Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-10, 00:22   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?

Verken jeg eller min mann drikker alkohol. Vi kan godt drikke en rusbrus (eller han kan drikke en øl) i festlig lag, men ikke noe mer enn det. Vi er liksom alltid "den som kjører" på fester og sånt. Vi liker rett og slett ikke smaken av vin, og jeg liker ikke øl. Vi foretrekker brus om vi skal kose oss.

Folk blir rett og slett sjokkerte når de får høre det. Ikke bare litt, men sånn at de ikke tror det de hører. "Ikke et glass vin til middagen, engang? Nå har jeg aldri hørt ...".

Hæ? Er det sånn at om man velger å drikke cola fremfor rødvin så er man en alien? Er det virkelig SÅ sjokkerende?

Jeg skjønner det jo litt da, når jeg feks. er den eneste på jobben som ikke deltar i vinlotteriet og er den eneste som ikke drikker vin overhodet. Jeg føler meg jo nesten utenfor, jo.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 00:24   #2
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?

Vel, det er mange grunner for å ikke drikke alkohol, så jeg blir ikke sjokkert.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 00:29   #3
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?

For meg blir det litt som når folk sier at de ikke liker kaffe; veldig uvant, men ikke noen big deal. Kanskje du legger mer i uttalelsene enn de fortjener?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 00:47   #4
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?

Åh Jeg trodde jeg og mannen nærmest var de eneste som foretrakk å avstå fra alkohol av samme grunner som du nevner, jeg er så lei av å nesten måtte levere meldingsbok med gyldig grunn til å ikke drikke alkohol, det vekker alltid en voldsom oppsikt på fester når man foretrekker blandevannet (og spesielt dersom drikkevarene er gratis, gud forby om man skal ha lov til å takke nei til gratis sprit altså!).
Dessuten er vinsmaking, vingårdferier, vinbrygging, vinsamling, vinsnakking og vindrikking blitt en litt sånn finkulturell greie det snakkes mye om rundt lunsjbordet på jobb. Hvem som har besøkt hvilke vindistrikt i Frankrike og Italia og prøvesmakt vinen direkte fra fatene gir jeg vel beng i, jeg vil heller snakke om at Pepsi Max er langt bedre enn Cola Light, men det er et tema de fisefine damene på jobben ikke finner høyverdig nok

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 01:04   #5
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.925
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?

Sjokkerende? Næsj. Jeg reagerer ikke nevneverdig på at folk ikke drikker alkohol. At de ikke liker vin, derimot.

Neida.

Jeg liker ikke øl, ikke litt en gang. Og jeg driker veldig sjelden sprit. Men vin er jeg veldig glad i. Uten at det ødelegger min evne til å forstå at andre ikke synes det er like godt.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 09:24   #6
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.986
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

For meg blir det litt som når folk sier at de ikke liker kaffe; veldig uvant, men ikke noen big deal.

Samme tenker jeg, og som Kokos sier det er mange årsaker til at folk ikke drikker alkohol.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 15:44   #7
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?

Jeg liker verken kaffe, ikke noe med kaffesmak, øl, rødvin spyrt jeg bare med lukta av, hvitvin går av og til. Og spirt liker jeg ikke om det er sprit smak. Og cider liker jeg ikke om det smaker gjær...

Og er ingen som gjør noe big deal av det at jeg ikke liker det. Sånn er det bare


Jeg kjenner mange som ikke liker vin, øl ,sprit eller kaffe.

Og mange som bare liker sprit i av alkoholer


Og jeg kjører ikke bil før 36 timer etter alkohol inntak og jeg drikker ikke alkohol ilag med ungene.
Og jeg trenger ikke å drikke meg dritings for å ha det gøy. Trenger ikke å drikke i det hele tatt.

Og jeg liker ikke kjøttkaker og heller ikke brunsaus. Men DET reagerer folk på

Jah jeg er sær

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...

Sist redigert av Honda : 07-09-10 kl 16:17.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 00:30   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?

Kan godt hende jeg gjør det, men mange blir faktisk sånn hakeslepp-sjokkerte når jeg sier jeg ikke drikker vin eller øl. Og det skjønner jeg virkelig ikke.
Jeg drikker ikke kaffe heller, forresten. Men det blir ikke folk like sjokkert over. Ikke i det hele tatt, faktisk.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 06:58   #9
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.917
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?

Litt sjokkerende er det visst, for mannen min og jeg opplever også sjokk og vantro når vi sier at vi ikke drikker alkohol. Men det er nok mer sjokkerende å ikke drikke kaffe, for da svimer folk formelig av.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 07:47   #10
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.907
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?

