzabunn tre eller fire ganger i året. Buljongterninger har vi.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-14, 17:52   #7
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: Hvilke Tororetter spiser du i dag?

Vi elsker Toro vi.... ��
Tomatsuppe, lasagne(når jeg ikke gidder hjemmelaget, syns Toro sin er den beste av de pakkene), en og annen gryterett, kylling Bretagne sausen er veldig god. Og fløtesaus.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-14, 21:17   #8
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hvilke Tororetter spiser du i dag?

Jeg spiser en og annen Torogryte innimellom, bruker av og til pizzasausen, Rett i koppen og sikkert noen andre ting også. Synes det er helt greit og ingen ting å være flau over.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-14, 21:18   #9
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: Hvilke Tororetter spiser du i dag?

Lasagne
Tikka Masala med kylling
Og anna indiskinspirert kyllingrett

Det er stort sett på ettermiddagsvakter eg eter sånt. Det hender eg fyrer i gang Thai kyllingsuppe frå frysedisken også.



Åh, no var eg berre på ferdigrettane!


Av øvrig Toro så brukar me;
pizzadeig
tomatsuppe
diverse sausar
pannekakerøre
muffins
langpannesjokoladekake


Vår ven Toro, vår onkel Ben og vår fetter Findus.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-14, 21:20   #10
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.868
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: Hvilke Tororetter spiser du i dag?

Det hender vi lager Toro tomatsuppe, siden ungene insisterer på at den er bedre enn min.

Ellers tror jeg ikke det er så mye. Hender mannen kjøper spaghettisaus på glass, men det er da så håpløst salt.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-14, 22:13   #11
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.797
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: Hvilke Tororetter spiser du i dag?

Tomatsuppe (til mann og barn, jeg liker ikke tomatsuppe så godt så det blir på dager jeg ikke er hjemme).
Lasagne (Knorr)
Jegergryte
Bernaisesaus (Knorr)
Peppersaus
Brownies
Knekkebrød

Tror det er det.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-14, 22:45   #12
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff: Hvilke Tororetter spiser du i dag?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Det hender vi lager Toro tomatsuppe, siden ungene insisterer på at den er bedre enn min.

Mine er helt motsatt. Malin kom hjem fra sfo en gang og var helt forferdet over at tomatsuppe kunne komme fra pose, og at folk faktisk syns det var godt . Selv min superkresne seksåring spiser med liv og lyst.

Vi bruker lite toro og andre halvfabrikata, men det blir litt rett i koppen i blant, og pastasaus med urter og ost. Ja, og buljongterninger.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-14, 22:58   #13
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.981
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff: Hvilke Tororetter spiser du i dag?

Siden vi ikke gidder å lage kraft i hverdagen bruker vi buljongen endel.
Og så har vi alltid den glutenfrie tomatsuppa i hus, for den er også melkefri og superkjapp å slenge i hop. Og så blir den veldig god med en boks mutti oppi, og en halv terning "klar kjøttsuppe", og litt småtteri av det vi har i hus.
Ertesuppa bruker jeg endel, for jeg må alltid ha det ved siden av pannekaker de få gangene i året vi har det, men det er sånn nødmat og da har jeg aldri planlagt i god nok tid til å legge erter i bløt dagen før.

Har prøvd endel av de sausene også, men bortsett fra hollandaise og bearnaise (forøvrig fra knorr) som vi lager innimellom fordi ungene foretrekker den fremfor hjemmelaget, syns jeg ikke noe om dem.

Gryteretter- nei. Som nødmat på hytteturer eller lignende, men ellers ikke.

Og så bruker vi den langpannekaka til det meste av barneselskap, fordi den er enkel og mer enn god nok til å være melk og glutenfri.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-14, 23:14   #14
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.133
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: Hvilke Tororetter spiser du i dag?

Bruker ikke så mye akkurat TORO lenger.
Men vi bruker langpanne sjokoladekake til hver bursdag, da den er så allergivennlig og smaker helt greit. Hvis vi har muffins kommer også det derfra.

Ellers av ferdigmat så varierer det litt:
-Dolmio hvis vi skal lage lasagne til hverdags (gjerne både tomatsaus og ferdig hvit saus - men leste på ingredienslisten sist gang, så det er mulig jeg må lage hvit saus selv heretter)
- ungene elsker Toro tacogryte.
- Mannen har funnet en "pestosaus" ferdig på pose som han heller over laks og steker i ovnen. Hurtigmiddag.
-Saretas krydder og sauser hvis vi vil ha indiskinspirert middag litt enkelt.
-Trøndersodd. (ikke fra boks, men frossent inderøysodd i spann)
-Pytt i panne har vi i fryseren som kriseløsning, samme med ferdigkjøpt fiskegrateng.



pizzabunnen har jeg slutta å bruke, slumper oppi KA-en og det blir helt greit og en god deig å jobbe med.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-14, 21:23   #15
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.079
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff: Hvilke Tororetter spiser du i dag?

Buljong
Brownie-posen
Langpannesjokoladekaka til barnebursdag og "kiosk-mat"
Jegergryte
Rett i koppen suppe og kakao

Det hender sikkert at jeg kjøper noe annet også, men ikke noe jeg kommer på nå.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-14, 21:27   #16
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.700
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hvilke Tororetter spiser du i dag?

Tomatsuppe + av og til gryteretter (jeg har en mann som elsker mexicansk gryte)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-14, 17:50   #17
Linella
Erfaren
 
Linella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 844
Linella er litt kulLinella er litt kul
Standard

Sv: Spinoff: Hvilke Tororetter spiser du i dag?

Vi bruker en sjelden gang saus fra Toro, tror jeg. Ellers kan jeg ikke komme på noe.

Linella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-14, 21:30   #18
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.905
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spinoff: Hvilke Tororetter spiser du i dag?

Gryteretter og sauser derfra har vi av og til.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-14, 21:31   #19
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.270
Blogginnlegg: 264
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: Hvilke Tororetter spiser du i dag?

Jeg lager det aller meste fra bunnen av.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-14, 21:33   #20
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spinoff: Hvilke Tororetter spiser du i dag?

Tomatsuppe.
Av og til sauser.
Av og til kake hvis det skal leveres til et eller annet skolearrangement.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no