Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Noen med en god plan for strekningen Roma - Sorrento?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-06-10, 09:56   #1
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Noen med en god plan for strekningen Roma - Sorrento?

Jeg er så dum på sånne feriegreier - det er jo et mirakel at vi faktisk kommer oss på ferie og faktisk får fine ferier.

Men nå som Veronal ga meg linken til feriehus, en på jobben sa at jeg måtte fly Ryanair, og jeg selv klarte å bestille hotell for de to dagene på slutten () så mangler jeg bare to ting så er vi på tur.

Jeg mangler å bestille hotell i Roma for den første natten. Det skal jeg nok klare altså. :får til hotels.com:
Men før jeg bestiller hotell så skulle jeg funnet ut hvordan vi kommer oss dit vi skal dagen etter - teit å bo i andre enden av byen fra der vi skal dra.

Noen som har en glup plan på å komme seg fra Roma til Sorrento? (Eller nærare bestemt fra Roma til Nerano).

Tog er tungvint tror jeg. Såvidt jeg skjønner er det da tog til Napoli og buss derfra og enda en buss til slutt.

Det går buss fra Roma til Sorrento direkte - pleier sånne busser i Italia være ala langdistansebusser her? Jeg orker ikke 30 mil på lokalbuss ala Oslo Sporveier med hele feriebagasjen på fanget nemlig.

  Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 10:01   #2
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.421
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen med en god plan for strekningen Roma - Sorrento?

Leiebil.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 10:08   #3
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.421
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen med en god plan for strekningen Roma - Sorrento?

Og det er veldig greit og enkelt å kjøre fra Roma til Sorrento, altså. Vi kjørte riktignok til Amalfi først, men det er jo bare å ta av litt før, tenker jeg. God tur!

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 10:16   #4
Nina
pretty ballerina
 
Nina sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.792
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Noen med en god plan for strekningen Roma - Sorrento?

Vi tok toget hele veien, syns ikke det var så veldig tungvindt, men så elsker jeg å ta tog da. Fra Napoli går det tog til Sorrento som tar en time ca. Det går også båt fra Napoli til Sorrento, den har jeg ikke tatt, men i følge denne siden tar det ca. 30 min. http://www.sorrento-online.com/english/orari.htm

__________________

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 10:18   #5
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.578
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen med en god plan for strekningen Roma - Sorrento?

Leiebil var ikke dumt.

Et lite tips til Roma er å ikke bo i nærheten av jernbanestasjonen. Jeg skjønner greia med at det er praktisk å bo i nærheten, siden dere skal videre. Men det er ikke spesielt hyggelig i det området, og det er ikke SÅ langt å gå til et sted i nærheten av Trevi eller Spansketrappen. Vi gjorde det, gikk til fots med kofferter og barnevogn og whatnot. Ok, litt pes. Men ikke uoverkommelig. Taxi går også an.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 11:18   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.043
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen med en god plan for strekningen Roma - Sorrento?

Når er dere der?

Vi drar nedover i morgen, og skal hjem neste lørdag. Kanskje vi skulle svinge innom. Vi har nemlig leiebil.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 11:31   #7
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Noen med en god plan for strekningen Roma - Sorrento?

Vi kommer dit på lørdag om en uke.

  Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 12:52   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.043
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen med en god plan for strekningen Roma - Sorrento?

Det er den dagen vi drar hjem. Ja, ja; vi sees jo her i byen med ujevne mellomrom.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 17:49   #9
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.481
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Noen med en god plan for strekningen Roma - Sorrento?

Apropos leiebil: jeg husker at det leiebilfirmaet vi hadde laa rimelig teit til saa det var litt plundrete aa komme seg dit. Etterpaa styret vi med aa faa hentet bagasjen paa hotellet for det var jo ikke lov til aa kjöre med leiebilen inn i den delen av Roma. Det er mange slike kjöreregler i Roma. Watch out!

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 19:05   #10
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Noen med en god plan for strekningen Roma - Sorrento?

Kanskje leiebil er like greit?

Hva må jeg regne med for å leie bil i to uker?

  Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 19:19   #11
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.334
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen med en god plan for strekningen Roma - Sorrento?

Sorrento er stengt pga. narkosalg. Den i Brugata, altså. :informerer:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 19:35   #12
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.421
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen med en god plan for strekningen Roma - Sorrento?

http://www.dolcevita.no/tilbud/leie-bil-italia/
http://www.easyterra.no/bilutleie-italia.html
http://www.eleiebil.no/
http://www.leiebilitalia.no/
http://www.arriva.no/Leiebil%20Itali...kel_103_h.html

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 19:48   #13
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.421
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen med en god plan for strekningen Roma - Sorrento?

ebookers.no er også grei å bruke.
Du må nok regne mellom 4-6000 avhengig av størrelsen på bilen, tror jeg.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 19:59   #14
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Noen med en god plan for strekningen Roma - Sorrento?



Hvor stor er en sånn liten bil da? Får man fire folk og litt feriestæsj inn i en sånn mikrobil i det hele tatt?

  Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 20:02   #15
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.421
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen med en god plan for strekningen Roma - Sorrento?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.



Hvor stor er en sånn liten bil da? Får man fire folk og litt feriestæsj inn i en sånn mikrobil i det hele tatt?

Nei det er vel Punto og slikt. For dere som ikke skal reise rundt i 2 uker, vil det nok lønne seg med tog. Du kan jo leie bil og levere den i Sorrento med en gang, vil jeg tro, hvis du ikke har bruk for bil underveis.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 20:03   #16
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen med en god plan for strekningen Roma - Sorrento?

Vi har leid gjennom europcar, det ble billigere enn Avis og Hertz, i hvert fall. Vi endte med en Ford Focus-størrelse. Jeg vet vi kommer til å ha absurd mye baggasje.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 20:03   #17
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen med en god plan for strekningen Roma - Sorrento?

Vi kommer til å putre litt rundt, da. Jeg får noia av å være strandet, pun intended.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 21:01   #18
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Noen med en god plan for strekningen Roma - Sorrento?

Jeg tror vi dropper bilen jeg altså. Vi skal ha med oss en god del. Og da må vi ut med seks laken for en bil. Det må da snart begynne å bli så vi kan ta taxi fra Sorrento til Nerano? (15 km)

Jeg tror vi satser på offentlig transport. Ikke mest for pengene - men fordi det er litt av ferien det og - å orientere seg litt utover å sette seg i bilen. :eksotisk er bare hva man gjør det til:

  Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 13:19   #19
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Noen med en god plan for strekningen Roma - Sorrento?

På den annen side så tror jeg at vi faktisk ikke dropper bilen jeg altså. Det koster såpass mye med tog tur retur at vi like gjerne kan leie oss en golf. Så har vi transport hele ferien også. Fant golf til fire laken - det er da en tysk bil i det minste, vi bør kunne klare oss med det et par uker.

  Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 18:21   #20
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.334
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen med en god plan for strekningen Roma - Sorrento?

Jeg var morsom. Ingen lo. :sutre:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no