Jeg får sjelden reaksjoner på at jeg ikke drikker kaffe, men det er sikkert fordi jeg er så flink til å drikke vin.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 08:58   #11
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.836
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Litt sjokkerende er det visst, for mannen min og jeg opplever også sjokk og vantro når vi sier at vi ikke drikker alkohol. Men det er nok mer sjokkerende å ikke drikke kaffe, for da svimer folk formelig av.

Jeg drikker ikke alkohol, ikke kaffe, og ikke te. Snakk om alien!

Ikke synes jeg det er noe kjekt å bli spurt om hvorfor jeg ikke drikker alkohol heller, jeg bare gjør det ikke. Jeg kan ikke helt sette fingeren på hvorfor, en kombinasjon av mange årsaker, flere av dem ganske personlige og private. (Og, nei, det er ikke så lett å få kommunisert at jeg ikke synes dette er behagelig å snakke om, dvs, dess mer jeg forsøker forklare det, dess mer spørr enkelte...) Hvorfor jeg ikke drikker kaffe eller te er enklere, jeg bare liker det ikke. Ok, enkelte forstår ikke det heller, men slike spm kommer ikke like inngående og i like "påvirkede situasjoner", derfor er folk oftere enklere å overtale til å akseptere det.

Men ja, det er åpenbart sjokkerende, eller uakseptabelt, å ikke drikke alkohol. (akkurat nå er det akseptabelt da, jeg er jo gravid) Og noe påfallende merkelig å ikke like kaffe eller te heller.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 09:02   #12
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.557
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg drikker ikke alkohol, ikke kaffe, og ikke te. Snakk om alien!

Ikke synes jeg det er noe kjekt å bli spurt om hvorfor jeg ikke drikker alkohol heller, jeg bare gjør det ikke. .

Hvis grunnene til at du ikke drikker et eller annet er personlige, og du ikke liker å prate om det til gud og hvermannsen hadde jeg nok villet funnet opp en enkel, grei og kjedelig grunn. "Liker ikke" er for eksempel ikke et svar som genererer oppfølgingsspørsmål.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 09:31   #13
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.836
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Hvis grunnene til at du ikke drikker et eller annet er personlige, og du ikke liker å prate om det til gud og hvermannsen hadde jeg nok villet funnet opp en enkel, grei og kjedelig grunn. "Liker ikke" er for eksempel ikke et svar som genererer oppfølgingsspørsmål.

Åjoda, det gjør det.
virkelig ikke? det er jo så mange ulike smaker. Har du prøvd rusbrus? Du liker sikkert vin. Hvitvin! jeg vet en veldig god likør... Om du bare prøver xxx... du må jo prøve noen ganger da, man lærer å like og sette pris på.. (Har ei "venninne" som virkelig ble fornærmet over at jeg ikke ville lære meg å drikke øl. Det er nemlig viktig det. Å lære seg å like øl.)

"Liker ikke, og har ikke noe behov for det." kombinert med "bevisst snakke om noe annet/med noen andre fungerer stort sett. Vel, avhengig av hvem og hvor. For meg er dette oftest aktuelt i jobbsammenheng, hvor det er nye folk fra gang til gang, ikke "vennegjengen som vet".

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 09:07   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg er stikk motsatt. Jeg kan faktisk ikke for mitt bare liv forstå at det finnes mennesker som overlever uten kaffe.

Jeg elsker cola og sjokolade men skjønner jo veldig godt at ikke alle synes det er verdens mest fantastiske ting.

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.


Det har blitt litt sånn at det ikke er lov å spørre, kommentere, undre på noe lenger. Hvis noen ikke har fått barn skal man ikke spørre eller si noe om det. De kan jo være ufrivillig barnløse, og da blir de så lei seg når andre spør. Høygravide mennesker skal man ikke kommentere at er store. Eller små. Eller noe som helst. Alt er galt der. Hvis noen har gått ned mye i vekt skal man ikke kommentere det, for da tror den som har gått ned i vekt at du tenkte de var tjukkebolle tidligere.

Jeg tror ikke jeg liker det.

Jeg er jo helt enig med deg, og jeg er jo alltid den i tråder om såre tær som rister på hodet og synes det er helt vilt hvor lite folk tåler. Det er jo ikke DET dette dreier seg om? Jeg tåler alt, jeg tåler sikkert mer enn halve forumet her tilsammen. Jeg blir så og si aldri sur eller fornærmet og jeg er særdeles åpen om det meste og liker å snakke om alt. Det er ikke såre tær dette dreier seg om.

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.


