Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Om julegavenes innhold

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-12-07, 10:52   #1
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Om julegavenes innhold

Jadda, spinoff så det står etter.

I tråden om pris på julegaver er det mange som sier at de helst kjøper ting ungene trenger. Og ikke for å kritisere noen, jeg tar bare et tilfeldig eksempel her. En forteller at barnet skal få tripp-trapp-stol til jul.

Da blir jeg litt sånn... hvor OK ville dere syntes det var å få ny kjøkkenstol til jul?

Det samme gjelder forsåvidt også litt for klær. Ny vinterdress i julegave - ja, den koster mange penger, men jeg tror at de fleste barna hadde blitt mer glad for nye tegnesaker til en 50-lapp eller et lite legosett til 150 kroner.

Jeg forstår bare ikke hvorfor man velger å gi tripp-trapp-stol eller vinterdress i julegave. Praktisk og nyttig, ja. Men er da målet "flest mulig pakker"? Eller å bruke en bestemt kronesum? Målet kan jo åpenbart IKKE være å glede barnet.

Og så syns jeg liksom jeg ser for meg at jeg kommer på jobb i romjula....

Kollega: "Fikk du noe fint til jul, da?"
Jeg: "Jada! Jeg fikk en flott pose med vaskepulver, og det trenger jeg jo, for det er jo jeg som vasker familiens klær. Dessuten fikk jeg en ny dørmatte, for den gamle var utslitt!"

For å si det sånn, spesielt når det gjelder barn, så skal julen være litt magisk. Og man skal glede hverandre. Når jeg kjøper gaver til mine nevøer og nieser så kjøper jeg ikke praktisk ullundertøy eller pysjer, selv om det er det foreldrene syns er mest praktisk. Jeg kjøper noe jeg tror barna blir glade for. I år får den ene nevøen en sånn diode-hodelykt. Den tror jeg han kommer til å bli glad for. En niese får en "my little pony" - fordi hun elsker små rosa og lilla ponnyer. Jeg vet hun kommer til å bli mye mer glad for en ponny til 100 kroner enn om jeg hadde kjøpt en vinterdress til 1500 kroner. (Selv om foreldrene nok hadde foretrukket motsatt...)

Hva er målet med julegavene for dere?

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-07, 10:58   #2
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om julegavenes innhold

Bare for å svare: Mine barn har alltid blitt glade for å få klær, selv da de var små.
Så noen barn kan faktisk glede seg over det også.

Mitt eldste barnebarn smiler stort når hun ser klær hun liker, og vil gjerne at alt skal matche. Blir 2 1. februar....

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-07, 11:00   #3
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.897
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om julegavenes innhold

Ja takk, begge deler, sier jeg - tror jeg. Jeg er i utgangspunktet enig i at ungene først og fremst skal få noe de blir glade for. Likevel kan det iblant være aktuelt med praktiske gaver. I år får f.eks. niesa mi både bok, småfigurer hun har ønsket seg og ulltrøye av oss til jul. Det koster å holde barna med skikkelige klær og utstyr, og for en del familie kan det bli litt trangt. Det er ikke unaturlig å ta julegavene "til hjelp" sånn sett, både for foreldre og andre slektninger og venner.

Jenta vår fikk barnehagedress av oss til bursdagen sin, men ettersom hun er ett år, synes jeg det er helt OK. Seinere blir det nok annerledes, og jeg ser for meg en miks av morsomme og praktiske gaver.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-07, 11:02   #4
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om julegavenes innhold

Mine barnebarn får forresten lek&lær ting og stativ til gulvaktiviteter av oss i år. Pluss noen klær.
Foreldrene får penger, slik at de kan bestemme selv.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-07, 11:26   #5
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Om julegavenes innhold

[quote=Line*;725142]Mine barnebarn får forresten lek&lær ting .[/QUOTE

Jeg leste lakk&lær ting.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-07, 11:28   #6
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Om julegavenes innhold

For øvrig er til dags dato den gildeste bursdagspresangen dattera mi fikk i år et par vinterstøvler. Hun forteller meg hvem hun fikk dem av hver eneste gang hun tar dem på.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-07, 11:47   #7
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om julegavenes innhold

[quote=Pia;725173]

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Mine barnebarn får forresten lek&lær ting .[/QUOTE

Jeg leste lakk&lær ting.



ser det ikke bare er meg som leser litt feil

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-07, 14:42   #8
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Om julegavenes innhold

[quote=Milfrid;725204]

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.




ser det ikke bare er meg som leser litt feil

Mye sex-lesing i denne tråden.

Er det for mye julestyr?

  Svar med sitat
Gammel 20-12-07, 14:46   #9
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Om julegavenes innhold

Jeg er enig i at ungene har godt av å få praktiske ting også.

