Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Verbet "å sexe"

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-01-13, 09:20   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.151
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Verbet "å sexe"

Min datter tror at sexe er et verb. Ordet ble for noen år siden plukket opp under en episode av "Verdens beste SFO".

Jeg har adopert ordet. Jeg synes å knulle er vulgært, og å elske innebærer mye mer enn å faktisk ha sex.

Hvilke ord bruker du når du forklarer temaet for barna? Vi forklarer selvsagt mer enn bare å si ordet. Men som svar på knertens "Hva er de de dyra gjør for noe?" da han så på tv, så føltes "De sexer" som et veldig greit svar.

Mine barn er 5 og øyeblikkelig 8 år hvis det er en relevant opplysning.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 09:22   #2
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.938
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verbet "å sexe"

Jeg synes ordet er teit og bruker det ikke. Gutta mine er noen enkle karer, så vi har ikke snakket om dette i det hele tatt. De har ikke spurt, vi venter på at de skal spørre. Knulle bruker jeg i alle fall ikke. Dyr parrer seg, det vet de hva er.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 09:24   #3
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.976
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Verbet "å sexe"

Mine barn på 6 og 8 år bruker også "sexe". Så da ser jeg ingen grunn til at vi skal gjøre det mer komplisert, og bruker ordet når vi snakker med dem.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 09:25   #4
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.215
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verbet "å sexe"

Nei, det ordet bruker jeg ikke, og ikke ungen heller. Til ham sier jeg "har sex" om mennesker og "parrer seg" om dyr.

I voksensammenheng syns jeg ordet knulle er helt greit, "elske" er grusomt ekkelt og pompøst og turnoff brukt om den fysiske handlingen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 09:35   #5
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Verbet "å sexe"

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Nei, det ordet bruker jeg ikke, og ikke ungen heller. Til ham sier jeg "har sex" om mennesker og "parrer seg" om dyr.

I voksensammenheng syns jeg ordet knulle er helt greit, "elske" er grusomt ekkelt og pompøst og turnoff brukt om den fysiske handlingen.

Knulle? Hvorfor kan man ikke bare bruke "å ha sex" både til voksne og nysgjerrige barn? Jeg tror faktisk ikke barna trenger forenklede ord om dette emnet i det hele tatt. Det er jo tvert i mot de voksne som synes dette er ubehagelig å snakke om. Så hvis det å bruke lekeord gjør det enklere for voksne å snakke med barna om sex så skal ikke jeg stå i veien, men det er litt snålt.

Dyr sexer ikke. De parrer seg.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 09:41   #6
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.215
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verbet "å sexe"

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Knulle? Hvorfor kan man ikke bare bruke "å ha sex" både til voksne og nysgjerrige barn?

i voksensammenheng så syns jeg vel igrunnen en kan velge de ordene en selv er komfortabel med, selv om noen på internettet blir og syns det er vulgært.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 10:38   #7
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Verbet "å sexe"

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

i voksensammenheng så syns jeg vel igrunnen en kan velge de ordene en selv er komfortabel med, selv om noen på internettet blir og syns det er vulgært.

Eh, ja for all del, men jeg kjenner veldig mange som blir støtt av ordet "knulle". Det brukes sjelden blant voksne for å snakke om sex her jeg bor, men av ungdom, nærmest som et skjellsord for det samme, altså sex. Jeg hadde blitt veldig overrasket om jeg hadde vært sammen med voksne som brukte dette ordet og hadde slett ikke likt det om det var foran ungene mine.

Men klart, du bruker selvsagt de ordene du er komfortabel med.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 09:52   #8
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.034
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Verbet "å sexe"

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Nei, det ordet bruker jeg ikke, og ikke ungen heller. Til ham sier jeg "har sex" om mennesker og "parrer seg" om dyr.

Samme her. Jeg kan nok si "sexe" på tull, men ikke hvis jeg snakker med ungene om temaet på alvor. Ungene gjør det samme. De har uansett vært vant til å snakke om sex lenge før vi hørte uttrykket første gang; sånn er det å vokse opp med ei farmor som er sexolog.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-13, 18:34   #9
Husfruen
Erfaren
 
Husfruen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 952
Husfruen er litt kul
Standard

Sv: Verbet "å sexe"

Mennesker har sex og dyr parrer seg. Han går i 3.klasse.