Men noen ganger når man sitter en gjeng rundt et bord på pub og den ene man ikke kjenner drikker brus, så er det en grei måte å sette i gang samtalen på: "Du var den heldige til å få være sjåfør i dag? " Også velger jo vedkommende da om han bare skal humre og si ja, eller om han skal legge ut om hvorfor han ikke drikker.

Ja helt enig, men problemet og det jeg snakker om her, er jo at folk blir sjokkerte! Hadde folk spurt meg om jeg ikke drikker og jeg sa nei og de sa javel og godtok det så hadde det jo vært ok? Altså de kan godt spørre om grunnen og jeg svarer gjerne, men jeg skjønner ikke dette med å bli SJOKKERT og liksom skulle LÆRE meg å drikke og sitte og si at jeg ikke er voksen nok enda osv? Det er det jeg reagerer på, ikke det at de spør?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 09:10   #15
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.947
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?

Jeg kan ikke se at det er så sjokkerende at folk ikke drikker alkohol. :datapunkt:

Jeg drikker alkohol selv, men har alltid gode alkoholfrie alternativ når jeg har folk på besøk og spør ikke om annet enn hva de vil ha, og så får de det. :enkel:

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 09:16   #16
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja helt enig, men problemet og det jeg snakker om her, er jo at folk blir sjokkerte! Hadde folk spurt meg om jeg ikke drikker og jeg sa nei og de sa javel og godtok det så hadde det jo vært ok? Altså de kan godt spørre om grunnen og jeg svarer gjerne, men jeg skjønner ikke dette med å bli SJOKKERT og liksom skulle LÆRE meg å drikke og sitte og si at jeg ikke er voksen nok enda osv? Det er det jeg reagerer på, ikke det at de spør?

Nettopp.

Og jo Kirsebær - "jeg liker ikke" genererer oppfølgingsspørsmål.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 09:22   #17
Babe
Palliasjonsnurse
 
Babe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.510
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.



Ja helt enig, men problemet og det jeg snakker om her, er jo at folk blir sjokkerte! Hadde folk spurt meg om jeg ikke drikker og jeg sa nei og de sa javel og godtok det så hadde det jo vært ok? Altså de kan godt spørre om grunnen og jeg svarer gjerne, men jeg skjønner ikke dette med å bli SJOKKERT og liksom skulle LÆRE meg å drikke og sitte og si at jeg ikke er voksen nok enda osv? Det er det jeg reagerer på, ikke det at de spør?

Ja, det er dette jeg også synes er litt merkelig...

__________________
Babe - storesøs feb 1994 ♥, mellomsøs des 1996 ♥, lillesøs aug 2004 ♥ og lillebror des 2007 ♥
Babe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 09:24   #18
Babe
Palliasjonsnurse
 
Babe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.510
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?

Folk har sluttet å si at jeg er for ung da... eller

Men vil gjerne lære meg å drikke ja, og kommer gjerne med forslag til drikkevarer som man raskt kan trenes opp i å like.

__________________
Babe - storesøs feb 1994 ♥, mellomsøs des 1996 ♥, lillesøs aug 2004 ♥ og lillebror des 2007 ♥
Babe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 09:14   #19
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?

Jeg tilhører også den særeste sorten av alle, de som verken drikker kaffe, te, alkohol eller alkoholfritt øl eller vin.Jeg synes det smaker høgg, og i stedet for å lide seg gjennom litervis med ekle væsker, foretrekker jeg Pepsi Maxen

Jeg har ikke alltid vært avholds forresten, jeg har gjort mine fylletabber jeg også, men jeg tror jeg plutselig ble gammel og satt på et tidspunkt da jeg fant ut at prisen man betaler dagen(e) etter var ikke verdt det. Jeg er av de som blir sprekksjuke av selv små mengder alkohol, og livet er for kort til å kaste bort fine søndager på å være i så dårlig form som det jeg blir.
Det er forresten ganske interessant å være edru på en fest hvor alle drikker

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 09:20   #20
Babe
Palliasjonsnurse
 
Babe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.510
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?

Jeg bryr meg ikke om når folk spør hvorfor jeg ikke drikker, de må gjerne spørre og grave så mye de vil. Jeg synes bare det er litt snodig at det skal være så pussig/merkelig/sjokkerende at man velger alkoholfritt.

Men for all del, spør i vei - det gjør da ingenting.

__________________
Babe - storesøs feb 1994 ♥, mellomsøs des 1996 ♥, lillesøs aug 2004 ♥ og lillebror des 2007 ♥
Babe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
alkohol, avholdsfolk, klassiker


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no