Men akkurat denne jula er jeg glad for at jeg oppdaget at minstemann ønsker seg Spidermann-drakt før jeg kjøpte ny Nøstebarn-pysj. Det viser seg at storesøster har hjulpet ham med å skrive ønskeliste (som vi ikke har fått før nå!) og der står det Spidermann-drakt øverst og forøvrig bare Spidermann-ting...

Heldigvis har jeg nå klart å skaffe en slik drakt - håper det blir den "magiske" gaven hans som han har ønsket seg så veldig.


(Fikk forresten denne kommentaren av mellomste for et par uker siden: "Hvorfor kjøper du alltid bøker i julegave mamma?")

  Svar med sitat
Gammel 20-12-07, 14:47   #10
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om julegavenes innhold

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Er det for mye julestyr?

HØHØHØ, julestyr!

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-07, 23:52   #11
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Om julegavenes innhold

Her blir det litt blanding. I år har vi kjøpt stor bokhylle på deling til jentene. Den skal så på lekerommet deres. Storesøster får "jungelboken" på dvd og lillesøster får en lekebok utenom.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-07, 02:38   #12
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Om julegavenes innhold

Det var nok meg med tripp-trapp-stolen ja Vi er faktisk så kjipe at jenta allerede har fått den og tatt den i bruk. Vi gadd ikke pakke den inn, og ta den med på julefeiring 3 timer unna med bil. Det blir helt sikkert nok gaver å dra på

Vi har alltid gitt tripp-trapp-stol til ungene våre den andre julen deres, og guttene som var ca 2 år da de fikk sine stoler har vært veldig begeistret for de. Det er de den dag i dag. Det er DERES stoler, og nåde den som låner stolen uten å spørre Poenget mitt er at en sånn gave er noe de vil ha glede av i mange år framover, faktisk helt til de er voksne, og kan la den gå i arv til evt sine barn igjen.

Sånn generelt sett så ønsker jeg at barne mine skal få julegaver som er både praktiske OG gøyale, helst på en gang Mine barn blir glade for klær og de blir glade for leker, og kjenner jeg familie og venner rett, så kommer det nok til å ligge litt av begge deler under juletreet.


Og bare for ordens skyld. Snuppa får liten babyborn dukke fra brødrene, og en billedbok fra Nissen også på julaften, så jeg tenker nok hun blir fornøyd. Uten at jeg tror hun har så veldig store forventninger i en alder av 14 mnd



Føyer til:
Jeg mener også at barna skal få, så sant det er praktisk og økonomisk mulig, det som står høyest på ønskelisten sin. Enten det nå er bursdag eller jul.
Eldstemann ønsker seg mest her i verden en EKTE tryllestav. Den blir jo litt vanskelig å oppfylle, men jeg vet at tante har vært og handlet et gammeldags tryllesett, og lærebok i trylling. Så får vi håpe det gjør nytten Vi har snakket om at man må lære seg å trylle, at det ikke finnes tryllestaver som tryller helt av seg selv.
Nr to på lista hans er en robot, og det får han av oss foreldre. Robosapien heter den visst. Det er en skrekkelig unyttig ting, som vi strengt tatt ikke har plass til en gang, men han falt så til de grader for den i butikken at vi endte opp med å kjøpe den.

Mellomste på tre år har ikke helt begrep på julen, og hva han ønsker seg, så han får en praktisk men morsom gave av oss i år



En ting til ang tripp-trapp-stol o.l. Hadde dette vært en ting som skulle gått i arv mellom ungene, så hadde vi ikke gitt den i julegave. Da hadde vi kjøpt den utenom som alt annet barneutstyr. Men all den tid de får hver sin, så tenker jeg at det er en flott julegave, som de vil ha glede av lenge


Sist redigert av Hannah : 21-12-07 kl 02:57. Årsak: La til litt mer i innlegget
Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-07, 07:37   #13
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Om julegavenes innhold

Min datter på 2,5 blir veldig glad for å få klær hun, spesielt hvis de er rosa med glitter på Det blir alltid en kombinasjon av alt uansett her i huset. Jeg har kjøpt mest ting barna våre trenger i år, men også små tilleggsgaver som små leker. Også vet jeg at to av onklene alltid kjøper leker, så de lider ikke

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-07, 07:42   #14
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Om julegavenes innhold

Og ja, jeg hadde blitt glad for en kjøkkenstol til jul

Jeg har vært å handlet inn gaver fra mine bestemødre til oss til jul, og det er bare praktiske gaver, synes det er veldig greit jeg.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-07, 00:28   #15
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Om julegavenes innhold

Er ganske enig med H.I., har tenkt på det selv også...
Ungene mine blir kjempe glad for alt fra en fin stein jeg plukket med meg
på vei hjem fra butikken, nystrikket ullbukse fra bestemor til en ny
tannbørste ...det er ikke det, men som sagt julen er magisk og jeg
tror de fleste (små)barn ville valgt en babydukke som kunne snakke/gråte
eller en brannbil med sirener og blinkende lys framfor Nøstebarn ulltøy (selv
om jeg som mor hadde foretrukket det siste..hihi!).....
Før var vi litt løssluppende når det gjaldt å få ting, men nå er det mer sånn
at de må ønske seg ting til bursdag og jul! ...så vi har nok kjøpt litt mer enn
vi planla
Dress og ulltøy er ting de skal ha uansett jul eller bursdag....