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 09:25   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.504
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verbet "å sexe"

Jeg tror alle barn, hvertfall i Oslo, bruker dette ordet. Jeg syns også det er lettere å forholde seg til enn mange andre ord for samme aktivitet. Jeg bruker det ikke selv, da sier jeg har sex, parrer seg eller lager barn.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 09:26   #11
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verbet "å sexe"

Å ha samleie funker liksom ikke lenger? Jeg synes ordet er unødvendig, man kan vel like gjerne si å ha sex. Dyr parrer seg ja.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 11:46   #12
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.904
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verbet "å sexe"

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Jeg synes ordet er unødvendig, man kan vel like gjerne si å ha sex.

Enig - et fjollete ord! :gammel:

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 11:50   #13
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.656
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verbet "å sexe"

Apropos kjekse; begge mine jenter fikk "sex på senga" når de overnattet på hytta sammen med bestemor og bestefar i to-tre års alderen. /

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 11:52   #14
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.907
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verbet "å sexe"

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Enig - et fjollete ord! :gammel:

Grav fram den deskriptive lingvisten din, nå! Det er jo et barneord. Litt som «å få blod» for «blø». Jeg synes det er morsomt med disse ordene som tydeligvis er felles for alle barn under 10 i et gitt geografisk område, en helt egen barne-lekt.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 11:54   #15
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.904
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verbet "å sexe"

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Grav fram den deskriptive lingvisten din, nå! Det er jo et barneord. Litt som «å få blod» for «blø». Jeg synes det er morsomt med disse ordene som tydeligvis er felles for alle barn under 10 i et gitt geografisk område, en helt egen barne-lekt.

Men det høres så dumt ut! Jeg kunne aldri, aldri funnet på å si det selv. Et annet fenomen blant dagens barn er at "hvor lenge er det til" har gått ut av språket, later det til. Nå heter det "hvor lenge er det middag", ifølge samtlige informanter i min nærhet mellom 4 og 7 år.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 12:32   #16
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.656
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verbet "å sexe"

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Men det høres så dumt ut! Jeg kunne aldri, aldri funnet på å si det selv. Et annet fenomen blant dagens barn er at "hvor lenge er det til" har gått ut av språket, later det til. Nå heter det "hvor lenge er det middag", ifølge samtlige informanter i min nærhet mellom 4 og 7 år.

Det sier fireåringen min også, men det tror jeg bare er umodent språk. Straks-sjuåringen min har med til.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 12:21   #17
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verbet "å sexe"

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg synes det er morsomt med disse ordene som tydeligvis er felles for alle barn under 10 i et gitt geografisk område, en helt egen barne-lekt.

Jeg er spent på om denne generasjonen fortsetter å bruke verbet, jeg. Sånn at de sitter om åtte år på 34-bussen og snakker høyt i mobilen sin om at de sexet med den fine fyren i går kveld.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 12:28   #18
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.504
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verbet "å sexe"

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Men det høres så dumt ut! Jeg kunne aldri, aldri funnet på å si det selv. Et annet fenomen blant dagens barn er at "hvor lenge er det til" har gått ut av språket, later det til. Nå heter det "hvor lenge er det middag", ifølge samtlige informanter i min nærhet mellom 4 og 7 år.

Men hvorfor høres det dumt ut? Jeg syns verbing er interessant, og har bredt om seg både på norsk og engelsk.

"Å hate noen" for eksempel. Eller "å blikke".

Eksempelet ditt med mangelen på "til" har jeg aldri hørt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 09:27   #19
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verbet "å sexe"

Jeg hørte det for første gang lenge før det ble sagt på "Verdens beste SFO", da Vesla gikk i første klasse (2008) kom hun hjem og sa at noen i klassen "sexa" i lia.

Man kan jo i grunnen mene hva man vil om det, men jeg tror på en måte ikke man reversere det at "sexe" er blitt et verb.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 09:31   #20
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.215
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verbet "å sexe"

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.


Man kan jo i grunnen mene hva man vil om det, men jeg tror på en måte ikke man reversere det at "sexe" er blitt et verb.

Det tror ikke jeg heller, men en velger jo om en vil bruke andre ord selv.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no