Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-04-11, 11:25   #1
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Jeg og mannen snakket i går om to nye produkter på markedet. Begge annonsert i nyeste Foreldre & Barn.
Prior har lansert omelett på kartong. 8 egg med ekstra gul plomme, ferdig pisket. http://www.prior.no/omelettegg/omele...862-15899.html
Hvordan prisen er i forhold til 8 egg fra butikken vet jeg ikke, men jeg vil tro at kartongalternativet er vesentlig dyrere. Og så er jeg litt nysgjerrig på hvem som i det hele tatt kjøper sånt. Det er ikke så vanskelig å knekke og piske egg, er det vel?

Og så har vi Chiquita Kids. "Mindre bananer som passer perfekt for barn"
Dessuten får man med 3 Rio Chiqui bands i hver pose.
Igjen, prisen er sikkert en del høyere, og det for bananer som er mindre for at de skal passe bedre til barn?

Er det virkelig marked for sånne ting som dette?

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 11:26   #2
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.946
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Jeg har nylig sett begge delr i butikken og jeg ble litt sånn

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 16:47   #3
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 20:14   #4
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Jeg synes det er mye mer "juks" med halvfabrikata som man lizzom skal spare tid på enn med ferdige produkter sånn som NÅ produktene.

Pulverposeproduktene av Toro bruker gjerne like lang tid "å lage seg selv" som om jeg skulle tatt hele greia fra bunn. Jeg har f.eks. aldri helt skjønnt denne paigreia, tilsette vann, kjevle ut osv. tar like lang tid som å lage en paideig fra bunnen, som tar 5 minutter pluss 5 minutter i fryseren etterpå. Skal man først spare tid kan man kjøpe seg en mia pai.

For ikke å snakke om hvit saus fra pulver. Jeg kjenner meg også igjen i det enkelte her skriver at man blir fortalt om og om igjen hvor vanskelig ting er å lage, slik at man til slutt føler det blir helt uoverkommelig.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 21:01   #5
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Jeg synes det er mye mer "juks" med halvfabrikata som man lizzom skal spare tid på enn med ferdige produkter sånn som NÅ produktene.

Pulverposeproduktene av Toro bruker gjerne like lang tid "å lage seg selv" som om jeg skulle tatt hele greia fra bunn. Jeg har f.eks. aldri helt skjønnt denne paigreia, tilsette vann, kjevle ut osv. tar like lang tid som å lage en paideig fra bunnen, som tar 5 minutter pluss 5 minutter i fryseren etterpå. Skal man først spare tid kan man kjøpe seg en mia pai.

For ikke å snakke om hvit saus fra pulver. Jeg kjenner meg også igjen i det enkelte her skriver at man blir fortalt om og om igjen hvor vanskelig ting er å lage, slik at man til slutt føler det blir helt uoverkommelig.

Helt enig. Jeg skjønner ikke pointet med ferdiggreier som kutter tilberedingstiden fra 12 til 7 minutter. Spiller de 5 minuttene noen rolle? I tillegg lager man jo gjerne ikke bare en ting til middag, så selv om man sparer 5 minutter på potetstappa, må jo fortsatt koteletten steike ferdig, og grønnsaksvannet koke.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 21:04   #6
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.242
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Helt enig. Jeg skjønner ikke pointet med ferdiggreier som kutter tilberedingstiden fra 12 til 7 minutter. Spiller de 5 minuttene noen rolle? I tillegg lager man jo gjerne ikke bare en ting til middag, så selv om man sparer 5 minutter på potetstappa, må jo fortsatt koteletten steike ferdig, og grønnsaksvannet koke.

Bruker du 12 minutter på å lage potetstappe?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 21:14   #7
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Etter denne tråden, ser jeg at omelettblandingen kan være grei på telttur og lignende. (Jeg har forøvrig vært med på flydropp av 16 egg til en bursdagskake (de var riktignok kakket i en termos), og har dermed erfart at eggeskall ikke alltid er den beste innpakningen. ) Men problemet med denne omelettblandinga er jo ikke folka som synes det er greit å bruke den eller andre produkter som sparer akkurat de fem minuttene man trenger for å få i ungen middag mellom sfo og fotballtrening - problemet er produsentene som leter med lys og lykte etter nye måter å få oss til å bruke mer penger - og i prosessen forbruke enda mer energi og produserer enda mer søppel. Det er jo ikke sikkert at akkurat dette produktet er det verste i så måte, men at folk er skeptiske til slike nye produkter er i mitt hode definitivt av det gode.

Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 00:51   #8
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Helt enig. Jeg skjønner ikke pointet med ferdiggreier som kutter tilberedingstiden fra 12 til 7 minutter. Spiller de 5 minuttene noen rolle? I tillegg lager man jo gjerne ikke bare en ting til middag, så selv om man sparer 5 minutter på potetstappa, må jo fortsatt koteletten steike ferdig, og grønnsaksvannet koke.

Det er ikke bare det. Man må også bruke tid på å planlegge og handle ingrediensene. En rett laget fra bunn består som regel av fler ingredienser enn en hel/halvfabrikata. Med hel/halvfabrikata så slipper man også lete opp en oppskrift, notere seg hva man har av ingrediensene og ikke, og man slipper den helt omfattende handleturen.

De gangene jeg kjøper hel eller halvfabrikata, så er det fordi det sparer meg tid i forhold til planlegging, og ikke fordi det sparer meg 5 minutter røring. Jeg er skikkelig dårlig på å planlegge.

Jeg kunne ikke funnet på å kjøpe omelett på kartong da, der går grensen.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 21:29   #9
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.084
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Jeg synes det er mye mer "juks" med halvfabrikata som man lizzom skal spare tid på enn med ferdige produkter sånn som NÅ produktene.

Pulverposeproduktene av Toro bruker gjerne like lang tid "å lage seg selv" som om jeg skulle tatt hele greia fra bunn. Jeg har f.eks. aldri helt skjønnt denne paigreia, tilsette vann, kjevle ut osv. tar like lang tid som å lage en paideig fra bunnen, som tar 5 minutter pluss 5 minutter i fryseren etterpå. Skal man først spare tid kan man kjøpe seg en mia pai.

For ikke å snakke om hvit saus fra pulver. Jeg kjenner meg også igjen i det enkelte her skriver at man blir fortalt om og om igjen hvor vanskelig ting er å lage, slik at man til slutt føler det blir helt uoverkommelig.

Du erfarer i alle fall annen tidsbruk enn meg. Jeg har lagd paideig mange ganger fra grunnen av, så jeg kan det godt, likevel: det går mye raskere med den man tilsetter vann bare. Blant annet fordi man slipper å la smøret bli mykt først, og det blir mye mindre klin.

Jeg kan lage hvit saus fra grunnen av også, men det går mye raskere med pulver.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 21:32   #10
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Du erfarer i alle fall annen tidsbruk enn meg. Jeg har lagd paideig mange ganger fra grunnen av, så jeg kan det godt, likevel: det går mye raskere med den man tilsetter vann bare. Blant annet fordi man slipper å la smøret bli mykt først, og det blir mye mindre klin.

Jeg kan lage hvit saus fra grunnen av også, men det går mye raskere med pulver.

hvis du skjærer smøret med ostehøvel blir det mykt med en gang.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 23:07   #11
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Du erfarer i alle fall annen tidsbruk enn meg. Jeg har lagd paideig mange ganger fra grunnen av, så jeg kan det godt, likevel: det går mye raskere med den man tilsetter vann bare. Blant annet fordi man slipper å la smøret bli mykt først, og det blir mye mindre klin.

Jeg kan lage hvit saus fra grunnen av også, men det går mye raskere med pulver.

Jeg har smøret 20 sekunder i mikroen. Pang- !

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 11:29   #12
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.700
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Jeg fniser jo av frosset potetstapp også. Forundrer meg ikke av om folk kjøper det nei..

__________________
Min signatur ™
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 11:32   #13
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg fniser jo av frosset potetstapp også. Forundrer meg ikke av om folk kjøper det nei..

Ja, det er også en av tingene jeg har ristet litt på hodet av i det siste.
Hvorfor forenkle noe som allerede er noe av det enkleste man kan lage?