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-07, 01:48   #16
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om julegavenes innhold

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Fikk ikke du det i fjor da?

Jo.

Sitat:

Jeg er mer miljøvennlig enn dere alle: storebror ønsker seg noen spesielle langrennski og vi har kjøpt dem til ham. Brukt.

Flinke Liven! Vi prøvde virkelig! Vi har lett på Finn.no i ukevis etter slalåmski til Frøkna der, men fant ingen i rett størrelse.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-07, 11:03   #17
Stompa
50 &amp;amp; somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.031
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Om julegavenes innhold

Målet for meg er at ungene skal oppleve jula som magisk uten å bli blaserte og bortskjemte. Siden mine to har stor familie foretrekker jeg derfor en kombinasjon av praktiske gaver de faktisk trenger og "unyttige" ting. Jeg har erfart at hvis de får ekstremt mange gaver som inneholder leker, slutter de å glede seg og mister oversikta før vi er til bunns i gavehaugen, og de klarer heller ikke å leke med alle lekene før det er gått flere uker etter jul. Når lekene kommer innimellom mer nyttige gaver er derimot lyset i øynene der for hver gave de åpner samtidig som de lærer at man ikke kan få alt man ønsker seg og at det å få en flott vinterdress eller nytt regntøy faktisk også er et privilegium verdt å glede seg over.

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-12-07, 11:10   #18
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Om julegavenes innhold

Jeg sier også ja takk, begge deler. Jeg ser ikke poenget med at hun skal dynges ned av snusfornuftige gaver. Ei heller tonnevis med leker. Jeg synes det er kjempeflott om hun får en del ting hun trenger, og noen ting hun har lyst på. Jeg diskuterte dette nettopp med min mor, og påpekte at jeg syntes det var viktig at hun ikke bare fikk fornuftige ting.

Når det er sagt, du skal ikke se bort ifra at noen barn synes det er stas å få tripptrappstol. Her i huset tror jeg gleden ved å pakke opp og overraskelsesmomentet er vel så viktig som selve gaven.
(For øvrig hadde undertegnede blitt glad for både dørmatte og kjøkkenstol. )

Da hun hadde bursdag for noen måneder siden fikk hun for øvrig en del gaver fra fjern og nær. Jeg satt nesten og reiv meg i håret til slutt; fy fillern så mye ræl det går an å få tak i. Ting hun synes var kjempemorsomt i to dager, som nå bare tar opp plass. Jeg ser ikke helt poenget med det heller. Hverken på vegne av henne, oss, giverens lommebok eller verdens overflod.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-07, 15:54   #19
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om julegavenes innhold

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Målet for meg er at ungene skal oppleve jula som magisk uten å bli blaserte og bortskjemte. Siden mine to har stor familie foretrekker jeg derfor en kombinasjon av praktiske gaver de faktisk trenger og "unyttige" ting. Jeg har erfart at hvis de får ekstremt mange gaver som inneholder leker, slutter de å glede seg og mister oversikta før vi er til bunns i gavehaugen, og de klarer heller ikke å leke med alle lekene før det er gått flere uker etter jul. Når lekene kommer innimellom mer nyttige gaver er derimot lyset i øynene der for hver gave de åpner samtidig som de lærer at man ikke kan få alt man ønsker seg og at det å få en flott vinterdress eller nytt regntøy faktisk også er et privilegium verdt å glede seg over.

Det er ikke ofte jeg bare signerer, men her har vel Stompa fått med seg omtrent hele min tankegang når det gjelder julegaver.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-07, 00:36   #20
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Om julegavenes innhold

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Målet for meg er at ungene skal oppleve jula som magisk uten å bli blaserte og bortskjemte. Siden mine to har stor familie foretrekker jeg derfor en kombinasjon av praktiske gaver de faktisk trenger og "unyttige" ting. Jeg har erfart at hvis de får ekstremt mange gaver som inneholder leker, slutter de å glede seg og mister oversikta før vi er til bunns i gavehaugen, og de klarer heller ikke å leke med alle lekene før det er gått flere uker etter jul. Når lekene kommer innimellom mer nyttige gaver er derimot lyset i øynene der for hver gave de åpner samtidig som de lærer at man ikke kan få alt man ønsker seg og at det å få en flott vinterdress eller nytt regntøy faktisk også er et privilegium verdt å glede seg over.

Kan ikke annet enn å signere dette. Helt enig.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no