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 11:34   #14
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.951
Blogginnlegg: 837
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Frosset potetstappe har jeg kjøpt hele 2 ganger nå, for det er tross alt litt arbeid med å skrelle og skjære opp potetene. Derfor er det gull verd hvis man f.eks. er syk/sliten og vil ha noe veldig kjapt (som ikke er fra pulver). Men å knekke egg klarer jeg, selv i svime, altså. Neste produkt er ferdige porsjoner med vann, klar til å helles rett i vannkokeren for tevann..?

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 11:36   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Neste produkt er ferdige porsjoner med vann, klar til å helles rett i vannkokeren for tevann..?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 15:14   #16
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Opprinnelig lagt inn av mamaria, her.

Ja, det er også en av tingene jeg har ristet litt på hodet av i det siste.
Hvorfor forenkle noe som allerede er noe av det enkleste man kan lage?

Seriøst? Er potetstappe noe av det enkleste man kan lage? Jeg bruker ganske lang tid på å skrelle x antall poteter, skjære de opp i små biter, for så å koke og mose dem og tilsette rømme og oppvarmet melk og smør og krydder og hva_har_du. Men jeg gjør det hver gang, fordi det er himla godt!

Men jeg blir oppriktig oppgitt over disse gjøre-narr-trådene som handler om hvor enkelt alt er og hvor tåpelig lettere løsninger er. Jeg synes det er flott at markedet kan tilby noe til alle. Råvarer til meg, ferdigløsninger til andre som ikke kan/vil/eller orker å lage mat den dagen.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 15:19   #17
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.084
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Men jeg blir oppriktig oppgitt over disse gjøre-narr-trådene som handler om hvor enkelt alt er og hvor tåpelig lettere løsninger er.

Jeg er enig, og skulle ønske noen kunne redegjøre for hvordan man gjør alt fra grunnen på maks en halvtime. Hver dag. Uten å forberede kvelden før. Jeg lager også potetstappe fra grunnen, men da sprekker halvtimen.

Jeg har ikke problemer med å holde meg under halvtimen fra grunnen en del dager, men hver dag når man skal ha variasjon? Nei, det går ikke.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 15:24   #18
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.199
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Jeg lager stort sett all mat fra bunnen av, og det er de færreste dager dette tar under en halvtime. Jeg bruker faktisk ganske mye tid på forberedelser dagen før, og på selve matlagingen.
En god tomatsaus f. eks tar glatt et par timer å lage, men når man først lager så blri det gjerne en stor posjon, slik at neste gang man skal ha det tar middagen under en halvtime å lage.
Å skulle lage det meste av maten fra bunnen fordrer at man bruker ganske mye tid til planlegging, forberedelser og matlaging og ikke minst at man liker å gjøre det.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 15:40   #19
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.818
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Jeg er av dem som ikke er overbegeistret over "nyvinninger" som for eksempel ferdigstekt kjøttdeig med tacokrydder ferdig til varming, pannekakerøre på boks, vaffelrøre på boks, og nå altså også ferdig omelett. Jeg syns at de fleste burde lære seg de aller mest grunnleggende matlagingsferdigheter slik at de greier å lage slik enkel mat uten å måtte ty til hurtigløsninger. Grunnen til at jeg mener dette er 1) dess mer ferdigprodukter vi spiser- dess mer tilsettingsstoffer får vi oss og 2) mye av ferdigproduktene har uhorvelig mye emballasje. Ingen av delene er en bra ting syns jeg.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 14:16   #20
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg fniser jo av frosset potetstapp også. Forundrer meg ikke av om folk kjøper det nei..

Dette er faktisk et produkt jeg kjøper. I en travel hverdag er det ikke alltid jeg har tid til å sette på poteter slik at de blir ferdige i normal middagstid. Med en datter som har soya og melkeallergi er det perfekt for meg å kunne kjøpe et "halvfabrikat" om man kan kalle det det, som er 100% uten tilsetningstoffer. Jeg kan tilsette den melken og det smørret hun tåler og det tar meg 5 min å lage i stand

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no